AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Jeg hadde medisinsk abort for 3 uker siden. Var 10+2. Ønsket graviditet. Blødde mye under aborten og i tiden etterpå. Fikk påvist rester, og hadde utskrapning for en uke siden snart. De tok ultralyd etter utskrapning og alt er ute. Har nesten ikke blødd noe, kun 1-2 dager etterpå, heller ikke noe smerter. Kan ha litt gammelt blod i utfloden. Men, nå har jeg litt smålig panikk. For jeg har tenkt at så lenge jeg ikke blør friskt blod så kan jeg ha samleie. Så to dager på rad har jeg hatt samleie, ene dagen med kondom og ene dagen uten. Det er så dumt, for jeg vet jo ikke med sikkerhet at jeg er ferdig å blø - og jeg ser jo at det står man skal vente med samleie i 14 dager ELLER til jeg er ferdig med blødninger! Jeg blir så redd for komplikasjoner. Har ingen smerter under samleie og ingen blod etterpå heller. Hva bør jeg gjøre nå? Er dette helt krise? Anonymkode: 7c2ce...c3b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Jeg hadde sex to uker etter medisinsk abort, blødde fremdeles litt av og på men det gikk helt fint. Leste at det var liten risiko for infeksjon når det hadde gått en uke etter aborten og de store blødningene var over. Men vet ikke om det stemmer. Anonymkode: 617d9...3e4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 For sent å gjøre noe nå når du allerede har hatt sex... Enten går det bra, eller får du en infeksjon.. Mest sannsynlig går det bra. Anonymkode: b0066...ce8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 Jeg gjorde det samme, sluttet å blø etter 3 dager og hadde sex etter det. Gikk helt fint med meg😊 Hvis du er bekymret kan du jo kontakte sykehuset der du fikk utført den? Jeg hadde utskraping i april, og er nå gravid igjen, nettopp oppdaget det så det har ikke skapt noen problemer. Anonymkode: 465e3...7e2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 Eier du virkelig så lite selvkontroll, at du risikerer å bli skikkelig syk og kanskje aldri få muligheten til å bli gravid igjen? Anonymkode: 77c0c...0b9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #6 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Eier du virkelig så lite selvkontroll, at du risikerer å bli skikkelig syk og kanskje aldri få muligheten til å bli gravid igjen? Anonymkode: 77c0c...0b9 Tipper hun i likhet med meg leste info-brevet der det sto at man kunne ha sex når blødningene stoppet? Ingen sa til meg at vi måtte vente 14 dager. Anonymkode: 465e3...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå