AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Nå har vi jo i en stund vært der at barna kjøres overalt, maten skal være supersunn, foreldre skal helst leke med og underholde barna all tid man har sammen, man skal helst utsette bhg start så lenge som mulig, man skal ikke si nei eller irettesette og gud forby ikke kjefte eller gi konsekvenser for uønsket atferd, barna skal bestemme eller «medvirke» like mye som de voksne i hverdagen og rundt alle avgjørelser og foreldre arrangerer gjerne lekeavtaler til langt ut i barneskolen. I tillegg er det omsorgssvikt om poden er litt alene hjemme omtrent før fylte 12 år. Hva blir den neste bølgen tror dere? Foreldrestiler og trender i oppdragelse skifter jo med jevne mellomrom… Anonymkode: 027a7...64c
Dojakitty Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Prøve å rette opp i det som skjer nå. For det er KRISE 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Vil ikke akuratt kalle at maten skal være supersunn for en trend, men en forandring til det positive. Krise med maten som serveres i enkelte barnehager. Anonymkode: 945e2...023 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 Den neste trenden blir at man ansetter personlige assistenter som fotfølger barnet 24/7. Anonymkode: aef0e...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil ikke akuratt kalle at maten skal være supersunn for en trend, men en forandring til det positive. Krise med maten som serveres i enkelte barnehager. Anonymkode: 945e2...023 Nå er det sikkert ulikt i de ulike barnehagene, men jeg for min del syntes ikke det var krise at bhg en gang i blant lagde Toro tomatsuppe til barna, arrangerte pølsebod eller lagde vafler på skogstur. Uansett er dette med mat kun en liten del av nåværende foreldrestil. Og ja, jeg mener det er en trend ting at så mange barn ikke skal spise ditt og datt fordi foreldrene har fått for seg at det er sunt med glutenfritt, helt sukkerfritt, kjøttdeig osv. jeg tenker alt med måte… HI Anonymkode: 027a7...64c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Er jo lov å håpe at alt dette overbeskyttende greiene trappes kraftig ned. Enorme tall med psykisk syke, angstfylte unge voksne som ikke har fått en gradvis tilvenning til å klare seg selv. Håper det blir lov å si nei, lov å stille krav, lov å ha forventninger osv. Mer forventning til selvstendighet. Ser at mange foreldre sliter seg selv ut allerede mens de har baby. Det er konstant bæring og samsoving. Konstant underholdning. Dessuten, så får mange barn og unge helt urealistiske holdninger til økonomi. De blir rett og slett bortskjemte, og forventer penger og økonomisk hjelp fra foreldre til de er langt oppo 20-årene. Og foreldrene åpner lommeboka uten å kny. Anonymkode: d2c8d...215 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo lov å håpe at alt dette overbeskyttende greiene trappes kraftig ned. Enorme tall med psykisk syke, angstfylte unge voksne som ikke har fått en gradvis tilvenning til å klare seg selv. Håper det blir lov å si nei, lov å stille krav, lov å ha forventninger osv. Mer forventning til selvstendighet. Ser at mange foreldre sliter seg selv ut allerede mens de har baby. Det er konstant bæring og samsoving. Konstant underholdning. Dessuten, så får mange barn og unge helt urealistiske holdninger til økonomi. De blir rett og slett bortskjemte, og forventer penger og økonomisk hjelp fra foreldre til de er langt oppo 20-årene. Og foreldrene åpner lommeboka uten å kny. Anonymkode: d2c8d...215 Også lurer man på hvorfor det fødes for få barn… Anonymkode: 9ce08...a7a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Håper man kan slutte å jakte på diagnoser for alle mulige varianter av barn…., Anonymkode: 836cb...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 Forhåpentligvis at foreldre tar tilbake foreldrerollen, slutter å være kompis, tør å stå i ting, si nei, sette grenser, jakte på diagnoser og tar ansvar for egne barn- istedenfor å legge det på bhg, skole, naboen, samfunnet etc. Anonymkode: 2f1b0...cee 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 Dagens foreldre lar barna ha SoMe fra de er 9 år og tidligere. Barna som vokser opp med dette vil nok bli mye strengere med sine egne barn. Anonymkode: ffc7e...610 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har vi jo i en stund vært der at barna kjøres overalt, maten skal være supersunn, foreldre skal helst leke med og underholde barna all tid man har sammen, man skal helst utsette bhg start så lenge som mulig, man skal ikke si nei eller irettesette og gud forby ikke kjefte eller gi konsekvenser for uønsket atferd, barna skal bestemme eller «medvirke» like mye som de voksne i hverdagen og rundt alle avgjørelser og foreldre arrangerer gjerne lekeavtaler til langt ut i barneskolen. I tillegg er det omsorgssvikt om poden er litt alene hjemme omtrent før fylte 12 år. Hva blir den neste bølgen tror dere? Foreldrestiler og trender i oppdragelse skifter jo med jevne mellomrom… Anonymkode: 027a7...64c Jeg hører det klages mye over dagens foreldre, men jeg kjenner ingen som holder på sånn som det der. Anonymkode: 67e95...8b2 1
Yodas Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå har vi jo i en stund vært der at barna kjøres overalt, maten skal være supersunn, foreldre skal helst leke med og underholde barna all tid man har sammen, man skal helst utsette bhg start så lenge som mulig, man skal ikke si nei eller irettesette og gud forby ikke kjefte eller gi konsekvenser for uønsket atferd, barna skal bestemme eller «medvirke» like mye som de voksne i hverdagen og rundt alle avgjørelser og foreldre arrangerer gjerne lekeavtaler til langt ut i barneskolen. I tillegg er det omsorgssvikt om poden er litt alene hjemme omtrent før fylte 12 år. Hva blir den neste bølgen tror dere? Foreldrestiler og trender i oppdragelse skifter jo med jevne mellomrom… Anonymkode: 027a7...64c Nå har et samlet kommentariat akkurat konkludert med at "tradwives" er dumme, og at alle ordentlige foreldre jobber fulltid, så det med å utsette barnehagestart er vel da ikke så aktuelt, og barn må være alene hjemme lenge før de er 12 år. Hvis det er en trend med sunn mat, så tenker jeg at det er bra, men jeg kjenner ingen småbarnsforeldre som er fanatiske på det. Ellers er jeg enig i at noen organiserer hverdagen til barna litt for mye og lenge, og enig i at noen barn hadde trengt litt klarere grenser og et "nei" en gang iblant. Aner ikke hva neste trend blir, men den kommer jeg sikkert ikke til å hive meg på, jeg er tross alt en så gammel og erfaren mor at jeg gir beng i nye trender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå