Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. februar 2006 #21 Skrevet 16. februar 2006 Uff, her var det mye kjipt.. Faktisk tror jeg håret er det jeg er mest nervøs for. Ikke fordi jeg har så spesielle behov for hvordan det må være, mer i forhold til hvordan det IKKE må være. Tror det blir frisørtime veldig tidlig på dagen for meg, gitt.. Så det mulig å endre hvis det blir galt
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. februar 2006 #22 Skrevet 16. februar 2006 Uff, her var det mye kjipt.. Faktisk tror jeg håret er det jeg er mest nervøs for. Ikke fordi jeg har så spesielle behov for hvordan det må være, mer i forhold til hvordan det IKKE må være. Tror det blir frisørtime veldig tidlig på dagen for meg, gitt.. Så det mulig å endre hvis det blir galt
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #23 Skrevet 16. februar 2006 1) I et vennepars bryllup gikk de tom for mat halvveis ut i andre servering. Vi satt sultne. Alle på den enden som ikke fikk mat var enige om å holde kjeft til brudeparet, så de vet det ikke. 2) I bryllupet til venninnen min (jeg var der) brukte en taler feil navn på bruden. Hun sa navnet til brudgommens eks... VEnninnen min talket det bra, ingen scene heldigvis, alle bare overså det.
Blueberry Skrevet 16. februar 2006 #24 Skrevet 16. februar 2006 I vårt bryllup hendte ingenting nevneverdig, men jeg holdt på å snuble i kjolen da jeg skulle gå over dørstokken i kirka, og så holdt jeg nesten på å ramle i sjøen etter vielsen med hele stasen på. Så vi hadde noen nesten skrekkhistorier, for å skape litt action.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #25 Skrevet 16. februar 2006 I vårt bryllup hendte ingenting nevneverdig, men jeg holdt på å snuble i kjolen da jeg skulle gå over dørstokken i kirka, og så holdt jeg nesten på å ramle i sjøen etter vielsen med hele stasen på. Så vi hadde noen nesten skrekkhistorier, for å skape litt action. ← Å snuble i kjolen hadde ikkje gjort meg noko, litt verre hadde det nok vore å ramla i vatnet.. Men det hadde nok gått bra det også.. Hehe.. Kjenner at det eigentleg ikkje er så farleg om uforutsette ting skjer i bryllupet vårt.. Vi har da gjort vårt beste for å tilrettelegge i alle fall! Men det med biller i maten var litt små-ekkelt ja..
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #26 Skrevet 17. februar 2006 I bryllupet til venninnen min (jeg var der) brukte en taler feil navn på bruden. Hun sa navnet til brudgommens eks... VEnninnen min talket det bra, ingen scene heldigvis, alle bare overså det. ← Dæven, det hadde ikke jeg klart... Da hadde det jaggu blitt scene! Hadde sannsynligvis reist meg og marsjert rett ut, mens eder og galle haglet over gjestene. Så derfor gifter vi oss i største hemmelighet, uten andre gjester enn forloverne. Men vi blir i alle fall gift, imotsetning til andre folk jeg kjenner. Noen som annonserer stort og skal ha DET bryllupet, men så er de ikke i stand til å planlegge og gjennomføre det. Og tida går og folk spør....
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #27 Skrevet 17. februar 2006 Uff, her var det mye kjipt.. Faktisk tror jeg håret er det jeg er mest nervøs for. Ikke fordi jeg har så spesielle behov for hvordan det må være, mer i forhold til hvordan det IKKE må være. Tror det blir frisørtime veldig tidlig på dagen for meg, gitt.. Så det mulig å endre hvis det blir galt ← Samme her, ble skremt av hårhistorien. Hadde jeg sagt nei til en frisyre, og endt opp med den alikevel, hadde jeg blitt veldig lei meg!(Og sint!) Har vært hos en frisør engang som nektet å klippe meg sånn jeg ville, og klippet helt annerledes enn det jeg mente vi avtalte. Jeg hadde lyst til å klippe meg igjen dagen etter! Hadde frisørskrekk en tid etterpå også. Tror nok jeg forlanger at frisøren setter opp frisyren på meg på prøvetimen, så jeg vet at det blir bra. Så får jeg heller betale for at hun bruker litt ekstra tid på det. At noe skjer i løpet av festen, søl på kjolen, feil med maten eller at en av talerene sier feil navn, tror jeg faktisk at vi hadde klart å le bort... Er nok mest bekymret for alt fram til og med kirken. (Spesielt ting som har med hår, sminke, kjole og sko å gjøre.)
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2006 #28 Skrevet 17. februar 2006 Er nok mest bekymret for alt fram til og med kirken. (Spesielt ting som har med hår, sminke, kjole og sko å gjøre.) ← Enig.. Huffameg
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #29 Skrevet 17. februar 2006 Dæven, det hadde ikke jeg klart... Da hadde det jaggu blitt scene! Hadde sannsynligvis reist meg og marsjert rett ut, mens eder og galle haglet over gjestene. Så derfor gifter vi oss i største hemmelighet, uten andre gjester enn forloverne. Men vi blir i alle fall gift, imotsetning til andre folk jeg kjenner. Noen som annonserer stort og skal ha DET bryllupet, men så er de ikke i stand til å planlegge og gjennomføre det. Og tida går og folk spør.... ← Det er veldig kjipt å bruke feil navn! MEN jeg kan ikke fatte og begripe av det skal gjøre saken bedre å lage en kjempescene, amsjere ut og banne og sverte Det blir vel VELDIG lite hyggelig for alle! Hadde satset på en frisk kommentar jeg. Det samme hvis man søler på kjolen, snubler på kirketrappen el. Hvis man klarer å ta det med en dose humor, blir det mye bedre minner av det enn om man bryter sammen i krampegråt. Ser virkelig ikke poenget med det- ble dere gift eller ble dere ikke gift, selv om krøllene ble større enn planlagt....? Et LITE unntak for billehistorien. Hadde jeg servert 80 gjester mat med biller, hadde ikke en gang en kommentar av Clive James-kaliber reddet dagen...
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #31 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Billehistorien hadde nok fått etterspill hos meg også. Det hadde vært skikkelig krise! Endret 17. februar 2006 av Sensommerbruden
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 17. februar 2006 #32 Skrevet 17. februar 2006 Det er veldig kjipt å bruke feil navn! MEN jeg kan ikke fatte og begripe av det skal gjøre saken bedre å lage en kjempescene, amsjere ut og banne og sverte Det blir vel VELDIG lite hyggelig for alle! ← Hjertens enig!
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #33 Skrevet 17. februar 2006 Dæven, det hadde ikke jeg klart... Da hadde det jaggu blitt scene! Hadde sannsynligvis reist meg og marsjert rett ut, mens eder og galle haglet over gjestene. Så derfor gifter vi oss i største hemmelighet, uten andre gjester enn forloverne. Men vi blir i alle fall gift, imotsetning til andre folk jeg kjenner. Noen som annonserer stort og skal ha DET bryllupet, men så er de ikke i stand til å planlegge og gjennomføre det. Og tida går og folk spør.... ← Er det egentlig så galt da? Så lenge det ikke er brudgommen som sier feil navn. (Og kanskje helst ikke en av foreldrene hans.) Synes egentlig det hadde vært litt morsomt jeg. Det er jo noe man hadde hatt å le av resten av kvelden. Når det gjelder å annonsere store bryllup og ikke gjennomføre dem, så får vel det egentlig bare paret selv til å se dumme ut. Synes det er ille nok med folk som forlover seg uten å ha planer om å gifte seg jeg. Det er jo det man gjør når man forlover seg, man blir enige om å gifte seg. Like greit å bestemme seg for når det skal skje når man først er i gang synes nå jeg.
Gjest Gamle Alex Skrevet 17. februar 2006 #34 Skrevet 17. februar 2006 Jeg giftet meg i oktober og dette er ingen skrekkhistorie for dagen var fantastisk, men n[ er ikke jeg spesielt hysterisk heller da, men pa var dag snodde det masse , s[ det var passe kaldt og ta bilder i korte ermer
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #35 Skrevet 17. februar 2006 Jeg giftet meg i oktober og dette er ingen skrekkhistorie for dagen var fantastisk, men n[ er ikke jeg spesielt hysterisk heller da, men pa var dag snodde det masse , s[ det var passe kaldt og ta bilder i korte ermer ← Hørtes ut som det kunne bli ganske flotte bilder med masse snø og dermed veldig hvit bakgrunn! Sikkert kaldt, men det er jo bare en stund. Må vel regne med litt snø hvis man gifter seg en "vintermåned". (Som man må regne med litt regn når man gifter seg en "sommermåned".) Man kan jo ikke styre været heller, og får bare ta det som kommer med godt humør! (Lurer på om jeg burde forsøkt å fått tak i en pen paraply som passet litt til kjolen.... Kan jo være fint å ha når man har brukt masse penger på håret.)
Annie Skrevet 17. februar 2006 #36 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg fikk skikkelig tannverk uka før bryllupet. Så ille at jeg ikke fikk sove, spist eller konsentrert meg om noenting som hadde med bryllupet å gjøre. At jeg hadde TOTAL tannlegeskrekk i tillegg hjalp ikke akkurat. Jeg fikk da heldigvis vært hos tannlegen dagen før bryllupet og lagt inn dren i tanna. Den var så betent at hun ikke kunne gjøre annet. Med smertestillende så gikk det da på et vis. Vi hadde også bestemt oss for å bruke forlovelsesringene som gifteringer, og bare gravere datoen for bryllupet også inn i ringene. 2 dager før bryllupet skulle vi hente ringene, men da hadde de ikke kommet tilbake fra verkstedet som skulle gjøre jobben. De ringte dit og joda, de var sendt for flere dager siden og skulle vært framme for lengst. Etter mange telefonsamtaler fra butikken til bl.a posten, ble det til at vi skulle vente til dagen etter (altså dagen før bryllupet) og håpe på at de var kommet da. Vi reiste innom og ringene var fortsatt ikke der. PANIKK!!! Heldigvis var verkstedet bare 2 mil unna, men ingen hadde jo ringene! Butikken var selvfølgelig fra seg av fortvilelse og lurte på hva slags ringer vi hadde hatt, og sa at vi fikk ta ut nye. De skulle reise ut til verkstedet og få de gravert. Heldigvis for oss var det en nabo som jobbet som gravør og hun jobbet til kl 23 på kvelden for å få våre ringer ferdig. Jeg var borte hos henne midnatt før bryllupet og hentet ringene. VELDIG stressa, men det gikk heldigvis bra. Det viste seg at det var en utro tjener i posten som hadde forsynt seg med bl.a ringene våre. Endret 17. februar 2006 av Annie
Gjest gjest 0 Skrevet 17. februar 2006 #37 Skrevet 17. februar 2006 Et vennepar av ei venninne av meg hadde en del dårlige opplevelser med lokalet og servitørene. * Det var kjempekaldt i lokalet så gjestene satt og frøs i penklærne, noen måtte hente jakkene sine * bryllupskaken ble tatt inn igjen før alle hadde forsynt seg * Noen av servitørene stod og snakket stygt om bruden så gjestene hørte det * Brudgommen overhørte noen i resepsjonen snakke stygt om bruden en uke senere (han hadde vært i baren på hotellet) Det var mange flere ting også, men de siste synes jeg var skikkelig drøye. Bryllupet ble holdt på Grand hotell i oslo og man skulle da tro at de burde være litt mer profesjonelle enn det. (uansett hvor ille bruden var)
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 17. februar 2006 #38 Skrevet 17. februar 2006 Et vennepar av ei venninne av meg hadde en del dårlige opplevelser med lokalet og servitørene. * Det var kjempekaldt i lokalet så gjestene satt og frøs i penklærne, noen måtte hente jakkene sine * bryllupskaken ble tatt inn igjen før alle hadde forsynt seg * Noen av servitørene stod og snakket stygt om bruden så gjestene hørte det * Brudgommen overhørte noen i resepsjonen snakke stygt om bruden en uke senere (han hadde vært i baren på hotellet) Det var mange flere ting også, men de siste synes jeg var skikkelig drøye. Bryllupet ble holdt på Grand hotell i oslo og man skulle da tro at de burde være litt mer profesjonelle enn det. (uansett hvor ille bruden var) ← Hallo! Det er jo helt tragisk! Så uproft!
lil Skrevet 17. februar 2006 #39 Skrevet 17. februar 2006 Biller var verst Hadde slitt med det.. UFF!! Ellers takler vi nok det meste, håper jeg. Men jeg er svært glad for at frisøren setter opp håret på prøvetimen. Da jeg lette etter frisør, avviste jeg en salong som ikke ville gjøre det. De skulle bare "snakke om frisyren.." For 200 kr mer enn den jeg valgte Paraply er lurt! Det skal jeg ha. Bruker ikke nærmere 2000 på hår, for å la det regne bort Har desverre ingen skrekkhistorier å komme med selv.
Catzy Skrevet 17. februar 2006 #40 Skrevet 17. februar 2006 Damen som skulle lage buketten min ble syk like før bryllupet. Og hun skulle ikke bare lage bukett, men også 3 blomster jeg skulle ha i håret. Da jeg fikk buketten levert hos frisøren, hadde de som var igjen i salongen glemt hårpynten! Ringte til butikken, og de hadde brukt opp alle blomstene. Heldigvis hadde mannen min en ganske fornuftig venninne som forlover, og hun fikk heldigvis tak i nye blomster i løpet av et kvarter. Da var jeg SINT på butikken - særlig siden jeg hadde ringt dem et par dager før for å forsikre meg om at de visste at de skulle lage flere ting... Resten av dagen gikk ganske greit. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå