Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal på en middag hvor det er dresscode dark suit.

Kan jeg da gå i en flott drakt??

*står helt stille i hodet mitt akkurat nå*

Kan jo legge til at det er en forettningsmiddag, vet ikke om det har noe å si? :klø:

Endret av Blackjack
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enkel aftenkjole?

:overrasket: Hva er det?? Høres ut som noe bestemor pleide å gå i. :ler:

Har ikke peiling på klær i det hele tatt.. :tristbla::sur::sjenert:

HJEEEELP!!!!

Skrevet

Lang enkel kjole, mørk. Men altså, jeg har ikke peiling, jeg bare så for meg at en drakt ble litt enkelt? Men ikke vet jeg jo hva slags middag heller, hvor, hva, osv.

Skrevet

Årsmiddag i en organisasjon. Og den begynner om fire timer!!! :overrasket::overrasket:

Eier jo ikke sånne kjoler!

*kjenner panikken komme* :grine:

Eneste jeg har er en superflott fotsid kjole jeg brukte på Krigsskole-ballet, ellers har jeg bare drakter til jobbsammenheng.

Må jeg ut og shoppe? Faen.. Hva skal jeg se etter og hvor bør jeg gå?? Helst noe som ikke er for dyrt..

Aaaaaaaangst.. :grine:

Skrevet

Og jada, vet jeg er idiot som er så sent ute.. men hater sånne ting, så utsetter alltid ting til siste liten.. :sur::grine:

Noen som kan ta visaen min og ordne for meg?? :tristbla:

Skrevet (endret)

Du trenger ikke kjole.

Ta en fin dressbukse gjerne med matchende jakke om du har. Bare den ikke er lys i fargen.

Kan være mørkeblå - mørkegrå eller sort.

Ha en pen skjorte/ topp eller en fin lett genser til og du er klar til å dra på middag.

Skjorten kan være i den fargen du selv måtte ønske.

Grunnen til deresskode er for at folk ikke skal møte i hullete olabukser og en vanlig genser, om du skjønner.

Håper du forteller hva du velger.

Ps. Du kan bruke er skjørt også.

Endret av Shea
Skrevet (endret)

:klem: Takk!!! :hoppe::klem::ler:

Da blir det fine drakten min!!

Den er stripete svart og sølv, med skjørt og vest under jakken. Rålekker! :sjarmor::hoppe:

Bør håret være oppsatt eller kan jeg ha det løst??

Hater å være talentløs på klær og hår.. :sjenert:

Endret av Blackjack
Skrevet

Eller bør jeg ha en rød silke-dress? (bukse+jakke)?

Med en fin topp under?

:sjenert:

Hater å flytte og ikke vite hvilke klær jeg har engang.. :forvirret:

Skrevet

Jeg vil ikke komme med flere råd, men gleder meg til å høre resultatet !!

Skrevet

Prøvde å søke litt på nett, og jeg fant noe som sa at kort kjole var det som var vanligst til "dark suit". Det sto også at om det var dans burde man ha kjole..

Hva med å benytte anledningen til å få kjøpt seg en kort svart kjole som du kan bruke til dressjakke?

Men jeg kan ikke tenke meg at noen hadde sett rart på deg om du kom i buksedrakt heller jeg da..

Lykke til!

Skrevet

Skal si ifra imorgen hvordan det gikk jeg. :)

(hvis det ikke gikk overdådig bra og jeg ligger fyllesyk hjemme da ;) )

Skrevet
Prøvde å søke litt på nett, og jeg fant noe som sa at kort kjole var det som var vanligst til "dark suit". Det sto også at om det var dans burde man ha kjole..

Hva med å benytte anledningen til å få kjøpt seg en kort svart kjole som du kan bruke til dressjakke?

Men jeg kan ikke tenke meg at noen hadde sett rart på deg om du kom i buksedrakt heller jeg da..

Lykke til!

Takk for svar!! Eneste problemet er at jeg sitter på jobb nå, har en time reisevei hjem, trenger litt tid der og middagen begyner kl. 18.00.

Så tror ikke jeg får tid til å shoppe idag hvis det ikke er krise likevel. :sjenert:

Men helt klart at svart kjole står øverst på handlelisten nå! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...