Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alle orgasmer er klitorisorgasmer, for klitoris er kvinners seksuelle nytelsesorgan.

Anonymkode: 8c023...ac5

Det stemmer ikke. Jeg kan få vaginalorgasme helt uten stimulering av klitoris, men det krever at mannen er relativt bra utstyrt.

Anonymkode: 2cec6...82a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er prinsipielt enig med de her som mener at det ikke er forskjell på vaginal- og klitorisorgasme, -de stammer begge fra klitoris. Jeg hadde en kjæreste før der hun to ganger kom uten berøring nedentil, men etter langvarig stimulering av brystene. SÅ stor er ikke klitoris. Er dette da en slags «helkroppsorgasme»?

Anonymkode: 074a6...267

Selv om du ikke berørte nedentil vil det å stimulere erogene punkter på kroppen føre til at hun trekker i klitoris selv. 

Jeg kan få orgasme ved ren mental opphisselse. Mannen trenger ikke berøre meg overhodet, bare snakke meg over kanten. Det at han ikke rører meg betyr absolutt ikke at klitoris ikke blir stimulert. Den pulserer og trekker seg sammen av mental stimulering (eller stimulering av erogene soner, som bryster), og blir derfor "runket". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke. Jeg kan få vaginalorgasme helt uten stimulering av klitoris, men det krever at mannen er relativt bra utstyrt.

Du skjønner vel at klitoris blir stimulerert innenfra. Klitoris er mer enn bare det du ser, den er nesten 8 cm lang så den blir stimulert innenfra

Anonymkode: 71bf2...29d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min kone får alltid orgasme med stimulering av klitoris. Hvordan det skjer er forskjellig. Noen ganger bruker jeg bare fingeren og andre ganger bruker jeg fingeren på klitoris og penetrerer henne samtidig. Det hender også hun får orgasme bare med penetrering. De siste årene har hun stadig oftere fått serieorgasmer og jeg har klart å trene meg opp til ihvertfall å få to orgasmer.

Anonymkode: e1124...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan kanskje lese deg litt opp på anatomien din? Klitoris  er ikke avgrenset til den lille «knappen» på utsiden.. Her fra forskning.no: IMG_7925.thumb.jpeg.e67348a7e0f18b58f1318d30dbdf30a2.jpeg

Anonymkode: a19e3...8dc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 18.42):

De få gangene jeg faktisk har fått orgasme uten null stimulering av klitoris (den stimuleres jo av mannens kropp i en del stillinger, uten at man trenger å ha en finger på den) så har det vært likt som når klitoris stimuleres, det tar bare lenger tid å komme. Jeg får dog svakere orgasmer hvis KUN klitoris stimuleres og jeg ikke har noe i skjeden samtidig. Serieorgasmer/multiorgasmer er mulig, ja. Jeg får det alltid, men fikk bare én de første årene jeg hadde sex. Det må øves opp hos mange. Orgasmefødsel er at man får orgasme når man føder. Veldig godt gjort å få til det, vil jeg påstå. Jeg var mye nærmere å dø enn å få orgasme under fødselen. 

Anonymkode: 93dcf...b33

Haha, jeg var også nærmere å dø enn å få orgasme under fødselen😅

Anonymkode: d4f71...622

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selv om du ikke berørte nedentil vil det å stimulere erogene punkter på kroppen føre til at hun trekker i klitoris selv. 

Jeg kan få orgasme ved ren mental opphisselse. Mannen trenger ikke berøre meg overhodet, bare snakke meg over kanten. Det at han ikke rører meg betyr absolutt ikke at klitoris ikke blir stimulert. Den pulserer og trekker seg sammen av mental stimulering (eller stimulering av erogene soner, som bryster), og blir derfor "runket". 

Hvordan snakker han deg over kanten? 

Anonymkode: 7adb9...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker forskjell. Jeg klarer ikke å få orgasme ved vaginal sex uten å bruke leketøy på/rundt klitoris, da får jeg selvfølge en god orgasme. Men ved analsex så klarer jeg å få orgasme uten å røre noe som helst, den orgasmen jeg får ved analsex er bedre, kraftigere og "dypere" enn den jeg får ved å stimulere klitoris alene eller ved vaginal sex og klitoris-stimulering.

Nå har det seg slik at vi har analsex oftere enn vaginal sex, analsex er vanlig sex for oss og vaginalsex er noe vi gjør en gang i blant. Litt motsatt av hva kanskje andre gjør 😄 men man gjør slik man liker det 👍😋

Anonymkode: a5ba2...53e

AnonymBruker
Skrevet

Den kvinnlige orgasmen har tydelegvis  noen fellertrekk med veret :   Begge er  ustabilt, og utilregneleg  

Ingen tvil om at kvinners sexualitet er komplex skrudd saman. 

Noen kvinner hevder da  aldri å får orgasme.

Noen kvinner får kun klitoris orgasme.

Noen kvinner hevder  de  får både klitorisorgasme og  vaginal orgasme 

Noen kvinner får orgasme bare ved berøring -

Noen kvinner  får kun  vaginalorgasme.

Når ein kvinne skal beskrive kjenslene under orgasme får en mange forskjellige svar.

Anonymkode: f97c7...b2a

Skrevet

Du hadde nok fått mye rart av ulike svar knyttet opp mot menns tenningsmønstre, og ;) Just saying. Folk er ganske ulike.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 20.06):

Iselin Guttormsen kommer sikkert snart innom  ;)

Anonymkode: 3e542...082

Hun er på sommerferie, så jeg er stand-in😅 haha, neida.. Ho Iselin er flink👏🥰

Men jeg skal gi et forsøk på å forklare litt om orgasmen. Orgasmen er hjernestyrt.. og klitten er bare en erogen sone som tilfredstiller hjernen til orgasme. En orgasme skjer kun ved sammentrekninger (ST) av bekkenbunnsmuskulaturen (BM)

Noen ganger er den svak, og noen ganger er den sterk. Alt er avhengig av alle de erogene soner hjernen mottar. Ikke uvanlig at kvinner får orgasmer uten stimulering av klitten, det kan skje av fantasier, puppe og navle-orgasmer. Det betegnes som opphisselses-orgasmer, og er fullt mulig med litt trening og riktig positiv innstilling.

I PIV er det minimalt med stimuleringspunkt.. for de to klittarmene på hver side av vaginaåpningen ligger under vev som ikke er spesiellt følsomt. Så ingen stor sjanse for orgasmer rundt vaginalåpningen..

Men enkelte som treffer på G-punktet, får ofte orgasme av det.. Det føles deilig å treffe der som nesten aldri blir berørt av en penis. Men fingre kan brukes for bedre treffpunkt, så riktig stimuli der kan selvfølgelig gi orgasme. Noen får sterke orgasmer, mens andre opplever det som ubehag. Det er fordi kvinner er forskjellige, men det kan også komme av feil stimuli fra partneren.

Orgasmen er skjør.. den er avhengig av positivitet og riktig behandling. Den tåler svært lite av negativitet.. Så under sex er orgasmen avhengig at begge gjør sin innsats og er positivt innstilt. Vi kaller det godt samarbeid og god kommunikasjon, da kommer orgasmene som perler på en snor. Bainna bein.. det skjer i enhver frisk kropp, så ikke mist håpet..
Menn som beføler mest mulig erogene soner, har en fordel med å hjelpe til orgasmen. Og kvinner som bruker fingre og sexleketøy er jo også en fordel og svært positvt for orgasmen🥰

Sprutorgasmer (squirt) er egenlig ikke en orgasme, for den er ikke hjernestyrt og gir heller ingen sammentrekninger. Men det er selvfølgelig en deilig følelse hvis det skjer i nærheten av en orgasme🥰

Serieorgasmer er jo selvfølgelig en mulighet og oppnå, men større sjanse jo sterkere BM er.. Og sterke BM gir jo sterkere orgasmer. Så knipeøvelser er jo en god trening, som også gir helsemessige fordeler👍

Jeg ser på orgasmen som lyn og torden: Lynet går gjennom ryggsølen i løpet av et sekund.. og slår ned.. og får musklene (BM) til å skjelve. Stønningen er da torden, som kommer som et brak etter orgasmen😅I samme tidspunkt utløses det er del hormoner som gir lykkefølelse.. Tror de fleste som har opplevd dette, har også kjent hvor hærlig luften er etter er tordenskarall?

Endret av Bamseklemmer
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 18.36):

Det er samme organet og hvilke del som blir stimulert spiller ingen rolle, orgasmen kjennes lik!

Anonymkode: 13700...010

Tydeligvis ikke for alle. 🫣

For meg er klitorisorgasmer laaaaaangt unna vaginalorgasmer. I vagina stimuleres så mye samtidig; klitoris utenfra, både åpningen og sjedeveggene (hvis han er tykk nok) og livmorhalstappen (hvis han er lang nok). Jeg synes det er deilig at mannen er litt lengre enn skjeden slik at underlivet blir dratt litt inn også, den følelsen er ganske deilig i seg selv. Men det gjør vondt å treffe livmorhalsen rett på, så jeg er heldig som har en livmorhals som ikke ligger rett inn.

For mange hjelper det å gjøre knipeøvelser, da trenger ikke mannen være så tykk for at man skal kunne komme av penetrering. For noen hjelper det at penis er liten for å klare å aktivere musklene, mens for mange andre føles en tykk penis bedre ut enn en tynn.

Får jeg mange orgasmer på rad, noe jeg gjør 99% av gangene jeg har sex så er det slik at vaginalorgasmene bare blir sterkere og sterkere mens klitorisorgasmene bare blir svakere og svakere.

Endret av Blåttvann
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er mange som skiller klitoris og vaginal orgasme.

Jeg har aldri oppnådd orgasme uten klitoris stimulering. Men orgasmen jeg får via klitoris er intense. Hele vulva kjennes ut som om det trekkes innover i vaginaen, før den så pushes ut, i pulserende bølger. Om en vaginal orgasme skal være kraftigere, så tror jeg ikke at jeg ønsker å oppleve det, for det vil bli for mye 😅

Anonymkode: db0a3...cc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet det er mange som skiller klitoris og vaginal orgasme.

Jeg har aldri oppnådd orgasme uten klitoris stimulering. Men orgasmen jeg får via klitoris er intense. Hele vulva kjennes ut som om det trekkes innover i vaginaen, før den så pushes ut, i pulserende bølger. Om en vaginal orgasme skal være kraftigere, så tror jeg ikke at jeg ønsker å oppleve det, for det vil bli for mye 😅

Anonymkode: db0a3...cc9

Vaginale orgasmer kjenner du langt inn i sjela ja. Det er derfor man blir avhengig. 😁

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 16.7.2024 den 19.05):

Klitoris med sine over 10 000 nerver (som er langt flere enn på penis hode f.eks)  strekker seg jo langt inn i kroppen vår. Så uansett hvor på klitoris det er stimuli som fører til orgasme er det jo en klitoris orgasme. Vi kvinner har ikke i nærheten av de samme nervene inne i skjeden (da tror jeg faktisk folk hadde tatt livet av seg under en fødsel). Klitoris sin eneste funksjon er å gi nytelse, og det er også det eneste organet mennesker har med bare denne funksjonen.

https://www.forskning.no/menneskekroppen-seksualitet/klitoris-er-talt-opphar-mer-enn-10000-nerver/2104939

Hvis du legger til menns nervetråder i prostata, så har de faktisk flere nervetråder enn kvinner. Har du noen gang opplevd en mann få prostata orgasme samtidig med penis stimulert orgasme, da skjønner du det, det er helt intenst vilt og langvarige orgasmer.

Anonymkode: 4769f...0ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...