Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. 

Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
klarinetta skrev (27 minutter siden):

I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. 

Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"?

Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig.

• Liker 5
Skrevet

Levninger er jo korrekt frase. Kroppens bløtvev er gått i oppløsning. 

• Liker 4
Skrevet

Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr

Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig.

Jeg bestrider ikke definisjonen. Men media er flinke til å melke, sjokkere og sensasjonalisere. Noen ganger er valg av synonymer gjort med slik intensjon. 

Skrevet
Lærke skrev (4 minutter siden):

Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr

De skriver at levninger er identifisert som han. 

• Liker 1
Skrevet
MiominMio skrev (1 time siden):

Levninger er jo korrekt frase. Kroppens bløtvev er gått i oppløsning. 

Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett. 

Skrevet
klarinetta skrev (6 minutter siden):

Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett. 

Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen

• Liker 3
Skrevet
Minmorsbarn skrev (2 minutter siden):

Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen

Det kan være, godt tenkt.

Skrevet

Det er korrekt, liket har ligget der i en mnd, det er ca 40 grader der, og det er ville dyr der også som sikkert har forsynt seg.....

Men de har tatt fingeravtrykk, så han er identifisert. 

• Liker 1
Skrevet

Levninger tolker jeg som et lik som er litt… oppløst? Ikke nødvendigvis bare bein, men ikke heller helt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...