Gå til innhold

Kan man være lesbisk uten å forelske seg i kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man lesbisk hvis man ønsker å være intim med en annen kvinne eller må man være forelsket i tillegg for å være lesbisk? 

Anonymkode: ff2a1...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forelskelse kan komme etterhvert?

Anonymkode: 36d96...949

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er man lesbisk hvis man ønsker å være intim med en annen kvinne eller må man være forelsket i tillegg for å være lesbisk? 

Anonymkode: ff2a1...489

Neida, noen blir ikke forelsket i en av samme kjønn samtidig som de tenner på sex med dem. Da er du homoseksuell/evt biseksuell om du også liker det motsatte kjønn. Om du både tenner på og forelsker deg i det samme kjønn så er du homofil eller bifil.

Anonymkode: 351a7...534

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert flere ulike definisjoner på dette, men jeg bruker disse (for kvinner):

Hvis man (som meg) forelsker seg i både menn og kvinner og liker sex med begge kjønn, er man BIFIL. 

Hvis man forelsker seg i menn og foretrekker forhold med menn, men er interessert i sex også med kvinner, er man evt BISEKSUELL. (Dem holder jeg meg stort sett unna, fordi jeg ikke vil ha sex uten noe romantisk). 

Hvis man forelsker seg i kvinner og kun er interessert i sex med kvinner er man LESBISK.

De lesbiske kan for min del være aktuelle kandidater for forhold, men som hovedregel ikke de biseksuelle. Og så finnes det selvsagt like mange rotete kategorier som det er ulike pride-flagg, og sikkert uenighet om definisjoner osv. Og sånn går no dagan.

Anonymkode: aecdf...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...