Gå til innhold

I kveld har vi barnefri. Det skal nytes!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En oppfordring til alle foreldre som sitter hjemme med små barn i ferien. Ta dere fri, dra ut å kose dere. Dere må ta vare på hverandre❤️

Vi har aldri barnevakt men denne gang måtte vi spørre da vi begge er utslitt.. Spurte en venninne, samt moren min og svigermor passer våre tre barn. Jeg har dårlig samvittighet for å dra ut å spise, og skal ta en øl eller to men jeg må bare ha litt fri nå. Drar ut kl 18, kommer hjem kl 22. 

Flere som tar seg fri fra barn. Har dere familie som stiller opp?  

Anonymkode: caaa4...902

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes helt utrolig digg ut, nyt for meg også! 

vi har aldri barnefri, men lengter så sykt etter det! 

Anonymkode: 19a60...772

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er sjeldent. I løpet av de siste 16 årene har vel jeg og mannen hatt 1 natt i året ca alene uten barn.

Jeg for min del kan ikke huske sist jeg hadde huset helt for meg selv for mannen drar aldri noe sted med ungene alene…🙄 Savner helt sinnsykt å ha en helg helt for meg selv her hjemme. 

Anonymkode: ef8e7...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er sjeldent. I løpet av de siste 16 årene har vel jeg og mannen hatt 1 natt i året ca alene uten barn.

Jeg for min del kan ikke huske sist jeg hadde huset helt for meg selv for mannen drar aldri noe sted med ungene alene…🙄 Savner helt sinnsykt å ha en helg helt for meg selv her hjemme. 

Anonymkode: ef8e7...1d9

Da er det på tide! Kan dere spørre venner, besteforeldre eller noen andre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hørtes helt utrolig digg ut, nyt for meg også! 

vi har aldri barnefri, men lengter så sykt etter det! 

Anonymkode: 19a60...772

Takk for det. Vi har ALDRI barnevakt vi heller. Vi hadde ikke barnevakt når jeg skulle føde heller så samboer gikk glipp av mye, men rakk fødselen akkurat da nabojente måtte stille opp.

Svigermor tar aldri barna. Moren min er ikke helt egnet selv om hun er veldig snill og goda men sammen med noen så kan det gå ok. Dette er en meget sjeldent kveld for oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri kveldsfri, vi er heldige som får barnevakt om vi spør men pga jobbene våre blir det da de (få) gangene i året hvor vi trenger hjelp for å få det til å gå opp.

Vi kunne sikkert spurt om «overskuddsbarnevakt», men vi velger heller å spare det til de gangene det kniper skikkelig.

Vi er flinke til å avlaste hverandre da :) 

Men gleder meg veldig til den dagen ungene er store nok til å ha barnevakt over natten, betaler gledelig store summer til den rette 😁

Anonymkode: 476d3...30d

AnonymBruker
Skrevet

Er det så ille på ha barn altså? At man gleder seg til barnefri...hva er poenget med å få barn da?

Klager over at andre ikke tar barna...gud hjelpe.

Anonymkode: 89b6b...0d1

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så ille på ha barn altså? At man gleder seg til barnefri...hva er poenget med å få barn da?

Går det bra med deg? 
Tenker du at det er unormalt å glede seg over barnefri? Isåfall sier det jo en god del om deg

• Liker 18
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan elske barna sine selv om man nyter å være uten dem noen timer her og der.

Jeg får helt mark av slike som deg.

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønte at dette oppgulpet var på vei ja! 😅 Har du barn? Tenkte meg at du ikke har det, ja. 
Jeg eeelsket å ha barnefri da mine var små!

Anonymkode: b4f4b...582

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Dojakitty skrev (5 minutter siden):

Går det bra med deg? 
Tenker du at det er unormalt å glede seg over barnefri? Isåfall sier det jo en god del om deg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan elske barna sine selv om man nyter å være uten dem noen timer her og der.

Jeg får helt mark av slike som deg.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønte at dette oppgulpet var på vei ja! 😅 Har du barn? Tenkte meg at du ikke har det, ja. 
Jeg eeelsket å ha barnefri da mine var små!

Anonymkode: b4f4b...582

Barnefri er jo ikke noe man skal kreve eller trenge..

AnonymBruker
Skrevet

Nyt det TS. Og lov oss at dere ikke faller om på sofaen som fluer og sover bort hele greia 

Anonymkode: ff1cc...55c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barnevakt, ikke venner eller familie som stiller opp, jeg er alene med dem de fleste dagene. Heldigvis (?) Er jeg skilt så eksen har dem ons/annenhver helg noe som er en tosidig sak.. på den ene siden er det knotete for hans manglende oppdrager-stil er veldig langt i fra min noe som er frustrerende, kaosskapende og er vanskelig å samarbeide med han. Men på den andre siden, og gjerne den siden jeg vil fokusere på i denne tråden: ny-partner og jeg har alenetid noe som er bra for forholdet vårt. Slitsomt nok å ha barna 24/7 og være foreldre hele tiden, men må være ekstra slitsomt når barna ikke er dine i tillegg.

Anonymkode: d6eb6...ae0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, men det er viktig å ha tid til å pleie forhold, vennskap og andre relasjoner også. Enn slutter ikke å være et eget individ bare fordi man blir mamma og pappa.

Å pleie forholdet og kun være kjærester i ny og ne er veldig viktig, for hverdagen består mest av foreldrene rollen. En del glemmer kjæreste opp i det hele, og man vokser fra hverandre. Til slutt er følelsene borte fordi man har gått over til å kun være gode venner som samarbeider.

Det er dessuten viktig å ha et nettverk uansett som kan bistå til pass i en del tilfeller. Du drar kanskje ikke med deg en 3 åring til tannlegen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden jeg hadde småbarn, men vi hadde en stødig tenåringsjente i nabolaget som gjerne passet. Kunne i teorien ha gått masse ut, men var ikke ofte vi følte noe behov. Hadde barn som ikke slet oss ut.

Anonymkode: 14df8...62c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det så ille å være på jobb at du ikke vil jobbe hele uken? Hva er galt med deg? Du skulle aldri tatt den jobben! 

Anonymkode: 1dcd4...106

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde barnefri i helga, i forbindelse med bryllup. Var helt nydelig 🤩 været var helt fantastisk, så vi satt i sola og nøt barnefri. Sovnet gjorde jeg også 🥰 så dro vi i selskap, koste oss med gode venner og godt drikke. Helt fantastisk 👌🏻 

Har ofte barnefri da, som regel bare noen timer på kvelden så vi kan gå ut å spise, men ofte fra lørdag til søndag også. Koser meg like mye hver gang 🥰

Anonymkode: 09f0b...e48

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har barnefri hver dag, jeg! Elsker det!

Anonymkode: e0212...b5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barnefri hele året igjennom:nigo:Skikkelig deilig.

Anonymkode: dc10c...062

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barnefri er jo ikke noe man skal kreve eller trenge..

Alle normale foreldre har ett liv utenom å være mor og far.

Anonymkode: 24448...1c1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...