Gå til innhold

"Levninger funnet"

klarinetta

Anbefalte innlegg

I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. 

Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarinetta skrev (27 minutter siden):

I saken om Jay Slater står det at "levninger er funnet". Det høres så grotesk ut, leser at definisjonen også kan bety et helt lik. Men i mitt hode er levninger kroppsdeler.. 

Er media unødvendig groteske om de like gjerne kunne skrevet "funnet omkommet"?

Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Spiller ingen rolle hva det i ditt hode høres ut som, når definisjonen er riktig.

Jeg bestrider ikke definisjonen. Men media er flinke til å melke, sjokkere og sensasjonalisere. Noen ganger er valg av synonymer gjort med slik intensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærke skrev (4 minutter siden):

Levninger er mest sannsynlig bein, knokler osv. som ikke enda er identifisert som menneske eller dyr

De skriver at levninger er identifisert som han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiominMio skrev (1 time siden):

Levninger er jo korrekt frase. Kroppens bløtvev er gått i oppløsning. 

Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (6 minutter siden):

Er det definisjonen på levninger, at kroppens bløtvev er gått i oppløsning? Det har jeg ikke sett. 

Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minmorsbarn skrev (2 minutter siden):

Har alltid trodd at det kommer fra ‘jordiske levninger’ dvs det som er igjen etter at sjelen/livet har forlatt kroppen

Det kan være, godt tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt, liket har ligget der i en mnd, det er ca 40 grader der, og det er ville dyr der også som sikkert har forsynt seg.....

Men de har tatt fingeravtrykk, så han er identifisert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levninger tolker jeg som et lik som er litt… oppløst? Ikke nødvendigvis bare bein, men ikke heller helt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...