Gå til innhold

Har fått påvist Mycoplasma Genitalium. Har kjæresten vært utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg må dele denne historien fordi jeg sitter i en fastklemt situasjon som jeg ikke helt klarer å løse. 

Kort fortalt: 

Jeg har en kjæreste i Filipinene. Vi er i et fast og seriøst forhold. Vi møttes første gang i November 2023. Vi hadde ubeskyttet sex under oppholdet og når jeg kom hjem merket jeg ingenting til Symptomer av Mycoplasma Genitalium, eller andre kjønnsykdommer. 

Jeg reiste tilbake i Mai 2024. Kom hjem siste uken i Mai og 2-3 uker senere merket jeg svie ved vannlating. Dro til legen, fikk testet meg og fikk påvist positiv for Mycoplasma Genitalium.

Det er her jeg er forvirret.. fordi Jeg fikk ikke kjønnsykdommen ved første runde, men kun etter besøk nr 2. Og da lurer jeg på om hun har vært utro? Jeg har googlet kjønnsykdommen og smittekildene retter seg kun til sex. Det er ikke registrert noen andre smittekilder.

Hun hadde kjæreste før meg som var utro mot hun, men det var ca 3-5 år før vi møttes. Så da lurer jeg på.. kan denne bakterien eksistere i så mange år uten symptomer? Og hvorfor fikk jeg ikke påvist første runde, men kun etter besøk nr 2. Hun sier at hun ikke har vært utro og blablabla.. men jeg er helt paranoid her fordi hun har ikke vist noen form for `red flags` i forholdet. Jeg har møtt hele familien, vi hadde det utrolig bra sammen osv..

Så hva kan ha skjedd her? 

Håper noen kan hjelpe å svare på dette de som har vært bort i en lignende situasjon. Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun har vært utro

Inkubasjonstid

Symptomene kan oppstå 1-2 uker etter smittetidspunktet. Det kan gå opptil 14 dager etter smittetidspunkt før testen slår ut positivt, og du bør derfor vente til det har gått 14 dager for å være sikker på prøveresultatet.

https://www.volvat.no/tjenester/kjonnssykdommer-test-behandling-symptomer/mykoplasma/

Anonymkode: c78fe...d48

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hun har vært utro

Inkubasjonstid

Symptomene kan oppstå 1-2 uker etter smittetidspunktet. Det kan gå opptil 14 dager etter smittetidspunkt før testen slår ut positivt, og du bør derfor vente til det har gått 14 dager for å være sikker på prøveresultatet.

https://www.volvat.no/tjenester/kjonnssykdommer-test-behandling-symptomer/mykoplasma/

Ikke nødvendigvis. TS kan bare ha vært heldig og ikke blitt smittet første gang.

Anonymkode: e7c30...139

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. TS kan bare ha vært heldig og ikke blitt smittet første gang.

Anonymkode: e7c30...139

Du tror ikke på dette selv heller vel? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vært utro. Hvis dette er din eneste kilde til sykdommen, så har hun vært utro.  Kast henne

Anonymkode: 42a36...c08

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du tror ikke på dette selv heller vel? 

De kan de fint ha hatt sex første gangen uten å ha blitt smittet😊

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Victorsecret skrev (28 minutter siden):

Hei

Jeg må dele denne historien fordi jeg sitter i en fastklemt situasjon som jeg ikke helt klarer å løse. 

Kort fortalt: 

Jeg har en kjæreste i Filipinene. Vi er i et fast og seriøst forhold. Vi møttes første gang i November 2023. Vi hadde ubeskyttet sex under oppholdet og når jeg kom hjem merket jeg ingenting til Symptomer av Mycoplasma Genitalium, eller andre kjønnsykdommer. 

Jeg reiste tilbake i Mai 2024. Kom hjem siste uken i Mai og 2-3 uker senere merket jeg svie ved vannlating. Dro til legen, fikk testet meg og fikk påvist positiv for Mycoplasma Genitalium.

Det er her jeg er forvirret.. fordi Jeg fikk ikke kjønnsykdommen ved første runde, men kun etter besøk nr 2. Og da lurer jeg på om hun har vært utro? Jeg har googlet kjønnsykdommen og smittekildene retter seg kun til sex. Det er ikke registrert noen andre smittekilder.

Hun hadde kjæreste før meg som var utro mot hun, men det var ca 3-5 år før vi møttes. Så da lurer jeg på.. kan denne bakterien eksistere i så mange år uten symptomer? Og hvorfor fikk jeg ikke påvist første runde, men kun etter besøk nr 2. Hun sier at hun ikke har vært utro og blablabla.. men jeg er helt paranoid her fordi hun har ikke vist noen form for `red flags` i forholdet. Jeg har møtt hele familien, vi hadde det utrolig bra sammen osv..

Så hva kan ha skjedd her? 

Håper noen kan hjelpe å svare på dette de som har vært bort i en lignende situasjon. Takk på forhånd.

Du kan ha sex med noen mange ganger før du blir smitta.. 

Dette er grunnen til at man alltid tester seg FØR man går inn i en ny relasjon. Da slipper man å lure på når hva kom og hvor fra..

Anonymkode: 03824...73c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alternativ 1: Hun var smittet før dere ble sammen og har gått med dette i årevis uten symptomer og behandling. Du var heldig og ble ikke smittet første gang dere hadde sex.

Alternativ 2: Hun har hatt sex med andre og blitt smittet mens dere var sammen.

Undersøk muligheten for om man kan gå i årevis uten symptomer med dette. Snakk med henne om test og behandling av kjønnssykdommer. Har hun noensinne testet seg?

I fremtiden: Aldri ha ubeskyttet sex verken med henne eller andre uten at begge parter har testet seg grundig for div kjønnssykdommer!

Anonymkode: e3c24...489

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun kan ha 4-5 andre «kjærester» fra skandinaviske land som du ikke vet om. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser på FHI sine sider at man kan ha smitte uten symptomer, og at kroppen ofte kan lege dette selv uten antibiotika. Det er heller ikke anbefalt å teste for dette uten symptomer. Så da vil jeg anta at både hun og du selv kan ha vært smittet uten symptomer første gang dere traff hverandre. Har du tenkt på at det kan være du som har smittet henne? 

Anonymkode: 7fd44...ba5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Alternativ 1: Hun var smittet før dere ble sammen og har gått med dette i årevis uten symptomer og behandling. Du var heldig og ble ikke smittet første gang dere hadde sex.

Alternativ 2: Hun har hatt sex med andre og blitt smittet mens dere var sammen.

Undersøk muligheten for om man kan gå i årevis uten symptomer med dette. Snakk med henne om test og behandling av kjønnssykdommer. Har hun noensinne testet seg?

I fremtiden: Aldri ha ubeskyttet sex verken med henne eller andre uten at begge parter har testet seg grundig for div kjønnssykdommer!

Anonymkode: e3c24...489

På ``jobben`` hennes og kanskje i mange andre virksomheter testes de for diverse kjønnssykdommer, men kanskje ikke alle type kjønnsykdommer? Hun testet seg før vi hadde sex første gang, og fortalte at hun var fri for kjønnsykdommer. 

Det kan ha ligget i kroppen hennes i mange år siden som nevnt hadde hun en eks som var utro mot hun. Men det jeg ikke forstår er hvordan jeg klarte å unngå å bli smittet første gang, men ble smittet 2 reiserunde.

Endret av Victorsecret
Skrevet

Jeg testet meg selv ifjor og hadde ingenting. Det som var merkelig er at jeg fikk symptomer 2-3 uker etter 2 reise runde, som tilsvarer ganske nøyaktig Inkubasjonstiden til bakterien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert hun er testet for akkurat den kjønnssykdommer.

For de vanlige kjønnssykdommene er det vel ca 10 % sjanse for å bli smittet hvis du ligger med en som er smittet. Vet ikke om det er mindre sjanse for smitte hvis bæreren er symptomfri?

Anonymkode: 1a37b...ec6

Skrevet

Ryddet for krenkende innhold og avsporing.

Chantielle mod.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Victorsecret skrev (22 timer siden):

På ``jobben`` hennes og kanskje i mange andre virksomheter testes de for diverse kjønnssykdommer, men kanskje ikke alle type kjønnsykdommer? Hun testet seg før vi hadde sex første gang, og fortalte at hun var fri for kjønnsykdommer. 

Det kan ha ligget i kroppen hennes i mange år siden som nevnt hadde hun en eks som var utro mot hun. Men det jeg ikke forstår er hvordan jeg klarte å unngå å bli smittet første gang, men ble smittet 2 reiserunde.

Det er ikke 100% sjanse for å bli smittet. Har du ubeskyttet sex med noen med HIV for eksempel så er det ikke garantert at du får HIV. Trolig ble du ikke smittet første gang, men andre

Anonymkode: 73c6f...00e

AnonymBruker
Skrevet
Victorsecret skrev (23 timer siden):

På «jobben» hennes testes de ansatte for kjønnssykdommer? Dette forteller deg vel det du trenger å vite……….

Anonymkode: b4de8...330

• Nyttig 1
Skrevet
Lorieen skrev (23 timer siden):

De trenger da ikke være fra skandinaviske land?

Skrevet
Lorieen skrev (23 timer siden):

Skrevet

Spør Sex og samfunn 

Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

De betaler bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...