Gå til innhold

Hva er din innstilling når du svarer på et innlegg på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker du at du skal hjelpe TS? Være støttende, hvis TS er i en vanskelig situasjon?

Eller tenker du at det er din oppgave å realitetsorientere TS?

Eller kanskje til og med sette TS litt på plass?

Anonymkode: 9dd7e...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har lyst til å være hjelpsom. Men helt ærlig kommer det an på humøret mitt. Noen ganger er jeg i dårlig humør og tenker alle er idioter. Så jeg svarer egentlig på de forkjellige trådene etter hva som passer  humøret mitt🙈 er jeg sint svarer jeg de dumme trådene, er jeg godt humør svarer jeg de som trenger hjelp 😅

Anonymkode: 26ae5...fd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hva det spørres om og på mitt dagshumør. Er jeg i dårlig humør så logger jeg av heller enn å bli irritert. 

Anonymkode: d8b95...2cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriver som oftest noe vagt og halvveis provoserende, også koser jeg meg med svarene.

Anonymkode: 8d622...75d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker i utgangspunktet å støtte og hjelpe, men hvis enten TS eller noen som svarer i tråden provoserer, så sklir jeg lett over til sarkasme. Jeg har skrevet veldig mange svar som aldri ble sendt inn, fordi jeg innså at svaret mitt ikke ville gjøre situasjonen bedre.

Anonymkode: c5efb...5be

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å komme med ulike synspunkt, men ofte er jo TS låst i sitt syn og ønsker ikke andre meninger enn sin egen…..da kan det fort ta av i svarfeltet😂😂

Anonymkode: 0c408...a2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tenker du at du skal hjelpe TS? Være støttende, hvis TS er i en vanskelig situasjon?

Ja til alle, det kommer helt an på hva det spørres om, hva temaet er.

Anonymkode: 9dcc2...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skriver som oftest noe vagt og halvveis provoserende, også koser jeg meg med svarene.

Anonymkode: 8d622...75d

Lurer bestandig på hvordan folk som driver på slik har det med seg selv og sosialt. Siden du er ærlig om dette kan du kanskje opplyse meg om det? 

Jeg prøver som regel å komme med konstruktive innspill, men det kommer jo også mye an på hva hi hevder. Ofte er det jo kun å si hva man personlig mener om noe som gjelder. Jeg har null interesse av å "diskutere " slik vedkommende jeg siterer gjør, og synes diskusjoner hvor folk holder på slik blir veldig kjipe. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få frem fakta viktig for meg når jeg svarer. Alt for mange lar seg styre av følelser uten å sjekke opp lovverk og regler.

Anonymkode: 18b2a...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å vise støtte og hjelpe. Kan skjønne at noen har en litt mer konfronterende stil mot innlegg «bak mål» eller fremstår som trolling, men blir overrasket over folk som gjør dette når HI handler om en sårbar eller vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noen motsetning her. Noen ganger kan en realitetsorientering være hjelpsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har lyst til å være hjelpsom. Men helt ærlig kommer det an på humøret mitt. Noen ganger er jeg i dårlig humør og tenker alle er idioter. Så jeg svarer egentlig på de forkjellige trådene etter hva som passer  humøret mitt🙈 er jeg sint svarer jeg de dumme trådene, er jeg godt humør svarer jeg de som trenger hjelp 😅

Anonymkode: 26ae5...fd3

Godt og gjenkjennbart oppsummert :ler:

Jeg går ikke inn for å være slem og ufin - hvis det er det eneste jeg har å komme med (og det hender jo) lar jeg heller være å svare - men i en del tilfeller tenker jeg også at det TS først og fremst trenger er en realitetsorientering, at det faktisk er mer konstruktivt enn mye annet (og det jeg ville gjort om en venninne sa noe liknende). Man skal ikke sparke de som ligger nede, men de som primært har kjørt seg fast kan trenge et velplassert spark for å komme videre. 

Så skal man også huske at KG er et diskusjonsforum, ikke en hjelpetjeneste. De fleste er er for tidsfordriv og underholdning, og svarer deretter.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som oftest og stort sett alltd ønsker jeg å være støttende og hjelpsom, ja. Av og til går jeg inn i innlegget for å gi en realitetsorientering der jeg føler det er på sin plass, men alltid med en respektiv tone. 

Anonymkode: a8bb4...c37

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svarer i tråder der jeg tror jeg kan bidra med noe som enten hjelper TS, eller der jeg på annen måte kan komme med en konstruktiv tilbakemelding. Blander meg aldri inn i barnslige og useriøse diskusjoner, kommenterer ikke andres bidrag som jeg syns er helt fjerne eller frekke, men legger vekt på å heller være seriøs selv. Tror trådstartere ser hvem som har noe å komme med, så da ignorerer jeg troll veldig lett .

Anonymkode: e6e55...595

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yodas skrev (11 timer siden):

Det er ikke noen motsetning her. Noen ganger kan en realitetsorientering være hjelpsomt.

Altså, hvis TS har en provoserende og frekk tone selv, så må hun/han regne med å få en såkalt realitetsorientering. Men, jeg har lagt merke til at en del mennesker som helt åpenbart er i en sårbar situasjon, og som ikke er frekke selv, får svar fra enkelte som får meg til virkelig å lure på den som svarer. Det er vondt og provoserende å se at noen virker å ha glede av å trykke sårbare personer ned. Det er lavmål.

Anonymkode: c206c...a9f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og være hjelpsom og støttende der det trengs 😊 Men så er det alltid noen som skal dissikrere og krangle, fordi de ikke er enige i det jeg skriver. Jeg står alltid for det jeg skriver 😊

For tross alt så er jeg faktisk en veldig hyggelig person, selv om enkelte ser ut til å tro noe annet 😄 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...