AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Jeg legger ut ting veldig rimelig, 100-150 kroner og masse gratis også. Svært laber interesse. Forstår det ikke helt, da renta er høy og alt er dyrt skulle man tro folk ville ha brukte ting? Hva er deres erfaring? Ikke verdt tiden min kjenner jeg. Blir snart at jeg bare leverer alt i sånne Fretex-containere.. Anonymkode: a12ba...c11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Opplever det samme selv, og hvis noen skal kjøpe noe som i utgangspunktet er billig, så pruter de. Anonymkode: 83a6c...389
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 Jeg selger en del. Men ser mange legger seg for høyt i pris. Ta gode bilder, skriv bra beskrivelse og sjekk nypris for å legge deg på mist under 50% av denne. Anonymkode: cce3d...a4a 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 Folk har ikke penger slik de hadde før. Tidligere var det enkelt å selge på Finn. Nå går det ekstremt sakte. Anonymkode: ac9bd...e50 2
Seff Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Folk har ikke penger slik de hadde før. Tidligere var det enkelt å selge på Finn. Nå går det ekstremt sakte. Anonymkode: ac9bd...e50 Da burde det jo være enklere å selge på finn, altså at folk kjøper det de trenger, brukt, i stedet for nye, dyre ting. Når det er sagt, irriterer jeg meg over alle som kontakter meg og sier de vil kjøpe noe jeg har lagt ut, men når jeg svarer, blir det tyst som i graven. Hva er problemet til sånne folk? Sender de meldinger på alt de ser uten å egentlig ha tenkt å kjøpe noe som helst? 3 2
enkefru Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Folk har ikke penger slik de hadde før. Tidligere var det enkelt å selge på Finn. Nå går det ekstremt sakte. Anonymkode: ac9bd...e50 I tillegg er det flere som selger. Var reportasje om dette på Dagsrevyen forleden... det ER mindre handel på Finn nå. 1
Pidla Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Jeg har fått solgt alt av barnetøy (til godt under halv pris), men ikke noe voksentøy. Ellers opplever jeg at møbler og annet går omtrent like fort som før. Men jeg priser nok veldig lavt da.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg selger en del. Men ser mange legger seg for høyt i pris. Ta gode bilder, skriv bra beskrivelse og sjekk nypris for å legge deg på mist under 50% av denne. Anonymkode: cce3d...a4a Ja! Legger meg alltid 50 prosent under eller lavere, men svært lite respons. Anonymkode: a12ba...c11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 Seff skrev (7 timer siden): Da burde det jo være enklere å selge på finn, altså at folk kjøper det de trenger, brukt, i stedet for nye, dyre ting. Når det er sagt, irriterer jeg meg over alle som kontakter meg og sier de vil kjøpe noe jeg har lagt ut, men når jeg svarer, blir det tyst som i graven. Hva er problemet til sånne folk? Sender de meldinger på alt de ser uten å egentlig ha tenkt å kjøpe noe som helst? Mange. De får kalde føtter, så er tyst som i graven. Veldig uhøflig og irriterende. Anonymkode: 169f2...aac 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja! Legger meg alltid 50 prosent under eller lavere, men svært lite respons. Anonymkode: a12ba...c11 Det kommer veldig ann på HVA du selger. Ser mange har ute bruke støvler til barn. Ny pris 500,- selges nå for 100,- Er nå på ferie og vi glemte å pakke støvler. Endte med å kjøpe nye til 299. Er ikke villig til å betale 100,- for støvler som er brukt 1 år i barnehage, selvom de ser grei ut. Selv selger jeg det meste som er brukt til 30,- eller 50,- utenom dyr elektronikk, merkevarer ol. Solgt for 18.000 siden januar. Mest klær, sko og smykker, husholdningsartokler, pynt, puter, ol. Anonymkode: 3a6d5...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 Klær og interiør selger ikke nødvendigvis med mindre det er etterspurte merker eller populær retro. Jeg flipper litt diverse gjenstander på fritiden som hobby og for å spe på lønna og jeg har solgt ting på finn for ca. 30.000 det siste året - da mest i prisklassen 5-600 kroner. Ikke et problem for meg fordi jeg har funnet min nisje, men jeg har også en del ting liggende ute i 2-3 måneder før de plutselig selger. Tips: - Ta gode bilder - Sett en realistisk pris/se hva andre selger lignende ting for - Vær tilgjengelig på fiks ferdig der det er mulig - Skriv tydelig hva slags stand ting er i - Hvis du har mulighet til å levere etter avtale i nærområdet, skriv også det - Ikke lag en lang liste med tilfeldige søkeord som ikke er relevante, men sørg for å skrive hva det er slags vare på en slik måte at folk som søker etter den, faktisk vil finne den Anonymkode: 67494...290 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #13 Skrevet 17. juli 2024 Jeg har ikke problemer med å selge. Selger ikke voksenklær med mindre de har en verdi i form av merke eller veldig fine. Barneklær selges, men yttertøy og ull (ev pent brukt merkeklær). Utstyr generelt, typ ski, vinterstøvler, sykkel, ryggskinne, skøyter etc. Slitte eller kjedelige klær barn/voksen går på loppis. Anonymkode: 8f3dd...a54
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #14 Skrevet 17. juli 2024 Merket det siste halvåret at salg på finn tar lengre tid. Mange prøver å prute seg ned til en symbolsk sum men jeg bruker ikke tiden min på og pakke og dra til posten for å tjene inn prisen på pakketeip. Jeg selger fortsatt men det tar lengre tid. Jeg selger de varene jeg priser høyt raskere enn de billige varene jeg selger. Så de som kjøper mest er ikke de som sliter med å få endene til å møtes. Da hadde jeg solgt unna ulltøy til barn og klesspakker raskere. Solgte db sekker for mer en jeg kjøpte de selv da fargen var utgått. Tjente en god slant på det. Slikt og bra sportsutstyr 30% billigere selges fort. Anonymkode: a48cd...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg selger en del. Men ser mange legger seg for høyt i pris. Ta gode bilder, skriv bra beskrivelse og sjekk nypris for å legge deg på mist under 50% av denne. Anonymkode: cce3d...a4a Har sett en ramme på Finn som selger satt pris på 499,-. Ny koster den 450,-. (klør meg i hodet). Anonymkode: cdde6...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Skrevet 18. juli 2024 On 7/17/2024 at 1:07 PM, AnonymBruker said: Jeg legger ut ting veldig rimelig, 100-150 kroner og masse gratis også. Svært laber interesse. Forstår det ikke helt, da renta er høy og alt er dyrt skulle man tro folk ville ha brukte ting? Hva er deres erfaring? Ikke verdt tiden min kjenner jeg. Blir snart at jeg bare leverer alt i sånne Fretex-containere.. Anonymkode: a12ba...c11 Nei. Solgte nettopp noe til 16.000 (ny pris 19.000). Den ble solgt etter 25 minutter. Anonymkode: 12244...db9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #17 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har sett en ramme på Finn som selger satt pris på 499,-. Ny koster den 450,-. (klør meg i hodet). Anonymkode: cdde6...e4c Så etter noen spesifikke hylleknekter. En på Finn ville ha kr. 100 pr. stk for sine brukte, så jeg kjøpte heller et par helt nye til kr. 169. Sjekker ikke enkelte selgere hva man kan kjøpe tingen for ny? Anonymkode: f95aa...abc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #18 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det stemmer. Økonomien i Norge nærmer seg en krasj. Tegnene ser du først på Finn.. Anonymkode: a174e...5d4 Oi. Anonymkode: 0a51b...bc0
Queen94 Skrevet 18. juli 2024 #19 Skrevet 18. juli 2024 Er veldig opp og ned, føler ting til barn spesielt klær går fort. Mens resten tar lang tid å selge.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #20 Skrevet 18. juli 2024 På generelt grunnlag har "fellesferien" aldri vært en god tid for salg på Finn. Folk prioriterer rett og slett ikke å bruke tid på i bla på Finn. Unntaket er hvis du selger saker på Finn som det er sannsynlig at folk har autosøk/varsling på, OG at prisen er fornuftig. Er i alle fall min erfaring. Anonymkode: 26197...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå