klarinetta Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"?
Mezzosoprena Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 klarinetta skrev (27 minutter siden): I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"? Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig. 5
MiominMio Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Levninger er jo korrekt frase. Kroppens bløtvev er gått i oppløsning. 4
Lærke Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr
klarinetta Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2024 Mezzosoprena skrev (1 time siden): Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig. Jeg bestrider ikke definisjonen. Men media er flinke til å melke, sjokkere og sensasjonalisere. Noen ganger er valg av synonymer gjort med slik intensjon.
klarinetta Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2024 Lærke skrev (4 minutter siden): Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr De skriver at levninger er identifisert som han. 1
klarinetta Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2024 MiominMio skrev (1 time siden): Levninger er jo korrekt frase. Kroppens bløtvev er gått i oppløsning. Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett.
Minmorsbarn Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 klarinetta skrev (6 minutter siden): Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett. Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen 3
klarinetta Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2024 Minmorsbarn skrev (2 minutter siden): Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen Det kan være, godt tenkt.
Sportydame Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Det er korrekt, liket har ligget der i en mnd, det er ca 40 grader der, og det er ville dyr der også som sikkert har forsynt seg..... Men de har tatt fingeravtrykk, så han er identifisert. 1
BobbySocks Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 Levninger tolker jeg som et lik som er litt… oppløst? Ikke nødvendigvis bare bein, men ikke heller helt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå