Linnie Skrevet 13. november 2002 #1 Skrevet 13. november 2002 Ja er det noen som vet hvor i himlens navn jeg skal finne ut hvor mye det koster å få lagt inn kabel-tv i den gamle blokken jeg bor i? Hvem skal jeg ringe og hva skal jeg si til de? :oops: Eller er det noen som kan si meg prisen på stående fot? Vi har telefon linje, så det kan jo ikke være allverdens av trøbbel??? Eller?? Dessuten, hva koster det å ha i mnd, året?? Er helt grønn når det kommer til sånne ting som dette jeg...
Hilde Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Hei! Jeg jobber i upc, de som leverer kabeltv. Det kommer helt an på om du har et tvuttak i dag, dvs om du kun er disconnected, eller om du må ha et helt nytt uttak osv. Upc (som alle andre) opererer med slike rabatter som f eks en kanalpakke med 12 mnd's bindingstid, også får du kanskje kabeluttaket for 100 kroner. Om du KUN skal ha uttaket kan prisen bli på et par tusen.. Jeg kjenner ikke til priser eksakt, da jeg ikke jobber med kabeltv. Men, jeg kan sjekke det opp for deg om du vil, du kan gjerne sende meg en mail. (Du finner mailadressen i profilen min.) Når det har sagt har det ingenting å si at du f eks har et vanlig telenor abbonement. (som hustelefon altså). Dette er to helt forskjellige "greier", og er uavhengige av hverandre. Men uansett, jeg skal på jobb i morgen, og kan sjekke det opp for deg da, om du mailer meg adressen din. mvh Newt
Hilde Skrevet 13. november 2002 #3 Skrevet 13. november 2002 Glemte en ting.. Om borettslaget ditt ikke betaler for grunnpakken (som alle må ha om de først skal ha kabeltv, dette er de "vanlige kanalene"), så koster det fra 70-110 kroner i måneden, avhengig av hvor i landet du bor..
Kristian (71) Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Er det slik at dere ikke har kabel-tv anlegg i blokka di, så må du om du ikke sitter i styret selv, få de til å kontakte et kabelselskap og be om anbud for å få lagt inn kabel-tv i gården. Prisen vil være avhengig av blokkens størrelse og antall "husstander", samt hvor langt unna det ligger en kabel fra deres blokk som de må grave til å koble seg på. Kostnaden vil da bli bakt inn i fellesutgiftene på gården og en del av husleien. I tillegg til UPC som Newt reklamerer for, bør dere kontakte Telenor Avidi også, vi valgte de som leverandør i gården her hos oss. De ga det beste tilbudet og best service da vi skulle legge inn kabel-tv her i gården. Har dere allerede et kabelanlegg i gården så har dere vel også en del kanaler allerede? Om det da er kanaler som ikke inngår i avtalen gården har valgt som "grunnpakke" til alle bakt inn i husleien, ja da må dere som leieboere selv bestille de kanalene dere ønsker å leie. Alt du trenger å gjøre er da å ringe selskapet som leverer kabel-tv hos dere og inngå en egen leiekontrakt om disse kanalane. Det samme gjelder for internett, da vil dere kunne få en "fast pris" pr. måned og kan surfe så mye ere vil for denne summen. Prisene vil variere ut i fra hvilke kanaler dere ønsker å abonnere på.
Linnie Skrevet 14. november 2002 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2002 Hei hei!! Tusen tsuen takk for svar. Her har vi tv uttak, men vi må ha sånn gammeldags bord antenne- monster, og får kun inn tv2 og nerk om vi er heldige... Så da hadde jeg lyst til å sjekke ut litt om priser, for å legge frem dette for "sjefen" for blokka... Jeg tror nok det er fler enn meg som er interesert i kabel... Jeg kan ikke bestemme noe selv, og vil liksom bare ha litt info å legge i bordet... Newt, hva trenger du å vite?
Gjest N_ewt Skrevet 14. november 2002 #6 Skrevet 14. november 2002 Bare bostedadressen din, (gate og nr), for å finne ut hvordan nettet er der dere er. Sånn det høres ut trenger dere bare å bli connected til nettet igjen, det pleier ikke å koste så mye tror jeg. Som kristian sier, telenor avidi er et alternativ til upc, men de aller fleste borettslag i oslo har upc som leverandør, og da kan ikke en frittstående leilighet få tjenester fra avidi. (Og omvendt selvfølgelig.) Blir som at alle i oslo har viken energi som strømnettleverandør, ikke så mye den enkelte strømbruker kan gjøre med det. Dette er jo første bud å sjekke opp, så om du sender meg adressen din skal jeg i alle fall få sjekket opp om det er upc du skal ha kontakt med, og evt hjelpe deg videre.
Kristian (71) Skrevet 14. november 2002 #7 Skrevet 14. november 2002 Linnie Dersom dere ikke har fått lagt inn kabel-tv i gården fra før..... så må alle ledninger til gården og inni i bygget, samt i leilighetene skiftes ut. Dette er en stor jobb og er kostbart. Så for gud skyld, hent inn annbud fra flere leverandører, det er masse penger å spare på å sette flere leverandører opp mot hverandre. Hvorvit UPC er den største skal jeg ikke si noe om for det vet jeg ikke, men Telenor Avidi er i Oslo ikke noe dårligere alternativ.... så til syvende og sist er det totalkostnaden med innleggelse og leie av kanaler som er avgjørende.
Hilde Skrevet 14. november 2002 #8 Skrevet 14. november 2002 Men, kristian, hun sier hun har tvuttak i leiligheten, ergo, det finnes nok kabelleverandør der. Det går nemlig an å ha uttaket men fortsatt ingen signaler. Da må evt nettet oppgraderes (bare rent teknisk, ingen ledninger osv som må legges inn), og brukerne må connectes nettet igjen. Om det er som jeg har forstått Linnie da.. Derfor, hun må sjekke hva slags leverandør det er som har lagt inn uttaket, også evt kontakte de.
Kristian (71) Skrevet 14. november 2002 #9 Skrevet 14. november 2002 Jeg skjønner hva du tenker på Newt og er helt enig dersom det allerede finnes et kabel opplegg i gården.... da må man velge den leverandøren som har installert anlegget. Har gården en avtale med UPS allerede, må du Linnie bestille egene kanaler fra UPC, det er greit. Men jeg tolker det dithen at gården IKKE har kabel-tv innlagt, man kan fortsatt ha antenne uttak i veggen dersom gården har hatt felles antenne annlegg på taket, og hvis det er tilfellet må det først trekkes om og installeres nye kabler før hun kan bestille kanaler og koble seg på slik du sier Newt. Jeg foreslår at du kontakter styret i gården jeg og spør hva som finnes av kabler i gården.
Hilde Skrevet 14. november 2002 #10 Skrevet 14. november 2002 Evt kan jeg sjekke det i databasen på jobb, der jeg ser den totale oversikt over hvordan nettet er i gården. (Evt kan jeg avkrefte at upc har noe med dette å gjøre i det hele tatt..)
Linnie Skrevet 14. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2002 Jatakk, gjerne det Newt!! Vi har ikke en gang en felles tak antenne... (håååpløst!!!)... ikke tror jeg det er noe styre der heller, for det er en mann som eier hele gården... Det er ikke noe borettslag (tror jeg...) (Hjelp, så lite jeg vet!!!! :oops: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå