Gå til innhold

Jeg er syk, men det er mannen min som får all sympati!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi han tar barna! Altså hallo! Skulle ikke det mangle? Jeg ligger slått ut med feber og går på antibiotika og vært syk i to uker. Jeg er ikke en person som legger med nedpå, og med en gang Paracet hjelper så tar jeg litt husarbeid og spiller spill med barna. Jeg har fortsatt ansvar for det sosiale med barna, alt avtales og organiseres via meg, jeg følger opp noe medisinsk de skal følges opp på og jeg føler jeg har veldig mye ansvar vs hva han har når han er syk. 
Likevel er det han det er synd på. Det er han som svigers og alle ringer og sier hvor mye det nå blir til han. Er ikke det en selvfølge? Barna sover lenge, alle er på skole så de er jo sånn sett store og selvstendige. Hører ikke noe slik når jeg gjør alt når han ligger med manflu… Flere som har det slik? 

Anonymkode: dd629...8c3

• Liker 4
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi han tar barna! Altså hallo! Skulle ikke det mangle? Jeg ligger slått ut med feber og går på antibiotika og vært syk i to uker. Jeg er ikke en person som legger med nedpå, og med en gang Paracet hjelper så tar jeg litt husarbeid og spiller spill med barna. Jeg har fortsatt ansvar for det sosiale med barna, alt avtales og organiseres via meg, jeg følger opp noe medisinsk de skal følges opp på og jeg føler jeg har veldig mye ansvar vs hva han har når han er syk. 
Likevel er det han det er synd på. Det er han som svigers og alle ringer og sier hvor mye det nå blir til han. Er ikke det en selvfølge? Barna sover lenge, alle er på skole så de er jo sånn sett store og selvstendige. Hører ikke noe slik når jeg gjør alt når han ligger med manflu… Flere som har det slik? 

Er de på skole nå i sommerferien…? Hva slags skole er det, og hvorfor får de ikke ha sommerferie og være sammen med dere?

Anonymkode: 12c26...9f5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klassker det der. 

Jeg driver fremdeles å dytter opp øyenbryn som falt helt ned til hælen da begges foreldre fortalte meg om hvor flink og tapper min var da jeg var syk. Stakkars han som hadde hus og jobb mens jeg var på sykehus. Hvor mye jobb er det med hus etter jobb når man ikke har barn?

Anonymkode: 0d278...02a

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er de på skole nå i sommerferien…? Hva slags skole er det, og hvorfor får de ikke ha sommerferie og være sammen med dere?

Tipper ts mener at de går på skole, dvs at de er i skolealder, at de ikke er småbarn 

Anonymkode: 6b3f9...0d4

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du svarer, men jeg tror hun mener at de er i skolealder (altså store barn som ikke krever så mye pass).

Anonymkode: df435...0a8

• Liker 6
Skrevet

Du får ta det som et kompliment. De har veldig lave forventninger til ungen sin. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo ikke dødssyk? Voksne blir noen ganger syke og de fleste klarer seg. Det kan være ganske slitsomt for den som plutselig står igjen med alt.

For ett par år siden fikk mannen min ett komplisert brudd/benskade. Han kunne ikke gjøre noe som helst den første tiden annet enn å ligge/sitte på sofaen. Jeg syntes jo så klart synd på han.

Uansett så første det til at jeg over natta plutselig stod alene med alt av husarbeid, matlaging, handling, henting og levering og oppfølging av 3 barn i alderen 3-8 år, snømåking, og full jobb. Det var dritslitsomt…. I vår situasjon var det mannen som fikk all sympati og folk som ringte meg hele tiden for å spørre om det gikk bra med han og at jeg måtte huske å ta godt vare på han…🙄 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skrev jeg de var på skole? De er hjemme! Hele sommeren

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er jo ikke dødssyk? Voksne blir noen ganger syke og de fleste klarer seg. Det kan være ganske slitsomt for den som plutselig står igjen med alt.

For ett par år siden fikk mannen min ett komplisert brudd/benskade. Han kunne ikke gjøre noe som helst den første tiden annet enn å ligge/sitte på sofaen. Jeg syntes jo så klart synd på han.

Uansett så første det til at jeg over natta plutselig stod alene med alt av husarbeid, matlaging, handling, henting og levering og oppfølging av 3 barn i alderen 3-8 år, snømåking, og full jobb. Det var dritslitsomt…. I vår situasjon var det mannen som fikk all sympati og folk som ringte meg hele tiden for å spørre om det gikk bra med han og at jeg måtte huske å ta godt vare på han…🙄 

Nei såklart. Men jeg har crp på nesten 200 og aldri følt meg så syk. Jeg blir klam og tung i pusten av den minste anstrengelse. Jeg er seriøst ikke en som klager og legger meg ned, jobbet siden jeg var 15 uten knapt en sykedag. Men akkurat som de ikke tåler at jeg er nede for telling

• Hjerte 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei såklart. Men jeg har crp på nesten 200 og aldri følt meg så syk. Jeg blir klam og tung i pusten av den minste anstrengelse. Jeg er seriøst ikke en som klager og legger meg ned, jobbet siden jeg var 15 uten knapt en sykedag. Men akkurat som de ikke tåler at jeg er nede for telling

Tror ikke det er at de ikke tåler det, er vel mer at de ser/tenker at det blir mye på han som står med det meste når du er «ute». I min situasjon var det som sagt omvendt - alt fokus på han som hadde ødelagt benet. Tenker at i sånne situasjoner kan kanskje omgivelsene bli bedre på å se begge parter. Men jeg vil jo også påstå at med mindre det er snakk om veldig alvorlig sykdom/innleggelse osv. så er det mer slitsomt for den som står med alt enn den som er syk. Har jo vært skikkelig dårlig selv før og det var ikke noe gøy, men det var jo mer krevende for mannen min i hverdagen….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske klassisk. Er damen syk får mannen sympati, er mannen syl får han også sympati.

Anonymkode: 070a8...9b3

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel litt typisk? Synd i mannen når han må gjøre noe utenom sin betalte jobb? Det er da en ser hvor mye en kvinne tilrettelegger for mannen. Å være mann er behagelig, og bekymringsfritt…. 

Anonymkode: 2120a...a89

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor denne «konkurransen « om sympati ? Ha influensa er jo en helt vanlig tilstand for alle levende individ , samme som å måtte ordne opp med «alt « er normalt i perioder . Sympati har jeg først hvis det handler om dødelig sykdom eller andre livskriser generelt . Man er ikke et «offer» fordi om man har en travel periode / sykdomsperiode . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannebarn, han burde svare de «det skulle bare mangle, de er like mye mine barn». Jeg gjør også mesteparten av husarbeid, matlaging og passing av barn, men om jeg er syk må selvfølgelig mannen trå til. Ofte er vi uheldige og smitter hverandre, og da må vi også bare samarbeide så godt vi kan. 

Anonymkode: 35250...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare litt standard dessverre. Mer synd på mannen om han gjør noe mer enn vanlig eller er syk enn om damen er det. Her ropte svigerfar på svigermor da «stakkars» sønnen deres på 45 år tok ut av oppvaskmaskinen hjemme hos oss selv - det mente svigerfar at han ikke kunne gjøre så mamman måtte komme og ta over 🙈, men da jeg og datteren dems stod og gjorde det samme sa han ingenting. (jeg svarte at den dagen han forsørger familien alene og jeg er hjemmeværende kan han slippe å stelle eget hus, men så lenge vi begge er forsørgere deler vi også på arbeid hjemme) Henger nok dessverre litt igjen av denne holdningen i mange av den generasjonen så ikke noe å ta personlig.. 

Anonymkode: 2a88d...9de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det klapp på skulderen du ønsker, samtidig som vi skal støtte deg og si at mannen din ikke er noe bra for at du skal føle deg bedre? 

Anonymkode: 194a8...f0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 13.55):

Skrev jeg de var på skole? De er hjemme! Hele sommeren

Ja, det gjorde du:

AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 13.35):

Barna sover lenge, alle er på skole så de er jo sånn sett store og selvstendige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (1 minutt siden):

Ja, det gjorde du:

Hun mente at alle er skolebarn så de er store sånnsett. Hun mente ikke de er på skole hver dag denne uken. 

Anonymkode: b20c2...0d6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg skjønner ut fra det her er at mannen er en pinglepikk som er totalt hjelpesløs og ikke klarer en eneste ting derfor er det synd på ham, mens ts (og andre kvinner) som står på skal liksom bare takle alt fordi det er det kvinner skal. 

Useless.

Anonymkode: 285bc...093

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun mente at alle er skolebarn så de er store sånnsett. Hun mente ikke de er på skole hver dag denne uken. 

Anonymkode: b20c2...0d6

Da burde hun skrevet hva hun mente 🙂 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...