AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 Vi driver og maler huset, men det har vært veldig mye ustabilt vær. I går regnet det på morgenen og etter ett par timer så malte vi andre strøk. Naboen kom til oss og sa at det skulle vi ikke gjort, at det ikke er bra å male samme dagen det har regnet. Er dette sant? Og hvis ja, hvor lenge skal en vente med malingen hvis det har regnet? Anonymkode: 9cc5a...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Del Skrevet 17. juli 2024 Du venter til det er tørt... Anonymkode: 38e14...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 17. juli 2024 #3 Del Skrevet 17. juli 2024 Det er ikke anbefalt. https://www.byggern.no/artikler/male-ute/fem-gode-rad-for-maling-pa-hosten Men vet jotun har en maling som ska kunne bruke ved fuktig vær,men hvordan den er vet jeg nå ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Del Skrevet 17. juli 2024 Ikke male i regn. Veggen må være tørr. Og heller ikke i direkte sol. Husmaling er dyrt, så best å følge anbefalinger. Anonymkode: 47f5b...50d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Del Skrevet 17. juli 2024 Spørs hvordan maling som blir brukt, om det er oljemaling eller vannbasert maling. Man burde vente til det er tørt ja men det spørs jo hvor mye det har regnet også kommer inni bildet😉 en liten regneling så blir jo trematrialet like mye våt som om det regner en hel dag.. Vet om ting som går under bordet som skjer i bygg å anlegg med trematrial å det husene står nu ennu Anonymkode: 3db5d...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 17. juli 2024 #6 Del Skrevet 17. juli 2024 Nei, vær veldig forsiktig med det. Du risikerer at alt flasser av. Veggene bør få tørke i 2 dager med sol/fint vær. Kjøp gjerne en fuktmåler du kan stikke i veggen, koster 200-300 på Clas Ohlson tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs hvordan maling som blir brukt, om det er oljemaling eller vannbasert maling. Man burde vente til det er tørt ja men det spørs jo hvor mye det har regnet også kommer inni bildet😉 en liten regneling så blir jo trematrialet like mye våt som om det regner en hel dag.. Vet om ting som går under bordet som skjer i bygg å anlegg med trematrial å det husene står nu ennu Anonymkode: 3db5d...41c En liten regneling så blir veggen mindre våt en enn hel dag med regn Anonymkode: 3db5d...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Del Skrevet 18. juli 2024 Takk for svar dere Det har regnet i hele går, bør jeg vente med maling til i morgen, tror dere? Ts Anonymkode: 9cc5a...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar dere Det har regnet i hele går, bør jeg vente med maling til i morgen, tror dere? Ts Anonymkode: 9cc5a...820 Jeg hadde ventet ja Anonymkode: b50b8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde ventet ja Anonymkode: b50b8...bd5 Så du hadde ikke malt i dag, i det hele tatt? Anonymkode: 9cc5a...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du hadde ikke malt i dag, i det hele tatt? Anonymkode: 9cc5a...820 Nei Anonymkode: 094e2...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Del Skrevet 18. juli 2024 Ikke mal i regn ellet rett etter regn. Heller ikke i sol. Malingen vil boble seg, og resultatet vil bli elendig. Du vil da måtte skrape vekk all malingen, og starte på nytt. Anonymkode: 141a1...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå