AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Kvinne på 29 år her. Jeg føler jeg har gjort en stor tabbe. Jeg har bare surret inne alene denne ferien (singel) fordi alle venninnene mine er bortreist. Så helt spontant bestilte jeg flybilletter og hotell i Dublin, stod mellom Dublin (ikke vært før) og NY (vært flere ganger) Angrer som en hund at jeg ikke valgte NY som er kjent. Der hadde jeg ikke vært redd for å være alene. Jeg har generalisert angst og den smalt ikke før i ettertid. Jeg har lest litt og sett det står om aggressive lommetyver i Dublin, hva gjør jeg om jeg får frastjålet mobilen så jeg ikke får brukt kart, kommunisert hjem, bestille drosje og elektronisk flybillett osv når jeg er alene? Hva skjer om noen legger noe i drinken min når jeg er alene? Hva om jeg bare roter meg bort og ikke har noe å finne på og blir stuck inne på hotellrommet, det var jo nettopp derfor jeg ville vekk, fordi jeg ikke vil sitte mer stuck i leiligheten mens det regner. Har betalt 10.000 og jeg har generelt ikke god råd, det er penger jeg kunne brukt på en annen reise neste år med venner istedenfor 😕 Har sjekket med hotellet og får ikke penger tilbake. Jeg gråter og angrer. Men samtidig er jeg redd jeg angrer om jeg ikke drar også. Setter sinnsykt pris på tilbakemeldinger fra andre som har vært alene i Dublin. Anonymkode: 14fac...9ea 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Pust med magen og ta vanlige forhåndsregler, så går det nok fint! Har reist jorda rundt alene som kvinne i 20-årene og aldri støtt på problemer. Lenge siden jeg har vært i Dublin, men vil anbefale deg å ta en overnatting eller dagstur til Galway og Cliffs of Moher. Veldig fint der, også må du få med deg konsert på en lokal pub. God tur 🤗 Anonymkode: 99d63...9eb 13 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Pust med magen og ta vanlige forhåndsregler, så går det nok fint! Har reist jorda rundt alene som kvinne i 20-årene og aldri støtt på problemer. Lenge siden jeg har vært i Dublin, men vil anbefale deg å ta en overnatting eller dagstur til Galway og Cliffs of Moher. Veldig fint der, også må du få med deg konsert på en lokal pub. God tur 🤗 Anonymkode: 99d63...9eb Tusen takk ❤️ Konsert var veldig lurt tips, da er man ikke helt alene i den forstand! Skal prøve å få til en tur til Cliffs of Moher også, ser veldig fint ut på bilder. Anonymkode: 14fac...9ea 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 Dette går helt fint. Jeg har vært MYE alene i Irland og var sammen med en ire i mange år. Jeg hadde aldri noen problemer der. Dublin er også mye tryggere enn New York, så skjønner ikke hvorfor du skulle ønske du valgte det. Lommetyver er det overalt. Bare pass på tingene dine, ikke drikk deg for full alene, unngå mørke bakgater alene om natten. Og kom deg ut av Dublin, for det er en skikkelig kjedelig by. Lei bil om du kan/tør. Dra til Galway, Aran Islands, Connemara. Eller Kerry/Cork/Kilkenny. Jeg har vært i alle de 32 fylkene i Irland og sikkert besøkt landet 20 ganger, så bare å spørre om du lurer på noe. Anonymkode: b19c6...c67 8 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette går helt fint. Jeg har vært MYE alene i Irland og var sammen med en ire i mange år. Jeg hadde aldri noen problemer der. Dublin er også mye tryggere enn New York, så skjønner ikke hvorfor du skulle ønske du valgte det. Lommetyver er det overalt. Bare pass på tingene dine, ikke drikk deg for full alene, unngå mørke bakgater alene om natten. Og kom deg ut av Dublin, for det er en skikkelig kjedelig by. Lei bil om du kan/tør. Dra til Galway, Aran Islands, Connemara. Eller Kerry/Cork/Kilkenny. Jeg har vært i alle de 32 fylkene i Irland og sikkert besøkt landet 20 ganger, så bare å spørre om du lurer på noe. Anonymkode: b19c6...c67 Tusen takk 🙏 for beroligelse og nyttige forslag! Anonymkode: 14fac...9ea
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 Jeg reiste alene til Zimbabwe når jeg var 24, veldig befriende å prøve noe alene Anonymkode: fdfd6...792 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiste alene til Zimbabwe når jeg var 24, veldig befriende å prøve noe alene Anonymkode: fdfd6...792 Jeg var ekstatisk frem til alle hva hvis og nervene kom, så endte det heller med tårer og anger 😅 Men vil ikke gi etter for angsten. Hjalp med svarene her også 😊 Anonymkode: 14fac...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var ekstatisk frem til alle hva hvis og nervene kom, så endte det heller med tårer og anger 😅 Men vil ikke gi etter for angsten. Hjalp med svarene her også 😊 Anonymkode: 14fac...9ea Litt kalde føtter er nok normalt, men jeg fikk mersmak, men så ble jeg gift og fikk barn.. er 35 nå Anonymkode: fdfd6...792 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 Det blir sikkert en fantastisk tur! Dublin er en flott by. Du kan jo også ta noen utflukter. Sjekk forbindelser i forskjellige retninger. Jeg besøkte også Belfast og andre steder i Nordirland (reiste også alene). Veldig interessant og skulle gjerne ha dratt dit igjen. Kino er også kjekt, eller kanskje finner du et teaterstykke eller musical, i tillegg til konsert som andre nevnte? Anonymkode: 135d7...a06 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Livredd faktisk…. 🙄 Anonymkode: f8476...a92 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 Ta kopi av alt. Biletter pass, forsikring osv. Så har du noe om du skal ha blitt frastjålet noe. Selv har jeg også to kort. Der ett ligger i safen på hotellet. Anonymkode: a5578...395 1 3
Eneri Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 Har nettopp vært i Roma og ble kraftig advart om lommetyver både i folkemengder ved severdigheter, men spesielt på hovedjernbanestasjonen Termini. Vi var påpasselige med tingene (feks sekk foran på magen istedetfor på ryggen) og alt har gått bra. Hva med å kjøpe deg en sånn crossoverveske? Da har du mobil osv foran og inntil kroppen. Ta med en gammel mobil med et kontantkortabonnement som reservetelefon og forlat den på hotellrommet når du går ut. Ta med mer enn ett bankkort og ikke oppbevar alle sammen. Skann passet ditt og mail til deg selv. Skriv opp på papir nr til bank for å sperre kort, reiseforsikringsselskap , til mobiloperatør for å sperre tlf hvis stjålet osv. Ha klart for deg gateadressen til hotellet så du kan ta taxi om mobil med Google maps blir stjålet. Bare sikre deg litt slik jeg tipser om så du kan unngå at masse bekymringer sperrer for en flott ferieopplevelse 😊 Forbered deg godt med å finne ut hva du kan se og oppleve så du har et "program" og ikke murer deg inne på hotellrommet God tur, dette går fint, du er jo reisevant og har klart seg utmerket i en mye større og "skumlere" by. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #13 Skrevet 16. juli 2024 Først! Så utrolig tøff du er 👏💪 Jeg har vært alene i mange år, men har alltid fått med meg den ene eller den andre pga angst for å reise alene. Skulle så ønske at jeg også klarte å tøffe meg opp til å dra alene. Du ga meg litt motivasjon til det nå faktisk. Jeg er sikker på at det går kjempe fint med deg, og at du får en kjempe fin tur 🤩 Det er alltid noen der som vil hjelpe uansett om en trenger det. God tur 🥰 Jeg heier på deg! Anonymkode: d4083...1be 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #14 Skrevet 16. juli 2024 Dublin er en herlig by og Irland et herlig land. Og neppe noe farligere enn Norge. Uflaks kan man ha over alt. Men selv om akkurat mobilen kan føles ille å bli frastjålet, så er det jo ikke mange år siden man klarte seg helt fint uten på reise. Og det vil du også, om du skulle være så ekstremt uheldig å miste den. Anonymkode: 38089...899 1
Sententia Skrevet 16. juli 2024 #15 Skrevet 16. juli 2024 Kos deg i Dublin! Sentrum er ikke stort, så du rekker over mye på kort tid ❤️ Spis mat i The Church om du vil ha noe annet enn pubmat! Restaurant på galleriet der, mens nede i kirkerommet er det bar med scene! 1 1
AllahBallah Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 Kult! Jeg led av relativt sterk sosial angst da jeg var yngre (tenårene + 20-årene). Men heldigvis så turde jeg å reise. Reiste mange steder alene, både storbyer (Var i New York 3 ganger), men også mindre steder. Og det har gitt meg så mange gode minner. Spesielt små-stedene. Der er der man gjerne finner små butikker, kafeer, spisesteder osv som man ikke har planlagt, men man allikevel faller for og tenker tilbake til mange år senere ☺️ Lommetyver skal du virkelig ikke være redd for. Fordi, du har tenkt på det, du kommer til å være oppmerksom og dermed ikke bli utsatt for det. Ønsker deg en god tur med masse flotte nye opplevelser 😊😀 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 Dette kalles kalde føtter! Du klarer det. Bare ikke gå rundt ute alene på natta så går det fint. Anonymkode: f9d07...f50 1
Elle Melle Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 Jeg tar bilde og screen-shots av alle viktige ting (nummer til forsikringsselskapet, billetter, adresse til hotellet, telefonnummer/adresse til nærmeste ambassade/konsulat, pass osv) og lagrer på Google disk. Da har man alt tilgjengelig fra hvilken som helst pc. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 Dette kommer til å bli så bra! Jeg digger Irland, og vil gjerne tilbake. Det falt meg ikke inn et sekund at det skulle være skummelt. Bare ha kontroll på mobilen din, så går det fint! Anonymkode: 22331...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 Har vært i Dublin flere ganger og det er en superfin by😀 Aldri følt meg redd eller utrygg der, masse fine steder å besøke, cafeer og puber, morsomme butikker osv. Og utrolig trivelige folk. Gled deg og god tur😘 Anonymkode: 45a69...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå