Gå til innhold

Den eneste som ikke har vært på ferietur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle andre jeg kjenner har vært på ferietur. Eneste som ikke skal på tur. Lei meg for at jeg ikke får reist på tur. Ikke penger og ingen å reise med. 

Anonymkode: 70daa...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange som er i den båten. Slutt å sammenlign deg selv, det gjør deg ulykkelig

Anonymkode: dede8...656

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at du bør se muligheter istedenfor begrensninger. Prøv å fokuser på deg selv og ditt liv, og ikke sammenlign deg med hva andre gjør. Tenk på det du har, istedenfor det du ikke har. Det er mange som heller kunne tenkt seg hjemme ferie istedenfor å reise til syden, camping, stor by etc. Men så gjør de det for familien sin. Så det er mange som sitter og misunner deg. Man må ikke dra på ferie, du kan få en god ferie hjemme.

Likevel så kan du gjøre flere endringer i livet ditt, hvis du ønsker å dra på ferie. Kutt ned på dine utgifter, bytt jobb, øke inntekten din etc. Det handler i stor grad om prioriteringer. Jeg er ufør, men reiser på ferie flere ganger i året. Men det er fordi at jeg gjør mine prioriteringer, og reiser utenfor sesongene.

Anonymkode: 2a646...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med ferietur? Jeg har bare vært på besøk på en hytte en uke. 

Anonymkode: 38560...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke vært på ferietur på 14 år, vært syk og dermed også dårlig økonomi.

Jeg velger å tenke at sommer i Norge egentlig er ganske fint, det er grønt, frodig, det er bedre mat, kan til og med finne mat i skogen (bær og sopp). Jeg nyter soldagene og velger å akseptere de våte og kaldere dagene.

Jeg har insomnia, har enda ikke sovet i natt, men nå skal jeg nyte morgenhimmelens farger som er kommet.

Det er veldig mange som ikke er på ferie. Eneste jeg kommer på som har vært i utlandet i sommer er ei som reiste for å gjøre frivillig arbeid i utlandet noen uker. Ellers er det fleste hjemme eller besøker familie i Norge.

Anonymkode: 42820...02e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I am the only gay in the village  

Anonymkode: 46b4c...5d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt å si bare på hytte

Anonymkode: 5024d...53e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle andre jeg kjenner har vært på ferietur. Eneste som ikke skal på tur. Lei meg for at jeg ikke får reist på tur. Ikke penger og ingen å reise med. 

Jeg drar heller ikke på ferietur. Jobber istedet, fyller opp sparekontoen. Sitter ikke og synes synd på meg selv. Det er destruktivt 

Anonymkode: 0cfc0...9ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er da ferietur. Jeg mener ikke utenfor eget hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste med å ikke dra på ferie,syns jeg,er at ingen har anledning til å treffes. "Jeg skal på ferie da,jeg har feriegjester da"osv.  Det blir ensomt!

Anonymkode: 8b5f4...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det verste med å ikke dra på ferie,syns jeg,er at ingen har anledning til å treffes. "Jeg skal på ferie da,jeg har feriegjester da"osv.  Det blir ensomt!

Anonymkode: 8b5f4...25e

Ja, ikke ferie og ingen kan treffes for de bruker tid på familie og er på reis. Og ikke minst å ikke oppleve noe selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om situasjonen er den samme neste år, og du har mulighet til å spare litt penger i mellomtiden, så er det ingenting i veien for å reise alene. Det har jeg gjort i mange år, og i mange land, og det er ikke dårligere reiser enn om man har noen å dra sammen med. 

Og selv om du ikke skulle ha råd til å reise, så finnes det mye man kan gjøre som ikke nødvendigvis koster så mye. Det skjer ofte mye på museer rundt omkring om sommeren, og det er høysesong for spel. Enkelte busselskaper har ekstra billige billetter om sommeren, så du kan ta en dagstur til et annet sted, om ikke for noe annet enn å skifte miljø for noen timer. Eller du kan være turist i egen by, tenke over hva du ikke har sett og gjort der du bor, og så gjøre det. Undersøk eventuelt om det finnes markeder av en eller annen type i ditt nærmiljø, eventuelt dit du reiser med bussen. Man trenger ikke kjøpe noe, det kan uansett være koselig en dag. Alt dette og mer til kan fint gjøres alene. 

Anonymkode: 16fe9...7da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn på noe da. Gjør noe som utfordrer deg selv og gir mestring. Engasjerte folk tiltrekker seg også flere folk.

Gå innom Bua i din kommune og lån med en hengekøye og ta den en overnatting på et fint sted i nærheten. Trenger ikke dra langt for å få en forandring. 

Vær turist på eget sted, gå på museum/ny tur-rute/park eller hva som finnes der du bor. Bor du langs kysten er det gratis å ta ferge som passasjer mange plasser.

Lær deg noe nytt, mye å finne gratis på YouTube. F.eks. et håndarbeid, språk, en dans, yoga, tegning/maling. Litt hver dag også plutselig har du fått litt teken. Har du en prosent forbedring hver dag er du 37 (!) ganger bedre i løpet av ett år.

Eller jobb ekstra, tjen penger og spar til ferie senere.

Anonymkode: 43b6e...6d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min datter har hatt tre dager sammenhengende fri så langt i hele sommer, men klager ikke. Ok hun var litt lei seg for at det var regn akkurat de tre dagene, men det er eneste klage. 

Anonymkode: 8d3e9...90f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meld de som frivillig i Røde Kors og bli med og organiser Ferie for Alle!

Anonymkode: d6024...554

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner du få mennesker da eller? Det er jo svært mange som ikke skal på ferietur.

Og hva er nå enn en ferietur. En dagsutflukt har du vel råd til? Ferie i egen by? Dra på overnatting hos venn/familiemedlem? 

Min ferietur er på telttur i skogen med meg selv. 

Anonymkode: 2630f...df1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Meld de som frivillig i Røde Kors og bli med og organiser Ferie for Alle!

Anonymkode: d6024...554

Mener du seriøst at ts skal melde seg inn i røde kors fordi hun lufter et litt lei seg innlegg fordi hun ikke har vært pÅ ferie? 
Alle kan kjenne på skuffelse eller utenforskap, og det må være lov å dele dette høyt uten å få konkrete råd om å melde seg inn i røde kors. 

Anonymkode: 1a366...7ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...