petterm Skrevet 23. juli 2024 #21 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lenge lever hjemmelaga majones i kjøleskapet? Kan man lage en større mengde for å ha over tid, eller er det best å lage den mengden man trenger i nærmeste fremtid, typ 3-5 dager? Anonymkode: 5322b...f6e Min erfaring er at hvis man har litt eddik i (eks 1 ts) så holder majonesen seg et par uker. Jeg lager aldri av mer enn ett egg av gangen, for vårt forbruk er det passe porsjon, men det kommer selvsagt an på hvor mye dere bruker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #22 Del Skrevet 23. juli 2024 petterm skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at hvis man har litt eddik i (eks 1 ts) så holder majonesen seg et par uker. Jeg lager aldri av mer enn ett egg av gangen, for vårt forbruk er det passe porsjon, men det kommer selvsagt an på hvor mye dere bruker. Tusen takk for svar Anonymkode: 5322b...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #23 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 6.04): Nå har jeg kastet bort 1 liter med solsikkeolje. Jeg brukte oppskriften til Gladkokken. Gjorde ALT som sto der + i video, men det ble bare tynn suppe. Hva gjør jeg feil? Hva gjør dere for å få det til? Anonymkode: 26bf0...5e8 Du kan bare ha en eggeplomme og litt olje i en helt standard suppetallerken eller skål og så bruke en gaffel. Tilsett olje gradvis til du er happy med konsistensen (mer olje = tykkere) Ikke overtenk - det er ikke vrient. Påstår «oppskriften» at det er vanskelig? Vrak oppskriften, for da har skribenten null peiling på hva hen driver med. Å vaske en stavmikser, blender etc er mye mer bry enn å lage majones. Anonymkode: 161ab...920 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #24 Del Skrevet 26. juli 2024 Inspirert av denne tråden prøvde jeg for første gang å lage aioli her om dagen. Heiv et egg, litt sennep, hele hvitløksfedd, en skvett hvitvinseddik, salt, pepper og all oljen i et høyt beger og kjørte det sammen med stavmikser. Var kjempeenkelt og smakte fortreffelig! Anonymkode: 88b5c...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå