Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er i ferd med å forelske meg i en transseksuell kvinne. Hun er helt fantastisk og siden jeg er voksen så vil dette inkludere samboerskap, involvere barn, foreldre osv. 

Jeg er 100% trygg på dette for egen del, men vil høre om det er noen som har noen tanker ift dette. Er det ting jeg bør tenke på? Hva med feks «rykte» om det skulle komme ut? For min del er det helt ok, men hva med barna? Har noen noe erfaring med hvordan samfunnet oppfører seg?

Er det andre ting jeg bør tenke på ift henne. Hun har selvsagt all min støtte og hjelp på alle plan. Vi er trygge og åpne med hverandre, men det kan jo være ting jeg ikke tenker på?

Anonymkode: 5014f...0f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 9fccd...3ad

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 9fccd...3ad

Har det noe å si? Vedkommende har forelsket seg i en (trans)kvinne.

TS, følg hjertet ditt. Folk snakker uansett. Er det ikke det ene er det det andre. Gjør det som er best for deg og dere. 

Anonymkode: eeb6d...b21

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Jeg er i ferd med å forelske meg i en transseksuell kvinne. Hun er helt fantastisk og siden jeg er voksen så vil dette inkludere samboerskap, involvere barn, foreldre osv. 

Jeg er 100% trygg på dette for egen del, men vil høre om det er noen som har noen tanker ift dette. Er det ting jeg bør tenke på? Hva med feks «rykte» om det skulle komme ut? For min del er det helt ok, men hva med barna? Har noen noe erfaring med hvordan samfunnet oppfører seg?

Er det andre ting jeg bør tenke på ift henne. Hun har selvsagt all min støtte og hjelp på alle plan. Vi er trygge og åpne med hverandre, men det kan jo være ting jeg ikke tenker på?

«Ekte» transseksuelle har gjerne spesielle holdninger på mange områder. Avvikende livsstil, utseende, hobbyer, kjønnsroller, sosiale nettverk, interesser, utrygghet bak «panseret» og angstbitersk forsvar av egne valg er typiske.
Hvis disse er avklart, kan dette bli bra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner et par transkvinner perifert. Hyggelige mennesker. Men så kommer kanskje det litt kjedelige. Er du kvinne selv så vil omgivelsene sannsynligvis takle det helt fint. Da tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. De fleste vil bare tenke at du sikkert er panfil og thats it. Er du derimot mann vil en del dessverre tenke at du kanskje har en spesiell fetisj. Selv folk som tenner på vold (bdsm) vil kunne tenke at du er særere enn dem. Men alle disse tankene vil naturligvis ikke påvirke noe særlig i vennekretsen eller nabolaget da folk venner seg til det. Det er heller fremmede som kan lure. Men sånn er det jo også med lav mann/høy kvinne osv. Ville ikke latt det stoppe meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og bdsm’er. Det å blande det med vold som en gjør er tris å høre.

Hun er kvinne på den måten at ingen ser eller forstår det med mindre det kommer ut på noen måte, men det vil det gjøre for hun burde ikke måtte gjemme seg. 

Takk for innspill 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er mann, og bdsm’er. Det å blande det med vold som en gjør er tris å høre.

Hun er kvinne på den måten at ingen ser eller forstår det med mindre det kommer ut på noen måte, men det vil det gjøre for hun burde ikke måtte gjemme seg. 

Takk for innspill 

Hvis hun er kvinne og ikke viser det, vil dere lett bli klassifisert som et snodig homsepar av omgivelsene.
Hvis du mener hun burde vise sin kvinnelighet, men hun nekter, tyder det på sperrer rundt kjønnsidentitet.
Utfordringer som kan bli krevende på lang sikt.

• Liker 1
Skrevet
Surpomp skrev (2 minutter siden):

Hvis hun er kvinne og ikke viser det, vil dere lett bli klassifisert som et snodig homsepar av omgivelsene.
Hvis du mener hun burde vise sin kvinnelighet, men hun nekter, tyder det på sperrer rundt kjønnsidentitet.
Utfordringer som kan bli krevende på lang sikt.

Transkvinne betyr vel at hun er født mann men opplever seg selv som kvinne. Så tror ikke hun er red for å vise sin kvinnelighet.

TS du høres ut som en bra person! Jeg tror hvordan dere blir møt vil variere veldig ut i fra vilke miljøer dere oppholder dere i. Mange er åpne og inkluderende, og det hadde ikke blit noe problem i min vennegjeng. Samtidig finnes det miljøer med mer trangsynte menesker desvere. Jeg tror ungdommen er mer opplyst en eldre folk, så med litt hell vil ikke barna bli negativt påvirket (men man vet aldri desvere).

AnonymBruker
Skrevet

Født mann men utgir seg som kvinne i et forhold med en annen mann. Min snever tankegang gjør at jeg spør om du har undertrykket homoseksuelle tendenser, eller om vedkommende er operert og "er" kvinnelig? Om sistnevnte så vil sannsynligvis ingen vite noe med mindre dere selv sier noe, men folk vil sikkert mase og gnåle om "når skal dere ha barn" osv. Så må dere enten finne på noe å si eller feie det bort. Evig mas fra andre om barn, forstår ikke at folk tror det er greit, men det er noe som virker til å være fritt vilt selv om det er en personlig tema.

Forstår at du har barn fra før? Hva er alderen på disse? Om du og din kjære inngår et forhold er det greit mtp at dere er begge samtykkende voksne, men det kan skape krøll for barna. Verden er ikke så raus som folk vil tro: det finnes mye fordommer der ute (fra begge leir!!) Dere vil sette barna i en lei situasjon (på mange måter lik de første hvite og svarte par i USA på 50 og 60 tallet). Det er en kamp og jeg hadde ventet til barna var store før jeg gikk videre med forholdet slik at det blir deres kamp og ikke barnas også. Å være anderledes, å være fanebærer for en sak, å skape endring er en kamp uansett hvordan dere velger å håndtere det. 

Anonymkode: 9029e...d06

AnonymBruker
Skrevet

Interessant tråd dette

Hun er mtf ja, oppfattes som kvinne 100%

Er det slik at man er homo om mann er sammen med en transseksuell dame som ikke har operert underlivet? Og, om hun operer underveis i forholdet, så blir man heterofil? Rare folk

Jeg har store barn, og skal ikke ha flerr barn. Hun er også i en alder der dette ikke er aktuelt, men bra poeng med at det kan bmk en slags fanekamp

Hun er svært flott, feminin og jordnær. Jeg tror alle jeg kjenner ville elsket henne. Hun er fantastisk..😀

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun ser ut som en kvinne, men seksuelt er hun jo mann da… 

Så tipper du vil få en del spørsmål om du er homofil.. 

Anonymkode: 47569...cdf

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 8.45):

Herlighet, TS, jeg blir sjokkert over svarene du har fått... Da jeg bare leste ditt innlegg tenkte jeg "hvor stort problem kan dette egentlig være?", men det svarer vel denne trådens svar på..

Jeg har ingen erfaring med å være i forhold med transkjønnet, men er bifil og fremstår som hetro, og tenker at man kanskje kan tenke litt likt?

- legningen min er en privatsak, og jeg snakker kun om det i private passende sammenhenger og når jeg blir spurt om det på en respektfull måte

- barnet mitt vet om legningen min og har fått et par setninger hen kan benytte dersom noen skulle lure, eller påstå at det er rart, uvanlig eller feil

- når det gjelder rykter; those who matter wont mind, and thos who mind dont matter. De som eventuelt rynker på nesa over at din kjæreste, i tillegg til å være et fantastisk menneske, også er trans; de tenker jeg må få utgå av omgangskretsen deres. Det finnes tross alt veldig mange oppegående folk.

Mitt inntrykk er at folk ganske fort kommer over kneika med både legning, kjønnsidentitet og andre for dem "fremmede" trekk, så lenge de omgås faktiske mennesker med disse trekkene og ikke bare teoriserer om dem på Kvinneguiden..

Masse lykke til med kjærligheten TS ❤️ 

Anonymkode: fb772...08d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...