Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Jeg var på ultralyd i går og fikk beskjed at jeg har vært gravid men ikke foster i fostersekken. Og de sa at jeg må ta en medisinsk abort, de ga meg en tablett i går som jeg skulle svelge også fikk jeg med meg 4 tabletter som jeg skulle putte inn i skjeden og noen smertestillende, men de kunne jeg ikke ta før det hadde gått 2 dager etter den første tabletten jeg fikk ikke så mye informasjon så jeg lurer på hvorfor må man vente i 2 dager og har noen tatt de 4 tablettene før det er gått 2 dager? Kan jeg ta de i dag og få alt overstått? Veldig takknemlig for svar Hilsen en nervøs dame

Anonymkode: 1a808...01b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følg instrukser... Eventuelt ring dem og hør! 

Anonymkode: 91c15...22f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk vel med et kontaktnummer du skulle ringe til for alle slike spørsmål? Hvis ikke, så ringer du sykehuset og ber om å få rett kontaktperson fra resepsjonen.

Jeg har selv vært igjennom det der, men jeg fikk lov til å utføre aborten på sykehuset og hadde dermed noen å spørre hvert steg av veien.

Anonymkode: cb215...64e

AnonymBruker
Skrevet

Den første tabletten stopper svangerskapet og de andre støter det ut fra livmora. Du skal følge instruksene og ikke ta de tablettene tidligere.

Anonymkode: 78330...c03

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at du får slike instrukser. Hadde det ikke vært så farlig så ville du fått andre instrukser. 

Anonymkode: 3f804...b1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følg beskjeden du har fått av helsepersonell - ikke randome folk på Internett. 

Har du spørsmål så tar du det med lege/sykehus etc. 

Den første tabletten skal gjøre slik at kroppen oppfatter at det ikke er en aktiv graviditet, de 4 andre skal gi sammentrekninger som gjør ar kroppen kvitter seg med svangerskapsproduktene i livmoren.  For noen starter denne prosessen etter første tablett på sykehuset, andre må vente til de har tatt de andre pillene - som forøvrig skal tas uansett. 

Anonymkode: 1a461...ef6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vente i to dager fordi det kan ta litt tid før Mifegyne (tabletten du tok på sykehuset) virker optimalt. Det er rett og slett for å sikre et bedre resultat slik at du kanskje unngår å få rester. Det praktiseres litt ulikt, her jeg jobber sier vi minst 24 timer, men dersom du har fått beskjed om 48 timer så venter du 48 timer. Husk å spis et godt måltid før du tar tablettene og at du har noen der sammen med deg. Regner med du har fått kontaktinfo til avdelingen du har vært på? Ville ringt dit og bedt om mer informasjon om du føler deg usikker! Lykke til 🩷

Anonymkode: b0bb9...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...