Gå til innhold

Noen som har ansatt "Nanny" til å ta unna det verste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei av å stå opp tidlig, smøre brødskiver, ikke kunne ta meg et glass vin i ro og fred... 

Nå har barna endelig blitt 4 og 6 år, så de greier hvert fall å stå opp selv og se på tv så jeg slipper opp kl 06... Men de kan finne på å krangle om fjernkontrollen, miste ting i gulvet osv som vekker meg. Selv om jeg har forklart rolig og ordentlig at de må være stille om morgenen om de står opp mens mamma fortsatt sover. 

Lei av å lage mat, både frokost og middag... Barna griser og er utakknemlige uansett hva jeg lager til dem. Kjedelig å legge dem, jeg vil helst bare kose meg i sofaen selv. 

Er det noen som har erfaring med å ha "Nanny" i huset sitt? Jeg er delvis uføretrygdet, ingen far inne i bildet, men jeg har et relativt stort hus med flere soverom og ekstra kjøkken og bad. Begrenset hva jeg kunne tilbydd i lønn, men hva med gratis husrom? Finnes det noen som vil ta en slik jobb, som kan bo sammen med oss og ta unna verste arbeidet med barna så jeg fikk slappet mer av? 

Anonymkode: 02534...20a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, tidenes trolleinnlegg da🤣 håper ingen svarer på dette etter meg - kanskje ignoreringen vil gjøre at folk slutter å legge ut ting bare på tull og for å skape hylekor rundt fiktive problemstillinger….

Anonymkode: c7e49...630

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hushjelp som kom en gang i uka da barna var små. Alene med to. Full jobb. Dette var nødvendig for oss, for at jeg skulle føle at jeg hadde litt fritid. Det var også veldig nyttig å konne ha det ryddig rundt seg. Det hjalp me med å føle velvære da jeg var hjemme hos meg selv. Dette var en person som fikk godt betalt, og sluttpakke da det viste seg at hun ikke hadde fått fornyet oppholdstillatelse, noe hun forsøkte å skjule for meg ganske lenge. Jeg rapporterte månedlige utbetalinger til skatteetaten. Skaff deg en hushjelp hvis du kan, og viktig å ha alle parpirer i orden!

Anonymkode: 61452...204

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er så drittlei av å stå opp tidlig, smøre brødskiver, ikke kunne ta meg et glass vin i ro og fred... 

Nå har barna endelig blitt 4 og 6 år, så de greier hvert fall å stå opp selv og se på tv så jeg slipper opp kl 06... Men de kan finne på å krangle om fjernkontrollen, miste ting i gulvet osv som vekker meg. Selv om jeg har forklart rolig og ordentlig at de må være stille om morgenen om de står opp mens mamma fortsatt sover. 

Lei av å lage mat, både frokost og middag... Barna griser og er utakknemlige uansett hva jeg lager til dem. Kjedelig å legge dem, jeg vil helst bare kose meg i sofaen selv. 

Er det noen som har erfaring med å ha "Nanny" i huset sitt? Jeg er delvis uføretrygdet, ingen far inne i bildet, men jeg har et relativt stort hus med flere soverom og ekstra kjøkken og bad. Begrenset hva jeg kunne tilbydd i lønn, men hva med gratis husrom? Finnes det noen som vil ta en slik jobb, som kan bo sammen med oss og ta unna verste arbeidet med barna så jeg fikk slappet mer av? 

0/10 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg bodde med noen kompiser i et stort hus med et ledig soverom. Vi ansatte en hushjelp/kokke til å bo hos oss på fulltid.

Det var helt fantastisk, og det til og med uten at vi hadde barn. Kan nesten ikke forestille meg hvor godt det hadde vært med den avlastingen med barn med i bildet.

Det er å kjøpe seg fritid. Kanskje det mest dyrebare man har.

Anonymkode: cdf56...151

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haha, tidenes trolleinnlegg da🤣 håper ingen svarer på dette etter meg - kanskje ignoreringen vil gjøre at folk slutter å legge ut ting bare på tull og for å skape hylekor rundt fiktive problemstillinger….

Anonymkode: c7e49...630

Enig med deg. Dette er bare et tulleinnlegg. 

• Liker 1
Skrevet

trolle innlegg ja, men samtidig, hadde ikke dette vært en genial løsning for å få bukt på mangel på student boliger?

De kan bo gratis hos famillier og i gjengjeld hjulpet med hverdagslige ting som barnepass, matlaging, vasking osv, til en viss grad da så det ikke går utover studiene.

Sikker mange familier som hadde hoppet på denne løsningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er usikker på hvorfor noen mener dette er trolling, jeg er i lignende situasjon, med barn på nesten samme alder. Jeg har ansatt barnevakt, men det er mer opplevelser med barna ute av huset når jeg er for dårlig til å være med. Jeg har også søknad inne om BPA, slik at jeg kan få hjelp til de tyngste husarbeidsoppgavene og heller kan være med mer barna. Nå bruker jeg så lang tid på feks støvsuging pga smerter osv, at det går utover tiden jeg kunne hatt sammen med ungene mine. Trodde sykdommen min hadde en midlertidig forverring da, så jeg har utsatt å søke om hjelp fordi jeg ventet at det skulle bli bedre igjen mot sommeren (alltid dårligere i kulde). 

Ellers har jeg vurdert samboer litt av samme grunn, trives egentlig alene, men om det finnes en mann (eller kvinne) som ønsker seg kjæreste og å bo sammen med noen så har jeg jo både kjærlighet og husrom å gi til den rette 😅

Anonymkode: a96cb...e56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt au pair da barna var små. 
Dyrt og ikke så mye hjelp som jeg hadde trodd… 

Siden hun ikke snakket norsk var kommunikasjonen med barna vanskelig. 
Hun var en søt og hjelpsom jente, men var ikke verdt det. 

Anonymkode: 19a53...b81

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke hva en au pair gjør? Hadde kostet deg 5000kr i måneden pluss kost og losji.

Jeg har vaskehjelp 1-2 ganger i måneden. Er alene med 2 små. Verdt hver eneste krone.

Anonymkode: 2f5ef...283

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke hva en au pair gjør? Hadde kostet deg 5000kr i måneden pluss kost og losji.

Jeg har vaskehjelp 1-2 ganger i måneden. Er alene med 2 små. Verdt hver eneste krone.

Hvor mye betaler du? Er det svart arbeid eller i ordnede former? 

Anonymkode: 874b2...055

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert flere studenter/ enslige som kan tenke seg en sånn jobb i disse vanskelige tider med høy husleie.

Du kan jo lage en annonse på nettet?

Anonymkode: a1cc3...bcc

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye betaler du? Er det svart arbeid eller i ordnede former? 

Anonymkode: 874b2...055

200kr or time. Student som er fornøyd med prisen.  Hun ville egentlig ha 150kr pr time.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt au pair og vil IKKE anbefale det, i alle fall. Det var som å få et ekstra barn i stedet for avlastning.

Anonymkode: 75863...6f6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...