Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du lyssky? Eller bare smerte etter dataen? Jeg har hatt betennelse i øyet. Og det er mye smerte. Og føles som rusk i øyet. Men er da i tillegg lyssky. Betennelsen slo ut rett utanfor pupillen. Jeg har et arr i øyet. Hadde jeg fått den på pupillen så hadde jeg fått et svart prikk i synsfeltet mitt for alltid fikk jeg høre. Det var vist veldig alvorlig. Og sjeldent at det oppstår av seg selv. Så jeg ble testet for andre sykdommer. Ingen utslag på noe annet. Jeg gikk på oppfølging et år. Og fikk beskjed om fikk jeg symptomer igjen så skulle jeg rett inn igjen.   

Anonymkode: e02f9...e04

Vil bare si at om de testet deg for MS så bør du være OBS på andre symptomer. Jeg tok MR lenge før noen mistenkte eller jeg visste at jeg hadde MS, jeg hadde da gjennomgått synsnervebetennelse. Men det var ingen hvite flekker på bildene som var synlige etter første symptom.

Anonymkode: d9a5d...45a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du lyssky? Eller bare smerte etter dataen? Jeg har hatt betennelse i øyet. Og det er mye smerte. Og føles som rusk i øyet. Men er da i tillegg lyssky. Betennelsen slo ut rett utanfor pupillen. Jeg har et arr i øyet. Hadde jeg fått den på pupillen så hadde jeg fått et svart prikk i synsfeltet mitt for alltid fikk jeg høre. Det var vist veldig alvorlig. Og sjeldent at det oppstår av seg selv. Så jeg ble testet for andre sykdommer. Ingen utslag på noe annet. Jeg gikk på oppfølging et år. Og fikk beskjed om fikk jeg symptomer igjen så skulle jeg rett inn igjen.   

Anonymkode: e02f9...e04

Nei, lyssky er jeg ikke og har heller ikke svekket syn. Så jeg føler ikke at selve øyet er betent, men heller at muskler festet til det har en mild betennelse (type overbelastet). Smertene får jeg på begge øyene / i begge øyehulene.

En annen nevnte synsnervebetennelse, dette mistenker jeg ikke.

Eller bare smerte etter dataen? 

Først gjorde all bruk av øynene vondt, kunne ikke se TV f.eks. De beste var å kun se på ting langt vekke, fjell og natur osv. Så jeg sov masse og gikk masse tur.

Nå er det mest når jeg ser på noe nært at jeg får vondt, mobil og PC fører til smerter ganske raskt.

Igjen må jeg påpeke at jeg aldri før har hatt dette problemet. Dette var 100% utløst av lesebrillene, at de førte til en overbelastning av muskulaturen som har med fokusering å gjøre.

Med fokusering mener jeg øyemuskelens bruk/finjustering for å gjøre at bildene fra hvert øye overlapper og ikke fører til dobbeltsyn. Og det hjelper for meg å stoppe denne funksjonen ved å feste en lapp over et av øyene (jeg bytter på hvilket), da kan ikke øyene lenger samarbeide for å overlappe det de ser og da brukes denne muskularturen mindre.

Endret av JoakimCh
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. 

Tråden stenges da moderatorteamet ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du får. I dette tilfellet ville det vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...