Gå til innhold

Hvorfor mister modelljernbane-hobbyen sin popularitet? En faktor som ser ut til å spille en rolle er den lave interessen blant kvinner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slikt liggende i kjelleren. Fått i arv og der ligger det. Var spennende når jeg var 10 år men som voksen kvinne må jeg innrømme at modell tog er svært kjedelige greier.

Så mye jeg heller vil gjøre enn å leke med tog på fritiden. Har ingen gode tips til hvordan kvinner skal rekrutteres men viss dere ønsker å rekruttere neste generasjons kvinner så er vel kule videoer på tiktok veien å gå.

Anonymkode: a9c47...870

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal besøke Miniatur-Wunderland i Hamburg om noen uker, gleder meg veldig mye til det😊 Tror også at det er en utstilling på Teknisk Museum i Oslo? 

Her blir det brio til barna, tror dessverre det er det nærmeste vi kommer modelljernbane, men vet aldri. 

Anonymkode: c24a6...b4f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal besøke Miniatur-Wunderland i Hamburg om noen uker, gleder meg veldig mye til det😊 Tror også at det er en utstilling på Teknisk Museum i Oslo? 

Her blir det brio til barna, tror dessverre det er det nærmeste vi kommer modelljernbane, men vet aldri. 

Anonymkode: c24a6...b4f

Høres flott ut - kom gjerne med et reisebrev når du kommer hjem.

Camlon skrev (36 minutter siden):

Det handler ikke bare om samling, det kan vi se fra din egen video over hvor de lager en miniatyrby.

Den videoen minner meg om Cities Skylines videoer.

Når du sier det, har du nok rett i at PC-en kan bli brukt som et hjelpemiddel når folk bygger opp et mer avansert modellprosjekt, men det er et åpent spørsmål om det digitale kan ta over den fysiske gleden ved å se togene kjøre; Miniatur-Wunderland er tross alt langt mer avansert bygget opp enn hobbybrukeren med to togsett og en liten landsby ved elven, selv om jeg tilstår at jeg kjenner for lite til om hvordan dagens modelljernbaneentusiaster forholder seg til teknologiens muligheter.

De som bygger opp større Lego-landskap, noe som har mange fellestrekk med modelljernbane, tror jeg fortsatt er rimelig analoge i sitt forhold til klossene.

Anonymkode: bcb47...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...