Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 For å bygge litt opp under angsten for at bryllupet ikke blir perfekt nok - noen som har noen skrekkshistorier fra bryllup? Eller bare har vært med på noen små bommerter? Litt galgen humor må vi jo ha, bridezillas som vi er..
Gjest Anerikke Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Mitt største mareritt skjedde mindre enn to uker før bryllupet. Ringte lokalet der vi skulle ha festen for å avtale noe småting. Og da er det SISTE man vil høre...:hvilket bryllup?????? Dama jeg hadde hatt kontakt med hele tiden, jobbet (kremt, kremt..) ikke der lenger....!!!!!!!!!!!! Ingen visste noen ting, og det er helt utrolig at det gikk bra
Mary77bgo Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Jeg har hørt om noen som måtte kansellere/ flytte (husker ikke helt) bryllupsfesten pga. selskapslokalet fikk vannskader som følge av det kraftige regnværet i Bergen i høst! De var helt fortvilet (det skjønner jeg godt) og de kom i avisen og fortalte om hele "tragedien" tror at deres bønn ble hørt og de fikk lokale i siste liten.... så gift ble nå de iallefall!
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Ojda.. Glad vi har valgt et sted med lang tradisjon, anser det som helt trygt.. Ingen som har opplevd å rakne kjolen? Bli misfornøyd med håret? Komme for sent? Se på bildene i ettertid at man ikke så bra ut? Venter med skrekkblandet fryd..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Jeg har hørt om noen som måtte kansellere/ flytte (husker ikke helt) bryllupsfesten pga. selskapslokalet fikk vannskader som følge av det kraftige regnværet i Bergen i høst! De var helt fortvilet (det skjønner jeg godt) og de kom i avisen og fortalte om hele "tragedien" tror at deres bønn ble hørt og de fikk lokale i siste liten.... så gift ble nå de iallefall! ← Hehe, enten kjenner vi samme paret, ellers så er det flere enn ett par som ble bønnhørt pga vannskader i lokalet Er ikke sikker på om de jeg kjenner kom i avisen dog, for jeg bor ikke i Norge.
Gjest LoisLane Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 De som giftet seg før oss måtte vente over 1/2 time på bruden. Hun hadde en venninne til å sette opp håret, og det tok lenger tid enn de ante... Har ingen direkte skrekkhistorier, men dårlig oppladning til bryllupet. Dagen før var jeg med eldstesønnen og trakk en tann hos tannlegen. En traumatisk opplevelse - jeg holdt gutten mens tannlegen dro. Bedøvelsen virket ikke... Senere på kvelden skule vi pynte i kirken. Jeg skulle sette av noen store potter der før jeg dro videre til lokalet. Idet jeg lukker bildøra, hører jeg at alle dørene låser seg. Minsten sitter for en gangs skyld foran og klarer å trykke ned sentrallåsen... Og nøkkelen er inne i bilen. I farten kommer han borti volum-knappen på bilradioen, og p4 dundrer maks ut. Gutten skriker og jeg prøver fortvilet å forklare ettåringen hvordan han skal dra opp lås-knappen. Jeg ble helt handlingslammet, men heldigvis kom mannen min tilfeldig kjørende forbi. Han knuste resolutt vinduet, og ut kom en redd gutt som hadde bæsjet seg helt ut. Vi var helt skjelvne begge to!
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Har vært i et bryllup som var helt perfekt. Bortsett fra den lille dataljen at bruden satte fast slepet i hjulet på hestekjerra de kom med fra fotografen. Det skjedde selvfølgelig i det de komm inn på plassen foran alle gjestene. Deretter forsvant den gråtende bruden, forlover og mødre/bestemødre i en time eller noe, og kom ikke tilbake før kjolen var fin igjen. (Er imponert over hvor godt de klarte å ordne det, for jeg kunne ikke se noe etterpå.)
Minnie27 Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Å kalle det en skrekkhistorie er vel for drøyt, men jeg tror de fleste som har/skal gifte seg skjønner hvor trist og leit det kan være når det man har fantasert om ikke blir slik man ønsker.... For min del var det brudefrisyren. Jeg har veldig langt blondt hår, og ønsket meg en drømmefrisyre hvor håret var delvis oppsatt, og endel løst. Med masse nydelige krøller! Jeg har stritt hår, så min drøm har alltid vært krøller og det kan man jo unne seg på sin bryllupsdag.. Var på prøvetime, jeg og frisør ble enige om hva det skulle bli, krøller og hele greia. Hun sa at det virka som håret mitt tok lett krøller, så det der måtte ikke bli noe problem. På bryllupsdagen, satte hun håret i ruller, lot det tørke, tok det ut.... Nei, der var det ikke krøller... det bare fallt ut... Jeg ble så lei meg. Det endte at hun bare satte det opp i en frisyre jeg egentlig ikke var fornøyd med, og hadde forkastet på prøvetimen... Huff, alle sa jeg var kjempefin, og det var jeg vel jo, men det ble på ingen måte slik jeg hadde drømt og fantasert om så lenge (det betydde litt for meg , det med håret skjønner dere )............
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 Huff, alle sa jeg var kjempefin, og det var jeg vel jo, men det ble på ingen måte slik jeg hadde drømt og fantasert om så lenge (det betydde litt for meg , det med håret skjønner dere )............ ← Uff, skjønner godt at du ble skuffet (selv om du helt sikkert var fin!!). Det er jo en dag man drømmer om. . Jeg er litt betenkt for hele den frisørtime-tingen, engster meg for at det skal bli "helt feil" og at man ikke har tid til å endre.. Satser på noe helt enkelt, tror jeg, bedre det enn overdådig, for da blir det mer krise hvis det blir stygt..
Minnie27 Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 Uff, skjønner godt at du ble skuffet (selv om du helt sikkert var fin!!). Det er jo en dag man drømmer om. . Jeg er litt betenkt for hele den frisørtime-tingen, engster meg for at det skal bli "helt feil" og at man ikke har tid til å endre.. Satser på noe helt enkelt, tror jeg, bedre det enn overdådig, for da blir det mer krise hvis det blir stygt.. ← Fint at du skjønner meg... de fleste syntes jeg sutra litt vel mye etter bryluppet om de derre krøllene... Men, enig med deg, det enkle er ofte det beste... Bedre det enn at du ikke blir fornøyd. Se setter jo ikke opp håret på prøvetime (iallefall ike til meg), de bare prøver litt og snakker om det... Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 Å kalle det en skrekkhistorie er vel for drøyt, men jeg tror de fleste som har/skal gifte seg skjønner hvor trist og leit det kan være når det man har fantasert om ikke blir slik man ønsker.... På bryllupsdagen, satte hun håret i ruller, lot det tørke, tok det ut.... Nei, der var det ikke krøller... det bare fallt ut... Jeg ble så lei meg. Det endte at hun bare satte det opp i en frisyre jeg egentlig ikke var fornøyd med, og hadde forkastet på prøvetimen... ← Synes dette var litt skrekkhistorie jeg! Hadde blitt kjempelei meg hvis noe sånt hadde skjedd. Er sikker på det hadde ødelagt noe av godfølelsen resten av dagen! Nå har du hvertfall gitt meg mareritt.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #13 Skrevet 16. februar 2006 Fint at du skjønner meg... de fleste syntes jeg sutra litt vel mye etter bryluppet om de derre krøllene... Men, enig med deg, det enkle er ofte det beste... Bedre det enn at du ikke blir fornøyd. Se setter jo ikke opp håret på prøvetime (iallefall ike til meg), de bare prøver litt og snakker om det... Lykke til! ← Frisøren min setter opp håret på prøve-timen. Heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #14 Skrevet 16. februar 2006 Huff, alle sa jeg var kjempefin, og det var jeg vel jo, men det ble på ingen måte slik jeg hadde drømt og fantasert om så lenge (det betydde litt for meg , det med håret skjønner dere )............ ← Er det som er så viktig for følelsen av et vellykket bryllup - ikke fokuser på at det som tross alt er uviktig skal være en forutsetning for et vellykket bryllup. En fotograf jeg kjenner fikk store problemer med å ta pene bilder av et brudepar fordi bruden brøt helt sammen pga. regnvær. Hun hadde planlagt hele bryllupet sitt opp om at det skulle være strålende solskinn - det kan man gjøre i California, ikke i Norge. Frisyre og sminke kan bli mindre heldig - det med å være misfornøyd med frisyre er forresten ganske vanlig. Man kan få kjolen tilsølt med olje i forbindelse med bilkjøring. Det kan være noe med maten som gjør at den ikke fremstår som så bra man ønsker. Det kan hende at kakene ikke har holdt seg så bra fra de ble bakt til de skal serveres. Det kan hende at noen av gjestene sier noe man ikke ønsker å høre. Det kan hende noen søler rødvin påp brudekjolen. Osv. Mye kan hende, så da gjenstår det å takle det. Det viktigste er at brudeparet selv går inn for å få en hyggelig dag. Da legges det automatisk hyggelige rammer for gjestene - noe som igjen er en forutsetning for at dagen skal bli koselig. Føler gjestene at de blir dårlig tatt vare på, så blir det ikke noe hyggelig bryllup heller. Går noe på tverke, så ta det med et smil. Hysteriske anfall gjør automatisk at dagen blir en lite koselig opplevelse for alle.
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2006 #15 Skrevet 16. februar 2006 Er det som er så viktig for følelsen av et vellykket bryllup - ikke fokuser på at det som tross alt er uviktig skal være en forutsetning for et vellykket bryllup. En fotograf jeg kjenner fikk store problemer med å ta pene bilder av et brudepar fordi bruden brøt helt sammen pga. regnvær. Hun hadde planlagt hele bryllupet sitt opp om at det skulle være strålende solskinn - det kan man gjøre i California, ikke i Norge. Frisyre og sminke kan bli mindre heldig - det med å være misfornøyd med frisyre er forresten ganske vanlig. Man kan få kjolen tilsølt med olje i forbindelse med bilkjøring. Det kan være noe med maten som gjør at den ikke fremstår som så bra man ønsker. Det kan hende at kakene ikke har holdt seg så bra fra de ble bakt til de skal serveres. Det kan hende at noen av gjestene sier noe man ikke ønsker å høre. Det kan hende noen søler rødvin påp brudekjolen. Osv. Mye kan hende, så da gjenstår det å takle det. Det viktigste er at brudeparet selv går inn for å få en hyggelig dag. Da legges det automatisk hyggelige rammer for gjestene - noe som igjen er en forutsetning for at dagen skal bli koselig. Føler gjestene at de blir dårlig tatt vare på, så blir det ikke noe hyggelig bryllup heller. Går noe på tverke, så ta det med et smil. Hysteriske anfall gjør automatisk at dagen blir en lite koselig opplevelse for alle. ← Været kan man ikke planlegge, og derfor ikke bli skuffet hvis det ikke er sol. Tror bare de værste bridezillasene bryr seg det minste om kakene eller noe annet av maten er helt perfekte eller ikke. Hva gjestene sier har man ingen kontroll over, og får ta det som kommer med et smil. MEN, jeg forstår godt hvis bruden blir oppskaket over søl på kjolen eller problemer med hår/sminke. Man gjør jo alt man kan for å unngå det, og regner jo med at alle andre gjør det samme. (At bilen er ren, servitørene kan skjenke i glass uten å søle, og at frisør og sminkør gjør det man ble enige om under prøvetimen!) Det ødelegger mye av følelsen av at dagen blir bra, for man blir så selvbevvist. Fokuset skifter automatisk til det som gikk feil. (Og da føler man seg ikke lenger pen, men stygg, og tenker at alle bare ser det som ikke lenger er pent.) For gjestenes del, så er vel i utgangspunktet de der FOR brudeparet? Det er ikke brudeparet som er der for gjestenes del? Tror de fleste bryllupsgjester vil forstå at bruden gråter en smule hvis noe går galt. Det skal jo være hennes store dag. Greit at man ikke skal henge seg for mye opp i detaljer, og både livet og festen må fortsette selv om ikke ting blir perfekt. MEN, man må få sørge litt først over det som skulle ha vært.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #16 Skrevet 16. februar 2006 MEN, jeg forstår godt hvis bruden blir oppskaket over søl på kjolen eller problemer med hår/sminke. Man gjør jo alt man kan for å unngå det, og regner jo med at alle andre gjør det samme. (At bilen er ren, servitørene kan skjenke i glass uten å søle, og at frisør og sminkør gjør det man ble enige om under prøvetimen!) Det ødelegger mye av følelsen av at dagen blir bra, for man blir så selvbevvist. Fokuset skifter automatisk til det som gikk feil. (Og da føler man seg ikke lenger pen, men stygg, og tenker at alle bare ser det som ikke lenger er pent.) MEN, blir dagen bedre av at man lar noe sånt ødelegge den? Er vel i grunnen det som var noe av budskapet mitt. For gjestenes del, så er vel i utgangspunktet de der FOR brudeparet? Det er ikke brudeparet som er der for gjestenes del? Dette med å ta vare på gjestene har vært diskutert her flere ganger tidligere - noen forstår det er viktig, andre ikke. Jeg har vært i mange bryllup. En gang har jeg opplevd et brudepar kun med tanke for seg selv. De aller fleste gjestene forlot selskapet kort tid etter at kakene var servert. Ikke noe brudepar - ikke noen bryllupsfest. Ikke noen gjester - ikke noen bryllupsfest. Tror de fleste bryllupsgjester vil forstå at bruden gråter en smule hvis noe går galt. Det skal jo være hennes store dag. Selvfølgelig vil gjestene forstå det, men gjør det dagen bedre? Er det verdt å nærmest ødelegge en stor dag pga. noe man ikke kan få gjort noe med? MEN, man må få sørge litt først over det som skulle ha vært. ← Sørg i vei så mye dere vil, hvis det er de minnene man vil ha av sitt bryllup
prinsessa Skrevet 16. februar 2006 #17 Skrevet 16. februar 2006 Jeg var i et bryllup en gang hvor man hadde et slikt enmannsorkester som spilte orgel han var helt lik den karakteren til espen ekbo og var like flink til å spille. I bryllupet var det også mest unge mennesker og ikke eldre som kan kanskje like litt sånn orgel-svensktopp.
*Emma* Skrevet 16. februar 2006 #18 Skrevet 16. februar 2006 Kusina til sambo kom inn i kirken med 3 cala liljer i hånda....de var korte i stilken (sånn 15cm) og ikke sånne lange og pene som folk vanligvis har om de bare har cala'er. Jeg tenkte ikke over det - kjolen var lyse brun og heller ikke "meg" så jeg antok at hun bare va veldig ulik meg i blomster valg også. Fikk høre etterpå at hun hadde hatet buketten da den kom og nektet å bruke den. Derfor hadde hun plukket ut de 3 cala'ene fordi de var det eneste hun likte i den..... Huff.....syns så synd på henne da jeg hørte det....man vil jo liksom at buketten skal være perfekt. Og ang hår og krøller - de vennindene mine som har fått krøller har fått satt i rullene kvelden før og kommet tilbake på dagen og tatt dem ut....
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #19 Skrevet 16. februar 2006 Noen jeg vet om fikk bryllupet sitt helt ødelagt av dårlig vær. Å planlegge utendørs vielse og utendørs fest med partytelt var ikke det lureste. Vind og kraftig regn gjorde alt mislykka.
:-) anna Skrevet 16. februar 2006 #20 Skrevet 16. februar 2006 Jeg hørte en gang en historie om et brudepar som skulle ha en slags grynsuppe til forrett... Underveis i måltidet er det en som ser nærmere på suppen og finner ut at det var gått biller i grynene. Jeg vet hvor det skjedde og hvem det skjedde med... så jeg tror faktisk det er sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå