Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg helt motløs. Fikk nettopp høre fra kjæresten at han syns jeg er overvektig. Jeg er litt overvektig (str 44), men han har aldri nevnt noe før og har virket fornøyd med den jeg er. Har ikke gått opp og ned i vekt heller men holdt samme vekt hele forholdet og syns nå det er utrolig kjipt og føler meg som verdens styggeste for noe jeg ikke trodde betydde noe for kjæresten min. Hva gjør jeg egentlig nå? Vil ikke gå ned i vekt på grunn av ham, for jeg vil ikke han skal være glad i meg for den jeg en gang blir, men den jeg er. 

Anonymkode: ad8df...8bb

• Liker 3
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Son du sier, du velger selv hva du vil gjøre. Du trenger ikke å gå ned i vekt, hvis du ikke vil.

Kjæresten sa at du er overvektig, ikke stygg. 😊 Dere har jo vært sammen, imens du har vært overvektig for han.

Anonymkode: 21ed6...0b5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjenner meg helt motløs. Fikk nettopp høre fra kjæresten at han syns jeg er overvektig. Jeg er litt overvektig (str 44), men han har aldri nevnt noe før og har virket fornøyd med den jeg er. Har ikke gått opp og ned i vekt heller men holdt samme vekt hele forholdet og syns nå det er utrolig kjipt og føler meg som verdens styggeste for noe jeg ikke trodde betydde noe for kjæresten min. Hva gjør jeg egentlig nå? Vil ikke gå ned i vekt på grunn av ham, for jeg vil ikke han skal være glad i meg for den jeg en gang blir, men den jeg er. 

Han så hva han gikk til. Han er en av disse mennene som ikke har sjanse på vakre supermodeller og tar til takke med damer utenfor sitt ideal. Så begynner de å shame dem og tvinge dem til å tilpasse seg idealet. Dump. 

Anonymkode: 60664...ef0

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kan være veldig fornøyd med deg og mene du er sexy  (= følelse )selv om han sier du er overvektig (= fakta.) (Selv om str 44 vel ikke er veldig mye overvektig, vel. )

En kjæreste sa til meg en gang «Du er jo ikke en av de slanke jentene» og jeg ble kjempesåret, følte meg sååå feit. Var vel str 44 jeg og. Men han mente ikke noe egentlig, bare litt ufølsom, han ville f eks gjerne at jeg skulle ha på magetopp og ta navlering og sånn altså. Og gifte meg med ham også. Det skjedde ikke. 

Anonymkode: b3160...474

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan ble det sagt? Hvis du bruker str. 44, så er du jo litt overvektig, og du sier det jo selv.

Det kan jo godt hende at han ikke mente det negativt, men bare nevnte det som fakta.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt du er overvektig er vel ikke noe å synse om, enten er du det eller så er du det ikke, bmi-utregningen er ganske enkelt.

Har han bedt deg gå ned i vekt eller uttrykket misnøye med vekten din? Eller var det mer en faktaopplysning? 

Anonymkode: 1ba4c...de0

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorvidt du er overvektig er vel ikke noe å synse om, enten er du det eller så er du det ikke, bmi-utregningen er ganske enkelt.

Har han bedt deg gå ned i vekt eller uttrykket misnøye med vekten din? Eller var det mer en faktaopplysning? 

Jeg lurer på hvor fint menn hadde tatt "faktaopplysninger" som "du er skallet", "du har ølvom" eller "din penis er under gjennomsnittet".

• Liker 17
  • Nyttig 28
AnonymBruker
Skrevet

Å si at noen er overvektig, og det stemmer, er ikke slemt. Det er bare fakta. Jeg er også overvektig. Sånn er det bare. Akkurat som at lillesøsteren min er tynn, pappa er skalla og mamma har fregner. 

Anonymkode: 27b52...897

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvor fint menn hadde tatt "faktaopplysninger" som "du er skallet", "du har ølvom" eller "din penis er under gjennomsnittet".

Er det ikke greit å påpeke at menn er skallet? Det har jeg opplevd folk gjøre mange ganger. Jeg kan være med på at det kan være litt ufint å påpeke overvekt altså, så kontekst er viktig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan du var når dere møttes . 
Var du str 38-40 feks så er det noen kg i forskjell , ja. 
 I såfall er det ikke forventet at du skal bli så veldig forandret i str uten å få en kommentar? 
Hvis du er akkurat likedan så kan det være en ide å prøve å grave i hva han egentlig vil frem til .  

Anonymkode: dd4a4...9b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten så aksepterer han deg for den du er, ellers kan han gå:) har han endre synet siden dere ble sammen? Hvorfor tror du han vil si noe sånt nå?

Om du liker din nåværende vekt eller om du vil ned i vekt, bestemmer du selv!

Anonymkode: 4fa99...f40

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å si at noen er overvektig, og det stemmer, er ikke slemt. Det er bare fakta. Jeg er også overvektig. Sånn er det bare. Akkurat som at lillesøsteren min er tynn, pappa er skalla og mamma har fregner. 

Anonymkode: 27b52...897

Enig, men kjem an på korleis og kvifor man seier det, og kven man seier det til. Forøvrig kan jo både skalla, tynne, fregnete og overvektige folk være supersexy, folk liker forskjellige ting:)

Anonymkode: 7b842...33d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv om str 44 vel ikke er veldig mye overvektig, vel.

Det kommer helt an på hvor man handler. Jeg bruker størrelse 44 og har BMI på 29.

Anonymkode: 600fd...db3

• Liker 2
Skrevet

Kan være at han mente det som at han er opptatt av helsen din, og at du er jo ikke super sunn, hvis du har størrelse 44.  
Han sa ikke at han ikke likte deg, han bare sa at du er overvektig, noe du er. Det farligste fettet er rundt midjen, og det kan han være bekymret for, hvis han er opptatt av helsen din. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det kan jo være at han sa fra nettopp fordi han er så glad i deg, og nå som dere kjenner hverandre bedre begynner å se at vekten din kan utgjøre en helserisiko, eller at vekten hemmer deg på annen måte?

Dessuten, "størrelse" 44 kan være veldig mye forskjellig, alt etter hvilke merker du bruker str. 44 i.

Anonymkode: 3c82e...216

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært samme str hele forholdet, alltid brukt 44 og min bmi er 25. Jeg er nokså høy, jeg har egentlig ikke hørt så mye mer fordi jeg ble såret, holdt det inni meg og vi fortsatte med det vi holdt på med. Det ble nevnt ifb med at jeg ville kjøpe en kjole som finnes i min størrelse men er litt trang. Så som en slags sidekommentar om at jeg er litt overvektig. Virker som om det hintes til at jeg kan/burde slanke meg. Slik jeg kjenner ham tenker jeg at han mener for helsens skyld, men jeg tør ikke spørre

Ts.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært samme str hele forholdet, alltid brukt 44 og min bmi er 25. Jeg er nokså høy, jeg har egentlig ikke hørt så mye mer fordi jeg ble såret, holdt det inni meg og vi fortsatte med det vi holdt på med. Det ble nevnt ifb med at jeg ville kjøpe en kjole som finnes i min størrelse men er litt trang. Så som en slags sidekommentar om at jeg er litt overvektig. Virker som om det hintes til at jeg kan/burde slanke meg. Slik jeg kjenner ham tenker jeg at han mener for helsens skyld, men jeg tør ikke spørre

Ts.

Gi blaffen og vær deg sjøl ! 
Men hvorfor kan du ikke spørre han hva han ville frem til med den kommentaren ?  
Dere må ha en hedre kommuniksjon enn dette 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi blaffen og vær deg sjøl ! 
Men hvorfor kan du ikke spørre han hva han ville frem til med den kommentaren ?  
Dere må ha en hedre kommuniksjon enn dette 

Min tanke og, du må kunne spørre kjæresten din om dette, og si åpent at du ble litt lei deg. Hvis ikke kommer forholdet til å havarere til slutt pga dårlig kommunikasjon. Nå blir du jo bare bitter og lei deg uten at han vet noe. Gi han en sjanse til å forklare seg, blir så mye bedre da.

Anonymkode: 3b9cf...0c5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kommer jo an på setting. Om en skallet mann spør om han har hår på hodet kan man jo akkurat lyve og si at det har man. Er man dum og spør må man forvente å få et svar som ikke er løgn. Om man er overvektig og spør om man er det, så må man tåle å høre det. Om man ikke spør er det ikke en "faktaopplysning" som mannen trenger å komme med.

Anonymkode: 16e57...5ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noen særlig helseeffekt av å slanke seg når du er str 44, altså. Og er ikke BMI innenfor normalen tilogmed? 

Anonymkode: b3160...474

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...