AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Jobber som IT ansatt. Sjefen har ikke flere oppgaver og ingen av kollegene trenger review eller bistand. Spurte flere ganger på standup hva jeg kan bidra med men får ingen instruks. Får lønn på konto men føler meg arbeidsledig. Dumt å klage men er ikke det litt rar? Anonymkode: 346e7...a23
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Har faktisk ikke hørt om en arbeidsplass der det er reelt tomt for oppgaver. Noe kan vel forbedres, enten det er prosesser, kode, dokumentasjon eller annet? Anonymkode: 1177f...02e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Sånn er det på min arbeidsplass også. Jeg har måttet venne meg til det for å bevare arbeidsmiljøet. Jeg liker det ikke. Mine arbeidsoppgaver er unnagjort på 1 til 1.5 time. Fellesoppgaver er det som oftest lite av. Jeg elsker dager der hele arbeidssflokken på 5 mennesker er borte. Da er det nok jobb til halve dagen. Hele dagen om det er travelt nok. Det inkluderer andre oppgaver jeg har tatt på meg utenfor stillingen jeg er ansatt til. - Ber jeg om arbeid er jeg en trussel fordi jeg setter de andre i dårlig lys og det er fare for at de må jobbe. - Tar jeg på meg ekstraoppgaver er jeg et problem fordi jeg ikke er tilgjengelig for de andre hele tiden. - Later jeg som ingenting er jeg et problem fordi jeg ikke jobber (Hva skal jeg gjøre liksom?). Jeg høres kanskje litt høy på pæra ut nå, men dette er faktisk ikke tull. Det meste av arbeidsdagen min etter mine oppgaver er gjort går ut på å vise de andre hvordan de trykker på ting på datamaskinen for å få frem det de skal holde på med. Hver eneste dag. Jeg gleder meg så utrolig mye til å hoppe over i en annen stilling nå, noe som jeg har ønsket meg i mange år. Anonymkode: 485e1...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har faktisk ikke hørt om en arbeidsplass der det er reelt tomt for oppgaver. Noe kan vel forbedres, enten det er prosesser, kode, dokumentasjon eller annet? Anonymkode: 1177f...02e Det kommer helt an på. Kanskje TS har ganske spesifikke oppgaver og sekundærjobben er å stirre på telefonen i tilfelle den ringer. Anonymkode: 485e1...8c0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 For å svare deg da TS. Har du tatt dette opp med din leder på en ordentlig måte? Be om en medarbeidersamtale og få frem at du har ledig kapasitet og et reellt behov for mer ansvar? Anonymkode: 485e1...8c0
Hololo Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 men hva i alle dager, har firmaet så mye penger at de bare kan kastest bort? Er dette normalen eller er det periodevis? Ta en prat med sjefen, skader aldri det, men er det ikke noe så er det ikke noe. spør om hjemmekontor kanskje så kan du rydde å vaske hjemme
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 Er du ganske ny eller har du jobbet der flere år? Ville vært på tilbudssiden med at du har ledig kapasitet. Får du oppdrag så løs det så selvstendig som mulig Høres litt ut som du må bli fortalt hva du skal gjøre til enhver tid Gå gjerne til sjefen med din bekymring over ledig kapasitet men ta også med deg forslag til hva du evt kan gjøre ved ledig tid Anonymkode: fb7fc...a39
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For å svare deg da TS. Har du tatt dette opp med din leder på en ordentlig måte? Be om en medarbeidersamtale og få frem at du har ledig kapasitet og et reellt behov for mer ansvar? Anonymkode: 485e1...8c0 Har tatt det opp med sjefen ja. Han sier at han skal sjekke hva jeg kan bidra med og så forsvinner han. Så hører jeg ikke noe mer i noen dager før han leker samme greia på nytt. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kommer helt an på. Kanskje TS har ganske spesifikke oppgaver og sekundærjobben er å stirre på telefonen i tilfelle den ringer. Anonymkode: 485e1...8c0 Detter er programmering / programvareutvikling. Får 950k i lønn og begynner å få en skikkelig boreout. Dagen blir sååååå lang når en faktisk har ingen verdens ting å jobbe. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er du ganske ny eller har du jobbet der flere år? Har begynt i januar men 10 års erfaring fra bransjen. Har vært uten oppgaver slik siden jeg ble ansatt. Alt jeg har gjort så langt er en liten del av en spring app på noen få dager i februar. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ville vært på tilbudssiden med at du har ledig kapasitet. Får du oppdrag så løs det så selvstendig som mulig Selvsagt. Jeg studerte prosjektene som alle de andre jobber med og som finnes. Jeg opprettet det jeg mener er meningsfulle PR og gjorde oppmerksom på det i standup og på chatten. Det er enkle ting å se på slik som f.eks. en test case eller versjon bump. Ingen av mine kolleger ser på det. Jeg har ikke rettigheter å merge. Hololo skrev (10 timer siden): men hva i alle dager, har firmaet så mye penger at de bare kan kastest bort? Er dette normalen eller er det periodevis? Arbeidsgiver er en universitet. Det er våre skattepenger. Anonymkode: 346e7...a23
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 Det er tydelig at dette ikke kommer til å endre seg. Hadde sittet stille i båten og smilt som bare det og søkt nye jobber. Sørg for å få en god referanse. Anonymkode: ff6bd...03d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 Relativt vanlig problemstilling i offentlig sektor der det ikke er helt tydelig definerte arbeidsoppgaver. Er man litt effektiv da, og har god arbeidsmoral, får man gjort det meste av oppgavene før lunsj... Lurer seriøst på hva de andre kollegaene holder på med, jeg blir i hvertfall veldig rastløs om jeg ikke har noe å gjøre på. Men det blir fort å lese nettaviser, sjekke nettbank og gjøre unna andre private ting da. Anonymkode: 124fa...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Men det blir fort å lese nettaviser, sjekke nettbank og gjøre unna andre private ting da. Jo da, snikte meg ut på hjemmekontor og er tilgjengelig i chatten. Pusser opp kjøkkenet underveis. Men det kan jo ikke være livet til alle statsansatte? Sløser vi virkelig så heftig med skattepengene? Det må jo finnes noe jeg kan bidrar med? Anonymkode: 346e7...a23
Dishwalla Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 Dette er provoserende lesing.. I helse har vi alt for mange oppgaver pr. ansatt og vi kommer ikke alltid i mål..
Spiren Skrevet 17. juli 2024 #13 Skrevet 17. juli 2024 Her ville jeg insistert på hjemmekontor. Hadde vært fantastisk med så lite jobb når du kan være produktiv (men tilgjengelig for jobb) på hjemmefronten. Og få full lønn 🤩
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #14 Skrevet 17. juli 2024 Dette høres jo ut som drømmejobben for min del, haha. 950k for å gjøre minimalt, hvordan kan man klage på det. Ville brukt tiden på egne prosjekter. Anonymkode: 967b2...18b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #15 Skrevet 17. juli 2024 Bare en ide, kan du ta mer utdanning eller kurs? Gjerne nettbasert. Så får du gjort noe "fornuftig" i dødtiden. Og har mer på cven om du søker deg bort. Det er jo litt rart at de nesten betaler 1mill i lønn hvis ikke de trenger deg. Så vær obs på at du kan bli overtallig om du ble sist ansatt. Anonymkode: 7cd6c...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå