Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel det meste.. Lurer rett og slett på hva du kaller foreldrene dine.

Selv sier jeg mamma og pappa. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier også mamma og pappa, men om jeg snakker om dem blir det av og til "min mor" og "min far". Jeg får meg ikke helt til å si "mammaen min...", det høres så barnslig ut eller noe. :forvirret:

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa til dem, men som Titta omtaler jeg dem som moren og faren min. Men for min del tror jeg det ligger i dialekta. "Mora mi kjæm på besøk idag" feks. Eller nei, jeg sier jo "Ho mamma kjæm på besøk idag". Uff, det er vanskelig å vite sånt når man må tenke etter!

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, men om jeg snakker til venner sier jeg muttern og fattern. :)

Gjest BagLady
Skrevet (endret)

Jeg kaller dem mamma og pappa. Eller det vil si, noen ganger kaller jeg mamma "administrasjonen" eller "generalen" ;)

Endret: skriveleif

Endret av BagLady
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg kaller min mor for det hun heter. (Har ikke far.)

Når jeg omtaler henne til personer som ikke kjenner henne, sier jeg "min mor".

Skrevet

mamma og pappa til dem og om dem til folk som kjenner dem, moren min og faren min når jeg snakker om dem til folk som ikke kjenner dem.

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa både når jeg snakker om dem og til dem. Da jeg var i tenårene var det mer flaut å ha mamma og pappa så da hadde jeg diverse omskrivinger når jeg pratet om dem til andre - en periode ble de kun omtalt som gamlingene, husker jeg :sjenert:

Skrevet

Bruker deres virkelige navn, det har jeg gjort siden jeg var en 12-13 år. ingen av mine andre søsken gjør det, men jeg synes altså det er mest naturlig. Jeg har et vennskapelig forhold til dem og så har de begge pene navn som jo bør brukes.

Og som andre her nevner sier jeg gjerne "moren min" eller "faren min" når jeg omtaler dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...