Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis du hat hatt en skikkelig god orgasme under sex? Hvordan vil du beskrive dene?

Er det faktisk mulig med en serieorgasme under sex?

Hva med orgasmefødsel? Høres jo veldig rart ut, er det i det heletatt mulig?

Endret av MegJa
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klitoris orgasme er ordentlig orgasme..

Hva trodde du der var? En falsk en? Sånn på liksom orgasme... Litt teit å tro i såfall 

Anonymkode: 71bf2...29d

• Liker 23
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er samme organet og hvilke del som blir stimulert spiller ingen rolle, orgasmen kjennes lik!

Anonymkode: 13700...010

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De få gangene jeg faktisk har fått orgasme uten null stimulering av klitoris (den stimuleres jo av mannens kropp i en del stillinger, uten at man trenger å ha en finger på den) så har det vært likt som når klitoris stimuleres, det tar bare lenger tid å komme. Jeg får dog svakere orgasmer hvis KUN klitoris stimuleres og jeg ikke har noe i skjeden samtidig. Serieorgasmer/multiorgasmer er mulig, ja. Jeg får det alltid, men fikk bare én de første årene jeg hadde sex. Det må øves opp hos mange. Orgasmefødsel er at man får orgasme når man føder. Veldig godt gjort å få til det, vil jeg påstå. Jeg var mye nærmere å dø enn å få orgasme under fødselen. 

Anonymkode: 93dcf...b33

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er klitorisorgasme som er en ordentlig orgasme.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

All orgasme er klitorisorgasme, bare ulike deler av klitoris som blir stimulert. Klitoris er jo inne i kroppen også har de jo funnet ut etterhvert. 

Anonymkode: 6fed5...959

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vaginaorgasme så kjenner jeg det langt oppover skjeden på en måte, den føles annerledes enn om bare klitoris orgasme. 

Anonymkode: 3e542...082

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Klitoris med sine over 10 000 nerver (som er langt flere enn på penis hode f.eks)  strekker seg jo langt inn i kroppen vår. Så uansett hvor på klitoris det er stimuli som fører til orgasme er det jo en klitoris orgasme. Vi kvinner har ikke i nærheten av de samme nervene inne i skjeden (da tror jeg faktisk folk hadde tatt livet av seg under en fødsel). Klitoris sin eneste funksjon er å gi nytelse, og det er også det eneste organet mennesker har med bare denne funksjonen.

https://www.forskning.no/menneskekroppen-seksualitet/klitoris-er-talt-opphar-mer-enn-10000-nerver/2104939

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så vi som aldri har fått vaginal orgasme, men kun klitorisorgasme, har ikke hatt ordentlige orgasmer? 🤭

Anonymkode: fa5eb...020

• Liker 3
Skrevet

En så kalt gpunkt orgasme er vanskeligere for meg å få til, men det er sikkert forskjellig fra person til person. Men personlig synes jeg klitoris orgasme er best.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får like sterke (og ulike) orgasmer uavhengig av om jeg stimuleres kun på klitoris eller innvendig samtidig. Hvordan orgasmene kjennes ut, kommer an på mye forskjellig; type stimulering både innvendig og utvendig, hvor tent man er, dagsformen osv.
Og alle typer er selvsagt ordentlige orgasmer.

Anonymkode: a176e...793

Skrevet

Hadde vært gøy å se en "sexolog react-er til trådtittelen" her :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er samme organet og hvilke del som blir stimulert spiller ingen rolle, orgasmen kjennes lik!

Anonymkode: 13700...010

Ikke enig i dette. Klitoris- og vaginalorgasme føles helt forskjellig ut hos meg. Klitorisorgasme sitter mer "utenpå", kommer raskere, men går også fortere over. Vaginalorgasme kjennes mer inni hele kroppen, hele skjeden vibrerer og pulserer og den varer lenger. 

Jeg sleit i mange år med nytelse under sex, fikk aldri vaginalorgasmer feks. Frem til jeg slutta på p piller og andre hormoner, da ble det andre boller 🥵

PS: mange medisiner kan ødelegge for kvinners nytelse. Hormonell prevensjon og antidepressiva bl.a. Til dere som ikke kommer vaginalt, verdt å sjekke ut 🌸

Anonymkode: 7f15e...268

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det ingen forskjell i nytelsen klitoris- og vaginalorgasmer gir meg.

Noen ganger kjennes de klin likt ut.

Men en klitorisorgasme og en klitorisorgasme er jo heller ikke det samme. De kommer i mange ulike varianter og styrker. Samme med vaginalorgasmer.

Slutt å se på vaginalorgasmer som "det rette" - for med det synet vil du bare få mindre nytelse når du har sex, Ts.

Ha fokus på nytelse, ikke på hvilket navn du kan putte på det...

Anonymkode: 399ea...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan få til en vaginal orgasme ved pekefinger opp på det ruglete punktet( gjør kom hit fingeren» )

klitoris elsker jeg å lage sirkelbevegelser, aldri likt gnikke opp og ned, for intenst og fort ubehagelig

Anonymkode: 704bc...2c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (32 minutter siden):

Hadde vært gøy å se en "sexolog react-er til trådtittelen" her :)

Iselin Guttormsen kommer sikkert snart innom  ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke enig i dette. Klitoris- og vaginalorgasme føles helt forskjellig ut hos meg. Klitorisorgasme sitter mer "utenpå", kommer raskere, men går også fortere over. Vaginalorgasme kjennes mer inni hele kroppen, hele skjeden vibrerer og pulserer og den varer lenger. 

Jeg sleit i mange år med nytelse under sex, fikk aldri vaginalorgasmer feks. Frem til jeg slutta på p piller og andre hormoner, da ble det andre boller 🥵

PS: mange medisiner kan ødelegge for kvinners nytelse. Hormonell prevensjon og antidepressiva bl.a. Til dere som ikke kommer vaginalt, verdt å sjekke ut 🌸

Anonymkode: 7f15e...268

Akkurat det samme her. Aldri fikk det til å komme annerledes enn å stimulere klitoris frem til jeg sluttet med p piler. Og enig i at det kjennes annerledes. Når det er stimulering innenfra så er det mer "fyldig" følelse liksom under og etter orgasme. Og for å få det til må jeg virkelig jobbe med musklene vaginalt mens for å få klitoris orgasme kan jeg være helt avslappet og behøver ikke å gjøre noe for å komme 

Anonymkode: 00ff7...722

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle orgasmer er klitorisorgasmer, for klitoris er kvinners seksuelle nytelsesorgan. Ved orgasme ved samleie er det imidlertid ofte de skjulte deler av klitoris som aktiveres. 

Det sagt synes jeg orgasme ved samleie er best fordi da trekker musklene seg rundt penis og forsterker min opplevelse i forhold til bare stimulering av klitoris utvendig. Mye mulig det er like mye mentalt som rent fysisk egentlig, men uansett liker jeg de orgasmene best. 

Jeg får serieorgasmer. 

Anonymkode: 8c023...ac5

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vaginaorgasme så kjenner jeg det langt oppover skjeden på en måte, den føles annerledes enn om bare klitoris orgasme. 

Det er fortsatt klitoris, men innvendig. 

Jeg kan få litt diverse, noe er mer intenst enn annet - men alt er teknisk sett klitoris involvert (også). 

Endret av AprilLudgate
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er prinsipielt enig med de her som mener at det ikke er forskjell på vaginal- og klitorisorgasme, -de stammer begge fra klitoris. Jeg hadde en kjæreste før der hun to ganger kom uten berøring nedentil, men etter langvarig stimulering av brystene. SÅ stor er ikke klitoris. Er dette da en slags «helkroppsorgasme»?

Anonymkode: 074a6...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...