Gå til innhold

Andre som lever vanlige familieliv og opplever gjentatte «hekt»/forelskelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vel en av mine største hemmeligheter… men jeg opplever stadig vekk forelskelser eller en form for hekt på andre menn. Har det veldig fint ned mannen min og ville aldri byttet han ut, gått eller vært utro.

Er egentlig mest plagsomt å stadigvekk få disse forelskelsene… skulle ønske jeg ikke gjorde det og skjønner ikke helt hvorfor jeg er sånn… har vært sånn så lenge jeg kan huske. Føler meg veldig unormal.. Er det bare jeg som opplever dette? Noen som har noen teorier om hvorfor jeg er sånn eller har råd om hva jeg kan gjøre for å unngå det eller få det til å stoppe fort når det kommer?

Anonymkode: 02f4a...859

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel en av mine største hemmeligheter… men jeg opplever stadig vekk forelskelser eller en form for hekt på andre menn. Har det veldig fint ned mannen min og ville aldri byttet han ut, gått eller vært utro.

Er egentlig mest plagsomt å stadigvekk få disse forelskelsene… skulle ønske jeg ikke gjorde det og skjønner ikke helt hvorfor jeg er sånn… har vært sånn så lenge jeg kan huske. Føler meg veldig unormal.. Er det bare jeg som opplever dette? Noen som har noen teorier om hvorfor jeg er sånn eller har råd om hva jeg kan gjøre for å unngå det eller få det til å stoppe fort når det kommer?

Anonymkode: 02f4a...859

Du er ikke alene. Jeg har hatt det sånn siden jeg oppdaget det andre kjønn da jeg var barn… og enda, etter å ha vært sammen med mannen min i 20 år, så får jeg sånne hekt. Mannen min vet riktignok om dette, og vi har prøvd ulike «tiltak» som å prøve åpent forhold osv. Det har dog ikke hjulpet. Er vel bare noe man må leve med, men det er fryktelig slitsomt når det står på….

Anonymkode: ad563...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt men det e bare fantasi. Her i gården har jeg en greie med broren til samboer. Drømmer om å knulle han, men det er bare fantasi fordi det er robust kjærlighet og jeg elsker tanken. Hjelper jo heller ikke på at broren er verdens kjekkeste! 

Men jeg elsker mannen min og han er enda kjekkere i mine øyne. 

Anonymkode: c076f...e09

AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget er som jeg skulle skrevet det selv. Er 32 år, gift og har barn. Har vært sammen med mannen i 12 år og har regelmessig vært betatt og nærmest forelsket i ulike menn. Stort sett kollegaer. I tidligere forhold var det også ofte slik. Har aldri handlet på disse følelsene, men fantaserer ofte om å ligge med dem og være i et forhold med dem. Har også småflørtet litt muligens. Ganske slitsomt egentlig å ha det sånn og aner ikke hvorfor. Hva er galt med meg?😅😅

Anonymkode: dfd0d...dce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen, og føler med deg <3. Strevde med det samme i mange år. Det ble bedre for meg etter å ha lest bøkene til Esther Perel, en belgisk/amerikansk parterapeut. 

Jeg forsto at de jeg ble "forelsket i" gjerne hadde en egenskap eller en måte å være i verden på, som jeg trengte/ønsket å utvikle i meg selv. Det blir på en måte at noen holder opp et speil, du tror du ser hvor fantastisk den andre personen er, men det er egentlig noe i deg selv som ønsker skal komme frem. 

Det skjer fortsatt, men er mye mildere, og nå kan jeg tenke; aha! Hva er det jeg elsker med denne personen? ..og så gruble på hvordan jeg kan jobbe med den egenskapen i meg selv.  Og hver gang den peronen dukker opp i tankene (eller i virkeligheten) tenker jeg: så bra du finnes! 

Bøker: Esther Perel, "Mating in captivity" og  "The state of affairs". De finnes nok på norsk også

Anonymkode: 9254d...6ca

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, ikke forelskelser.

Kan finne en interesse, synes menn er pene, kjenne på en slags kribling over en kortere periode dersom det er kommet en kjekkas inn i livet, men det går veldig fort over 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Same... Har det på en far i barnehagen. Takk og lov skal de flytte.

Anonymkode: e0a02...d28

AnonymBruker
Skrevet

Har det sånn nå og det er kjempefrustrerende. Skjer dette igjen skal jeg sette igang visse tiltak for å unngå 

Anonymkode: dfb68...05c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 22.06):

Same... Har det på en far i barnehagen. Takk og lov skal de flytte.

Anonymkode: e0a02...d28

Fedre i bhg er livsfarlig! 😂

Anonymkode: 63588...307

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...