Gå til innhold

Hvorfor omtaler kvinner overvektige kvinner seg som formfulle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, Hvorfor omtaler tykke/overvektige kvinner seg selv om formfull/har kvinnelige former/curvy/plus size på dating apper? 
Det er stor forskjell på å være formfull og "curvy" og det å regelrett være overvektig, Vet ikke kvinner hva forskjellen er? 

Anonymkode: 4d28d...d8d

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke vil skremme bort eventuelle interesserte

Anonymkode: ec161...9ed

• Liker 10
Skrevet

Fordi man kan være overvektige og ha flotte kurver..og mange mannfolk og kvinner synes kurver er sexy 

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke litt av poenget med sånne apper å "selge" seg selv litt? Da bruker man vel ord som er positivt ladet kontra negativt ladet.

Anonymkode: f557e...144

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som tittelen sier, Hvorfor omtaler tykke/overvektige kvinner seg selv om formfull/har kvinnelige former/curvy/plus size på dating apper? 
Det er stor forskjell på å være formfull og "curvy" og det å regelrett være overvektig, Vet ikke kvinner hva forskjellen er? 

Du er visst singel..? Forstår hvorfor. Du pleier nok å fortelle folk sannheten og bedrive voksenopplysning? 

Anonymkode: d93af...214

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som at overvektige menn kaller seg for bamsemenn/dadbod i stedet for overvektige? 

Jeg tenker at om en mann kaller seg for bamse/dadbod, eller om en kvinne kaller seg for frodig/mumbod, så skjønner man jo greia. De er ikke slanke, og de er i det minste ærlige om det.

Anonymkode: 27d17...4f0

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som overvektig/tjukk dame så får jeg utrolig mye pes om jeg omtaler meg slik som jeg er. Om jeg omtaler meg selv som tjukk så blir folk ukomfortable. Folk unnskylder min størrelse med "kraftig beinbygning", "du er da ikke tjukk, du er da bare formfull", "du er da ikke såå stor" og lignende.  Bare for å ha det sagt så har jeg en BMI på rundt 34-35 der mye er på magen, så er ikke engang formfull  av typen med gigapupper og stor rompe heller. Jeg er åpenbart for stor, men er ikke oppsiktsvekkende stor. 

Siden folk åpenbart ikke tåler at jeg sier at jeg er tjukk så skriver jeg ikke det i profil heller.  Skriver ikke at jeg er formfull, skriver heller at jeg er rund. Overvektig synes jeg er et dårlig begrep på kroppsfasong, det kan jo være alt fra 10-100 kg for mye. 

Anonymkode: 13414...f61

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva med deg selv? Er du helt ærlig med de egenskapene som blir sett på som mindre gode? 

Jeg er ikke på noen datingapper, men sånn generelt ønsker jeg å ta tilbake ordet tykk som en nøytral beskrivelse,  og ikke som et skjellsord. Det er ikke så lett, men jeg prøver. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er visst singel..? Forstår hvorfor. Du pleier nok å fortelle folk sannheten og bedrive voksenopplysning? 

Anonymkode: d93af...214

Hei, Jeg er singel ja. Men du trenger vel ikke være så dømmende da jeg spør om et spørsmål?` Jeg er er ærlig person, men det å som alle andre mennesker så har jeg sosiale antenner og velger derfor å ikke fortelle noe sårende til mennesker som ikke spør om det.
Håper du har en fin kveld

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (19 minutter siden):

Hva med deg selv? Er du helt ærlig med de egenskapene som blir sett på som mindre gode? 

Jeg er ikke på noen datingapper, men sånn generelt ønsker jeg å ta tilbake ordet tykk som en nøytral beskrivelse,  og ikke som et skjellsord. Det er ikke så lett, men jeg prøver. 

Jeg er ærlig men som alle andre så presenterer man sine gode sider, jeg skjuler jo ikke mine negative side men jeg fronter de da ikke. 

Det jeg synes er merkelig er at det er forskjell på å være formfull og overvektig, det er det jeg snakker om. 
Det å være tjukk er helt opp til den enkelte. Jeg dømmer. men jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker bevist andre ord som fremstår villedene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Overvekt begynner på BMI 25,1. Jeg har BMI på 25,6, og bruker størrelse M i klær. Jeg er formfull, ikke feit. 

Anonymkode: 26a66...240

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinner og menn har nok ofte en litt ulik uttrykksform, også utenfor "apper". Kvinner er gjerne noe snillere i språket, også i omtalen av seg selv. Menn er nok oftere noe mer direkte og mindre fintfølende, og det slo meg nylig at der det nok blant kvinner vil være betraktelig mer uglesett å omtale noen som "feit" vil det antagelig blant menn oppleves mer fornærmende å bli kalt "frodig". 

"Ikke bare synes du jeg er feit, du tror du beskytter meg ved å pakke det inn?!" 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Fordi man kan være overvektige og ha flotte kurver..og mange mannfolk og kvinner synes kurver er sexy 

Det skal jeg love deg😍

Anonymkode: 72f59...e41

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ha ha dette minner meg på en chat jeg hadde med en fyr jeg ikke var interessert i. 

Han spurte hvordan jeg så ut?

Jeg fortalte at jeg er feit og så høy osv.

Jaha sier han: Har du former da det syns jeg er sexy.

Nei svarte jeg jeg er trill rund.

Han: jeg syns rund er sexy og

😂😂😂😂😂.

Gikk ikke å skremme bort han.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Overvekt begynner på BMI 25,1. Jeg har BMI på 25,6, og bruker størrelse M i klær. Jeg er formfull, ikke feit. 

Dette. Jeg bruker xl/46 og har 35 i BMI. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er enorm forskjell på det å være kvapsete/utrent feit og på det å ha en del overskuddsfett på de riktige stedene og til og med litt veltrent. Jeg synes sistnevnte er veldig sexy, det første not so much.

Anonymkode: 2fba1...e90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er galt med det. Skal man kjøpe klær eller lage klær er jo hvilken fasong kroppen har svært viktig.  Jeg har forøvrig vært uten form. Rett som en strek. Så jeg har iallefall ikke kunnet kalles noen form for formfull. Nå er jeg overvektig. Forsåvidt fortsatt ikke formfull. Ser mer kronisk gravid ut. Litt mer pupp da, enn helt flat som tidligere.  Men fortsatt ganske rett, bare 30kg større

Anonymkode: 68692...11b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det Hørest bedre ut en feit .. 

Anonymkode: 7d1fd...d55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det Hørest bedre ut en feit .. 

Anonymkode: 7d1fd...d55

Det gjør det, men for å kvalifisere til formfull må man ha formene på de rette stedene. Alt annet er selvbedrag.

Anonymkode: 2fba1...e90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei du er overvektig.

Anonymkode: 86b89...211

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...