Gå til innhold

Hjertebank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte med hjertebank før jeg gikk på ferie. Startet med hjertebank, men ble svimmel og skalv etterpå. Mulig jeg overtenkte og ble svimmel når jeg først fikk hjertebank. Men hjertebanken har vært av og på nå i litt over 2 uker i tillegg til å bli svimmel flere ganger iløp av dagen. Jeg var hos legen og tok blodprøve og der viste det kun at blodnivået var litt lavere 27 (27-33). Har derfor tatt ekstra jern siden det. Er det noen som har vært i lignende situasjon som kan fortelle om det blir bedre etter flere uker med jerntilskudd eller kan dette være noe annet? 
hilsen ei som begynner å bli ganske lei av å gå rundt med hjertebank

Anonymkode: bda24...f34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig å oppleve perioder med hjertebank i livet. Det kan være pga matvarer, været, stress eller mangel på noe... eller rett og slett ingenting. Ofte blir det selvforsterkende fordi man blir gjerne litt engstelig når en merker slikt, og så tenker man på det - uroer seg litt og så baler det på seg. Be om å få gjennomført en flerdøgns ekg-måling hos fastlegen, evt at du henvises til det. Greit å få undersøkt at det ikke er noe "farlig" i det minste... det er det som regel ikke. 

Anonymkode: 54efd...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynte med hjertebank før jeg gikk på ferie. Startet med hjertebank, men ble svimmel og skalv etterpå. Mulig jeg overtenkte og ble svimmel når jeg først fikk hjertebank. Men hjertebanken har vært av og på nå i litt over 2 uker i tillegg til å bli svimmel flere ganger iløp av dagen. Jeg var hos legen og tok blodprøve og der viste det kun at blodnivået var litt lavere 27 (27-33). Har derfor tatt ekstra jern siden det. Er det noen som har vært i lignende situasjon som kan fortelle om det blir bedre etter flere uker med jerntilskudd eller kan dette være noe annet? 
hilsen ei som begynner å bli ganske lei av å gå rundt med hjertebank

Hvilke andre blodprøver tok du? B12, folat og ferritin hører gjerne sammen. Hjelper ikke ta det ene om de andre nivåene også er lave. 

Anonymkode: 4e41e...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Menopause, garantert. Er du i slutten av 30 årene og begynnelsen av 40 årene kan dette komne.

Anonymkode: 5efbc...1a8

AnonymBruker
Skrevet

Er i slutten av 20 årene. Tok flere tester ja, men folat ble ugyldig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i slutten av 20 årene. Tok flere tester ja, men folat ble ugyldig

Siden du har hatt oppstart av jern -så hadde jeg bestilt en time for oppfølging med blodprøver. B12, folat, ferritin må ses i sammenheng med hverandre og sammen med homocystein og MMA. Selvom verdiene er innafor så kan nivået ditt være for lavt ifht at du har symptomer. Funskjonell mangel. 

Anonymkode: 4e41e...f7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...