Gå til innhold

Hvordan kan mor flytte med barna uten et sted og bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man hører om en mann som har et barn fra tidligere som er plassert i fosterhjem. Han får så nytt forhold er manipulerende, og hun sliter med og gå. Har en jobb som gjør at hun er 2 uker på, og tre av? Han har da ansvar for deres felles barn. Man får høre fra dem selv at dem tokk med barna som er under skolealder på crush, og mens dem sov på lugaren, gikk di ned og drakk seg fulle??! Ellers har dem sakt opp leiligheten dem leier, og har ikke noe sted og bo fra eldste begynner på skolen. Mora vil vekk fra mannen, men har ikke noe sted og flytte? Kan man hjelpe mor med forslag på noe måte? Begge har dårlig nettverk.

Anonymkode: b517a...2f7

Videoannonse
Annonse
Gjest storetora
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man hører om en mann som har et barn fra tidligere som er plassert i fosterhjem. Han får så nytt forhold er manipulerende, og hun sliter med og gå. Har en jobb som gjør at hun er 2 uker på, og tre av? Han har da ansvar for deres felles barn. Man får høre fra dem selv at dem tokk med barna som er under skolealder på crush, og mens dem sov på lugaren, gikk di ned og drakk seg fulle??! Ellers har dem sakt opp leiligheten dem leier, og har ikke noe sted og bo fra eldste begynner på skolen. Mora vil vekk fra mannen, men har ikke noe sted og flytte? Kan man hjelpe mor med forslag på noe måte? Begge har dårlig nettverk.

Krisesenter.

AnonymBruker
Skrevet

Ville kontaktet barnevernet som en voksen ansvarlig person.

Anonymkode: 7839f...f59

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville kontaktet barnevernet som en voksen ansvarlig person.

Anonymkode: 7839f...f59

Er det jeg har lyst til. Men redd det bare blir scenarioer med meg og mine barn. En over her sier jeg skal foreslå krisesenter... Men da mister vel mor jobben. Hadde det vert meg hadde jeg også tatt kontakt med krisesenter.. og søkt annen jobb og leilighet mens jeg var der... Problemet er at hun er veldig lett påvirket. Og jeg skjønner ikke at hun stoler på at mannen følger opp barna mens hun jobber. Far sier mellom linjene at han ikke gjør det. Og hvem NORMALE mennesker lar barna være alene på lugar. Han mente det ikke var farlig fordi dem sov. Og at 6 åringen var uansett veldig flink til og passe på 4 åringen. Sykt!! Problemet er at jeg har ikke mye kontakt med dem. Men foreldrene har sakt det selv! Hva om det blir brann på et cruiseskip? Alt kan skje så ligger ungene der og sover! Far sa det var engangs tilfelle. Men jeg ble så forbanna!

AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet er rette instans her. Ikke tenk, bare ring. 

Anonymkode: 186c9...be0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bostedsløse må henvende seg til NAV.

Foreldre som drikker seg fulle mens de har omsorgen for små barn, er synonymt med barnevernsmelding. Det ansvaret må du ta. 

Krisesenter er for dem som er utsatt for vold/trusler. Det har du vel egentlig ikke beskrevet her.

Anonymkode: a1032...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet er rette instans her og mor kan være på krisesenter med barna dersom hun bryter ut. En venn av meg dro på krisesenter med barna og ble sykmeldt i den perioden.

Anonymkode: cd6b3...a0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da ringer hun til et krisesenter i området å forklarer situasjonen. Så får hun beskjed om å komme dit på en samtale. Der forklarer hun nærmere og blir tildelt et rom helt gratis. Der har de alt hun måtte trenge og hun får hjelp av barnevern, advokat og politi mens hun bor der. Hun får også hjelp til å finne seg en trygg bolig. 

Da jeg var der drev eksen å ringte i et kjør, jeg tok telefonen tilslutt å forklarte han hvor jeg var. Da samtalen ble avsluttet sa damene at det var fint at jeg sa hvor jeg var (et krisesenter, ikke adressen) for da kunne ikke faren anmelde meg for kidnapping. Så husk det. 

Anonymkode: 3d80b...c9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barnevernet er rette instans her og mor kan være på krisesenter med barna dersom hun bryter ut. En venn av meg dro på krisesenter med barna og ble sykmeldt i den perioden.

Anonymkode: cd6b3...a0d

Barnevernet blir automatisk koblet inn når hum drar til krisesenteret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Barnevernet blir automatisk koblet inn når hum drar til krisesenteret.

Det stemmer overhodet ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det jeg har lyst til. Men redd det bare blir scenarioer med meg og mine barn. En over her sier jeg skal foreslå krisesenter... Men da mister vel mor jobben. Hadde det vert meg hadde jeg også tatt kontakt med krisesenter.. og søkt annen jobb og leilighet mens jeg var der... Problemet er at hun er veldig lett påvirket. Og jeg skjønner ikke at hun stoler på at mannen følger opp barna mens hun jobber. Far sier mellom linjene at han ikke gjør det. Og hvem NORMALE mennesker lar barna være alene på lugar. Han mente det ikke var farlig fordi dem sov. Og at 6 åringen var uansett veldig flink til og passe på 4 åringen. Sykt!! Problemet er at jeg har ikke mye kontakt med dem. Men foreldrene har sakt det selv! Hva om det blir brann på et cruiseskip? Alt kan skje så ligger ungene der og sover! Far sa det var engangs tilfelle. Men jeg ble så forbanna!

Hvorfor mister mor jobben hvis hun må på krisesenter? 

Anonymkode: 0fb84...549

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Meld anonymt om du ikke klarer å gjøre det med navn da!

Og mor kan bli sykemeldt om hun havner på krisesenter og ikke kan jobbe pga omstendighetene! Hun mister ikke jobben bare fordi hun trenger hjelp!

Anonymkode: 83fc0...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kontakte krisesenter på mors vegne, det må hun gjøre selv.

Og hvorfor skulle det gå utover jobben hennes? Det er ikke ulovlig å bli mishandlet..

Anonymkode: e875b...772

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som svært enkle mennesker. Det gjør egentlig trådstarter også. De er svært vanskelig å forstå innlegget og hva som er saken.

Løpet er kjørt for disse menneskene, de vil aldri få noe orden på livet sitt.

Anonymkode: a7342...9ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da ringer hun til et krisesenter i området å forklarer situasjonen. Så får hun beskjed om å komme dit på en samtale. Der forklarer hun nærmere og blir tildelt et rom helt gratis. Der har de alt hun måtte trenge og hun får hjelp av barnevern, advokat og politi mens hun bor der. Hun får også hjelp til å finne seg en trygg bolig. 

Da jeg var der drev eksen å ringte i et kjør, jeg tok telefonen tilslutt å forklarte han hvor jeg var. Da samtalen ble avsluttet sa damene at det var fint at jeg sa hvor jeg var (et krisesenter, ikke adressen) for da kunne ikke faren anmelde meg for kidnapping. Så husk det. 

Det er uansett ikke lov å oppgi adr til krisesenteret pga faren for hevn mot huset, noe vi har sett før.

Anonymkode: e875b...772

AnonymBruker
Skrevet

Det står virkelig ingenting i hovedinnlegget som tilsier at noen skal på krisesenter her. 

Krisesenter er ikke et tilbud til bostedsløse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bostedsløse må henvende seg til NAV.

Foreldre som drikker seg fulle mens de har omsorgen for små barn, er synonymt med barnevernsmelding. Det ansvaret må du ta. 

Krisesenter er for dem som er utsatt for vold/trusler. Det har du vel egentlig ikke beskrevet her.

Dem kommer aldri til og henvende seg til Nav. Da far og exen gjorde dette, da tokk dem deres felles barn. Ikke fordi di ikke hadde sted og bo. Men det var grunnen for beskymringsmeldingen. Og når bvt kom inn i bildet tokk dem barnet av litt andre grunner. Uansett.. tror ikke dem tør og ta kontakt m Nav. Det er en del psykiske manipulering. Men føler jeg vet forlite, til og si noe.. ville egentlig bare få mor til og få opp øya. Hun sier han skal vekk fra far m barna. Men aner ikke hvor og ingen begynner jo på skolen.. håper dem klarer og løse det. Jeg kommer ikke til og melde meskimring. Da jeg er veldig redd dette går utover mine unger og meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dem kommer aldri til og henvende seg til Nav. Da far og exen gjorde dette, da tokk dem deres felles barn. Ikke fordi di ikke hadde sted og bo. Men det var grunnen for beskymringsmeldingen. Og når bvt kom inn i bildet tokk dem barnet av litt andre grunner. Uansett.. tror ikke dem tør og ta kontakt m Nav. Det er en del psykiske manipulering. Men føler jeg vet forlite, til og si noe.. ville egentlig bare få mor til og få opp øya. Hun sier han skal vekk fra far m barna. Men aner ikke hvor og ingen begynner jo på skolen.. håper dem klarer og løse det. Jeg kommer ikke til og melde meskimring. Da jeg er veldig redd dette går utover mine unger og meg

Så hva faen lurer du på egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så hva faen lurer du på egentlig? 

Åjda. Den var kvass! Les over her. Står jo det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva jobber moren med? Mulighet til å ansette noen å passe på barnet mens hun jobber?

Anonymkode: be65a...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...