AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Kjenner jeg må lufte dette og spørre om det er normalt. Er tobarnsmor og fikk barn nr 2 for noen måneder siden og er i permisjon. Men så å si ingen av mine venner har vært på besøk. Og av de få som har vært her, så følte jeg at kun 2 av de faktisk hadde veldig lyst til å komme. Hun siste som har vært her stakk bare en kjapp tur innom etter at vi flere ganger hadde snakket om at hun snart måtte komme en tur og hilse på babyen(dette er personen jeg har regnet som min beste venninne og som jeg er fadder til begge hennes barn. Jeg har vært mye på besøk hos dem frem til jeg fikk egne barn. Da sluttet hun å ta initiativ til å møtes og jeg har måttet spørre mange ganger for at vi til slutt finner en dag som passer, typ 1-2 ganger i halvåret). Og av de få som har vært innom så har nesten ingen hatt med visittgave heller. Er det noe man har sluttet med? Har bestandig pleid å ha med en gave til de jeg besøker og trodde det var vanlig. Jeg er ikke så opptatt av at det skal være noen dyr gave, men bare en liten ting som viser at de har tenkt på oss. Synes helt ærlig at det er litt trist og føler at de jeg har tenkt på som vennene mine ikke bryr seg så mye om oss. Prøver å ikke la det prege hverdagen min, men sist permisjon hadde vi besøk mange ganger i uken og fant stadig vekk på ting med andre, mens denne gangen kan det gå uker mellom hver gang vi møter andre enn de i familien. Føler jeg alltid har stilt opp, vist oppmerksomhet og gledet meg på andres vegne, men at det ikke går andre veien, noe som er litt sårende. Er det andre som har det sånn? Er det vanlig når man får barn at folk trekker seg unna? Anonymkode: 542b2...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Skjønner at dette er sårt! I min vennegjeng husker jeg at det var veldig mye interesse for de venninnene som fikk de første barna. Det å få barn var da spennende og noe nytt blant vennene, og ble hauset opp og viet mye oppmerksomhet. Etter hvert ble det mindre «stas» med barn, og i tillegg ble flere og flere travle småbarnsmødre som ikke rakk å vie like mye oppmerksomhet til nye barn som før. Kan det være noe slikt i ditt netttverk? Anonymkode: 2967d...a6e 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Nå kan jeg bare uttale meg som en eventuell venninne uten barn. Jeg hadde skygget banen fullstendig om mine nærmeste venninner fikk barn, og hadde absolutt ikke hatt lyst til å komme på besøk til en liten baby, og en mor i unntakstilstand. Hadde vært direkte redd for å måtte holde babyen mot min egen vilje også 😆 Hadde vært bedre å komme på besøk når barnet er hvert fall 2 år gammelt. Jeg skjønner det ikke er slik for de som har barn selv da. Men det kan jo forklare litt for de venninnene du har som ikke har barn? Anonymkode: 5d15c...36b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 På det området er det stor forskjell på å få nummer 1 og nummer 2. Interessen er alltid høyere med nr en Anonymkode: cc3e0...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 Jeg har tre barn i slutten av barneskolen og føler meg fullstendig mettet. Fikk spørsmål om jeg hadde lyst å bli med å skifte bleie på en ganske fersk baby, og skiftet i rekordfart (som jeg gjorde da tvillingene mine var små). Jeg går i barselbesøk, holder babyen, men ønsker egentlig ikke bruke tiden der for ofte. Håper det blir bedre til jeg blir bestemor Anonymkode: 61f88...725
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Det er egentlig naturlig at interessen er høyere med barn nr. 1, mer for å støtte opp deg. Nå har du liksom gjort det før, og det er ikke noe nytt lengre. Og de fleste har jo mer enn nok med eget liv. Anonymkode: ebfb7...373
k4ren Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 Velsig rart å trekke seg unna og skygge banen for sine nærmeste venninner. Ikke normalt at interessen er mindre for nr 2 heller. Kanskje for noen, men det høres ikke så veldig høflig ut. Bryr bare folk seg om seg og sitt eller? Er dere egentlig venner med disse nybakte mødrene?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Jeg tror det har ganske mye å si hvordan nybakt-tiden presenteres i media for tiden. Det er store oppslag hele tiden om hvor viktig alenetiden er, og at nybakte foreldre ikke ønsker besøk. Å dra på besøk til venner som har fått baby er jo nesten blitt fyfy - for alenetiden er så viktig at ingen tør å spørre om man kan få komme på besøk. Anonymkode: d40e2...119 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå