AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Hei. Har ei jente på 13 år som er utrolig glad i dyr. Vi foreldre er vokst opp med katter, men ønsker ikke noe husdyr nå. Barnet har hatt lyst på en katt/hund i mange år, og som kompromiss fikk hun et hamster. Den moroa varte ikke lenge og jeg (mor) måtte ta meg av rens/vask av bur. Vår datter bruker hver dag på å diskutere for å ha dyr. Vi kan passe en katt, men ønsker ikke hund (liker de ikke…), men dette er ikke «bra nok». Min datter passer også andre katter. Vi har sagt flere ganger at det ikke vil komme dyr til oss (dvs katt), og hun gir seg søren ikke…Hun forteller at hun ikke er lykkelig, og vil bli det med dyr. Helt håpløst hele greiene. Hva skal vi gjøre? Akkurat som informasjonen ikke går inn. Kan legge til at hun har angst og er introvert, og at dyr sikkert er fint for henne mentalt, men vi orker ikke å påta oss ansvar for et dyr i 12 år +… Anonymkode: c5ca8...e23 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Fortsett å si nei, men er det noen fritidsaktiviteter hun kan være med på som involverer dyr? Anonymkode: ab644...f12 11 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Har ei jente på 13 år som er utrolig glad i dyr. Vi foreldre er vokst opp med katter, men ønsker ikke noe husdyr nå. Barnet har hatt lyst på en katt/hund i mange år, og som kompromiss fikk hun et hamster. Den moroa varte ikke lenge og jeg (mor) måtte ta meg av rens/vask av bur. Vår datter bruker hver dag på å diskutere for å ha dyr. Vi kan passe en katt, men ønsker ikke hund (liker de ikke…), men dette er ikke «bra nok». Min datter passer også andre katter. Vi har sagt flere ganger at det ikke vil komme dyr til oss (dvs katt), og hun gir seg søren ikke…Hun forteller at hun ikke er lykkelig, og vil bli det med dyr. Helt håpløst hele greiene. Hva skal vi gjøre? Akkurat som informasjonen ikke går inn. Kan legge til at hun har angst og er introvert, og at dyr sikkert er fint for henne mentalt, men vi orker ikke å påta oss ansvar for et dyr i 12 år +… Anonymkode: c5ca8...e23 Angst og introvert, kan det også være nevrodivergens i bildet? Adhd eller autisme. Dette blir ofte feiltolket som ren angst og tilbaketrukkethet. Mange knytter seg sterkt til dyr. Anonymkode: b7cdd...4ea 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Har ei jente på 13 år som er utrolig glad i dyr. Vi foreldre er vokst opp med katter, men ønsker ikke noe husdyr nå. Barnet har hatt lyst på en katt/hund i mange år, og som kompromiss fikk hun et hamster. Den moroa varte ikke lenge og jeg (mor) måtte ta meg av rens/vask av bur. Vår datter bruker hver dag på å diskutere for å ha dyr. Vi kan passe en katt, men ønsker ikke hund (liker de ikke…), men dette er ikke «bra nok». Min datter passer også andre katter. Vi har sagt flere ganger at det ikke vil komme dyr til oss (dvs katt), og hun gir seg søren ikke…Hun forteller at hun ikke er lykkelig, og vil bli det med dyr. Helt håpløst hele greiene. Hva skal vi gjøre? Akkurat som informasjonen ikke går inn. Kan legge til at hun har angst og er introvert, og at dyr sikkert er fint for henne mentalt, men vi orker ikke å påta oss ansvar for et dyr i 12 år +… Anonymkode: c5ca8...e23 Det er en skam at barna ikke kan få dyr. Tenk så mye de kan lære og ta ansvar. Burde kontakte barnevernet Anonymkode: 446fa...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 Hva med å melde henne som frivillig hos slike katte organisasjoner? De trenger gjerne folk som kan hjelpe til. En enkel jobb for noen på 13 å være med på. Blir nok litt jobb med å ta sanden ol. men en annen del av jobben er jo å kose med dyrene. Men for hjemmet; dere må være klare på at nei er et nei, masing vil ikke hjelpe. Var en ting jeg gledet meg til når jeg endelig skulle flytte ut, få meg katt 😸 Anonymkode: cf5d1...077 8 1
Tanuki Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet har hatt lyst på en katt/hund i mange år, og som kompromiss fikk hun et hamster. Den moroa varte ikke lenge og jeg (mor) måtte ta meg av rens/vask av bur. En hamster? Når hun egentlig vil ha hund eller katt? Syntes ikke synd på deg her. Håper dette HI er tull 12 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 Hvis det er en stall i nærheten som hun kan få sommerjobb i? Noen blir kurert for dyrefantasier etter noen kilo møkk. Andre blir hekta. Så det er et sjansespill. Anonymkode: fb9b3...62c 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en skam at barna ikke kan få dyr. Tenk så mye de kan lære og ta ansvar. Burde kontakte barnevernet Anonymkode: 446fa...f3a Om en familie vet at de ikke har kapasitet til å ta seg av dyr, er det svært intelligent og oppegående å innse og ta hensyn til dette. Du høres ut til å være enten et troll, eller det motsatte av intelligent og oppegående. De to er heller ikke gjensidig utelukkende. Lykke til med dine meldinger til barnevernet 😆😆 Anonymkode: b7cdd...4ea 19 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 Tanuki skrev (2 minutter siden): En hamster? Når hun egentlig vil ha hund eller katt? Syntes ikke synd på deg her. Håper dette HI er tull Ganske vanlig å teste evne til dyrehold med et enklere dyr enn hund og katt som kan leve 15 år. Anonymkode: b7cdd...4ea 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 La henne prøve seg som hundepasser. Mange annonser på finn hvor det søkes etter avlastningshjem/ feriepass, og la henne stå for alt ansvaret, lufting, mating, aktivisering osv. Vil tro maset etter egen hund vil gi seg. Anonymkode: fd4dd...f8a 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 La henne prøve seg som fosterhjem for dyrebeskyttelsen? Er det en seniorkatt vil den ikke leve i 10 år og dere kan gi den tilbake dersom hun ikke takler ansvaret. Anonymkode: c82ab...bb0 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 Vi har hunder, og det er ikke mye jobb med hund som ikke røyter. Gå tur, gi den mat og kose med de. Det betyr enormt for barn å få voksne opp med dyr. Et hamster er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Gi henne en liten hund eller katt, hva er det som er så vanskelig for deg med å ha dyr? Anonymkode: 042c0...201 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #13 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Angst og introvert, kan det også være nevrodivergens i bildet? Adhd eller autisme. Dette blir ofte feiltolket som ren angst og tilbaketrukkethet. Mange knytter seg sterkt til dyr. Anonymkode: b7cdd...4ea Ts her. er utredet og dette er utelukket. Anonymkode: c5ca8...e23 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #14 Skrevet 16. juli 2024 Dummeste du kan gjøre er å gi etter. Da lærer hun bare at hun kan sutre seg til å få det som hun vil Anonymkode: 64d72...ec6 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #15 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La henne prøve seg som fosterhjem for dyrebeskyttelsen? Er det en seniorkatt vil den ikke leve i 10 år og dere kan gi den tilbake dersom hun ikke takler ansvaret. Anonymkode: c82ab...bb0 Ts her. takk for tips - det kan vi sjekke ut 😊 Anonymkode: c5ca8...e23 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 Støtter fosterhjem for seniorkatt, men spørs om det blir enda mer styr når hun knytter seg til den. Men å adoptere en seniorkatt kan være et godt kompromiss, men da burde den være godt senior da mange katter lever leeeenge (har selv en katt i god form på snart 15 år). Anonymkode: 8a800...9e0 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har hunder, og det er ikke mye jobb med hund som ikke røyter. Gå tur, gi den mat og kose med de. Det betyr enormt for barn å få voksne opp med dyr. Et hamster er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Gi henne en liten hund eller katt, hva er det som er så vanskelig for deg med å ha dyr? Anonymkode: 042c0...201 Ts her. Jeg er veldig glad i katter, men det er ansvar mtp når man skal på ferie, økonomisk hvis de blir syke mm. Dette er ting barn ikke tenker over, slik jeg opplever min datter. De tror det bare er kos og hygge. Hamster ønsket hun å få, og skjønner det er noe annet enn katt, men hun ble lei den etter en kort tid og jeg måtte da «gjøre alt». ts. Anonymkode: c5ca8...e23 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en skam at barna ikke kan få dyr. Tenk så mye de kan lære og ta ansvar. Burde kontakte barnevernet Anonymkode: 446fa...f3a Ærlig talt… nordmenns bruk og kast mentalitet burde bli meldt og dømt, ikke at et barn ønsker seg hund, ts tar ansvar, og setter grenser for seg selv. godt at barn under 16 ikke får skaffe seg dyr selv, ansvar du liksom, dumpe katten på haukelifjell når du skal reise på ferie Anonymkode: a7e1c...cee 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 Lufte hunder frivillig eller for et lite beløp? Anonymkode: b3239...1a7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 Jeg mener at et nei, er et nei. Et dyr er ikke et leketøy. Den dagen hun er voksen og flytter for seg selv, kan hun skaffe seg et dyr. Hun er så ung og vet ikke hvilken retning livet tar. Om noen få år, flytter hun ut og dyret blir igjen hos dere. Det er begrenset hvor mange steder hun kan ta med seg dyret, når hun flytter på egenhånd. Finnes det et FOD-senter i nærheten, kan hun kanskje jobbe som frivillig? Anonymkode: 3443b...5fd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå