Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, enten jeg snakker til eller om dem.

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, men merker at når jeg skriver så bruker jeg mye mor og far, altså når jeg omtaler de

Skrevet

Mamma og Pappa, både når jeg snakker om og til dem.

Skrevet (endret)

Mamma og pappa.....og det kommer jeg nok til å gjøre uansett hvor gammel jeg blir :ler:

Av og til lille mamma....sånn på ert :sjarmor:

Endret av Nita
Skrevet
Mamma og pappa.....og det kommer jeg nok til å gjøre uansett hvor gammel jeg blir :ler:

Jeg også

Skrevet

Mamma og pappa, men av en eller annen merkelig grunn blir de hetende mammsen og pappsen i dagboka :ler:

Skrevet

Mamma og pappa.

Men snakker jeg om dem til andre, bruker jeg ofte betegnelsen "mamma og de" - mulig dette er noe lokale greier. Pappa kommenterte i alle fall en telefonsamtale jeg hadde for ikke så lenge siden: "Æ hører du omtaler mæ som "de" ". :ler:

Skrevet

Mamma til mamma og navnet til faren min. Eller bare mamma (eller mamma'n min) og faren min. Jeg har aldri sagt pappa. Det er for meg unaturlig. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men det kan ha noe med halvsøsknene mine å gjøre.

Skrevet
Mamma og pappa.

Men snakker jeg om dem til andre, bruker jeg ofte betegnelsen "mamma og de" - mulig dette er noe lokale greier. Pappa kommenterte i alle fall en telefonsamtale jeg hadde for ikke så lenge siden: "Æ hører du omtaler mæ som "de" ".  :ler:

Jeg sier "mamma og dem" når jeg omtaler dem begge. Hvorfor aner jeg ikke. Pappa er "dem", det høres jo unektelig litt rart ut egentlig. :ler:

Skrevet

Jeg har biologiske foreldre og fosterforeldre, og kaller begge sett for mamma & pappa. Det har jeg gjort bestandig (siden jeg kom i fosterhjem 6 år gammel) og det har jeg tenkt og fortsette med :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...