Gå til innhold

Sliten av å passe egne barn hver dag i ferien - normalt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn på hhv 2 og 6 år. Vi holder på med et oppussingsprosjekt som medfører at mannen er opptatt med dette hele dagen, og jeg er alene med barna. Koselig nok det. Dette er ikke en klagetråd over hvor slitsomt det er å være med barna i ferien. Vi har hittil hatt fine dager og funnet på mye moro.

Men herlighet så dausliten jeg er. De siste dagene har energinivået mitt virkelig vært på bunn. Når barna er lagt er jeg helt klar for å selv legge meg. I går la jeg meg kl.21 og sov til kl.var nesten 10 i dag :( Dette førte til at mannen måtte ta hånd om barna i morges, innen jeg stod opp. Dette var tid han heller kunne brukt på oppussingen, og jeg fikk dårlig samvittighet for å ha sovet så lenge. Jeg har ingen mangelsykdommer og er ellers frisk, men er det virkelig normalt å bli så sliten av å passe egne barn?

Anonymkode: f94bf...655

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke normalt - og man passer ikke egne barn - man er kun forelder og gjør den jobben som følger med å få barn. 

Anonymkode: 20534...5ca

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har to barn på hhv 2 og 6 år. Vi holder på med et oppussingsprosjekt som medfører at mannen er opptatt med dette hele dagen, og jeg er alene med barna. Koselig nok det. Dette er ikke en klagetråd over hvor slitsomt det er å være med barna i ferien. Vi har hittil hatt fine dager og funnet på mye moro.

Men herlighet så dausliten jeg er. De siste dagene har energinivået mitt virkelig vært på bunn. Når barna er lagt er jeg helt klar for å selv legge meg. I går la jeg meg kl.21 og sov til kl.var nesten 10 i dag :( Dette førte til at mannen måtte ta hånd om barna i morges, innen jeg stod opp. Dette var tid han heller kunne brukt på oppussingen, og jeg fikk dårlig samvittighet for å ha sovet så lenge. Jeg har ingen mangelsykdommer og er ellers frisk, men er det virkelig normalt å bli så sliten av å passe egne barn?

Det er slitsomt å være alene om det når det er to i huset. 
Ta de med deg å besøk andre eller møt andre. Å trykke hjemme i oppussingsprosjekt er travelt. 
Jeg har jobbet med småbarn i 15 år, pluss hjem til egne småbarn. Så jeg har passet barn døgnet rundt både på jobb og hjemme. 

Anonymkode: e5ed7...c4d

• Liker 6
Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sove ut, dette er jo ferien din også. den oppussingen går ingen steder😅

Det er helt normalt å bli sliten av små barn og toårsalderen er den mest krevende. Hadde de vært et par år eldre begge to, så hadde dette gått lettere.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor normalt det er, men vertfall ikke unormalt.

Her brukes også mannens ferie på renovering, og tipper jeg gråter på toalettet minst en gang til dagen fordi jeg er så sliten.

Anonymkode: d262d...310

• Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta deg noen gode pustepause i løpet av dagen, hvor du ikke scroller men bare slapper helt av. Trenger ikke være lenge, men benytt sjansen når barna er i ro.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på alle tullesvar om at det ikke er normalt. Det er helt normalt 

Anonymkode: 31e9a...4f7

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (8 minutter siden):

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sove ut, dette er jo ferien din også. den oppussingen går ingen steder😅

Det er helt normalt å bli sliten av små barn og toårsalderen er den mest krevende. Hadde de vært et par år eldre begge to, så hadde dette gått lettere.

Mer ferie med hverdag for foreldre 😅😂 

Anonymkode: 31e9a...4f7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt normalt. Da mine barn var i den alderen var høst å oppstart i barnehage å skole en lettelse både for meg, mannen å barna.

Ingen snakket høyt eller direkte om det, for ferie er jo kos å hygge å vi gjør ting sammen som familie.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei ikke normalt - og man passer ikke egne barn - man er kun forelder og gjør den jobben som følger med å få barn. 

SELVFØLGELIG er det helt normalt å være utslitt etter å ha vært alene sammen med to barn på 2 og 6 år en hel dag, egne eller andres. Herre min.

Anonymkode: cd175...c18

• Liker 14
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Man passer ikke egne barn…! 

Anonymkode: 49206...f51

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig passer man barna sine, hvem ellers mener du skal ha tilsyn av dem?

Anonymkode: cfca5...5f6

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man passer ikke egne barn…! 

Anonymkode: 49206...f51

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig passer man barna sine, hvem ellers mener du skal ha tilsyn av dem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg har kun én 3 åring. Vi har vært jorden rundt 50 ganger før klokken er 09:00 om morgenen. Klart vi har det gøy, men jeg er dausliten på slutten av dagen. Jeg har ikke samme energinivået som en 3 åring, som også er normalt. Er 35 år og begynner å kjenne på perimeopause 😅

Anonymkode: 7b705...491

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fasinerende at dagens småbarnsforeldre kaller tid med barna for å passe dem. Sånn var det aldri når jeg hadde små, at vi passet våre egne barn :fnise: Å det er unormalt ja. Å bli sliten innimellom er helt vanlig.

Anonymkode: 12456...490

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fasinerende at dagens småbarnsforeldre kaller tid med barna for å passe dem. Sånn var det aldri når jeg hadde små, at vi passet våre egne barn :fnise: Å det er unormalt ja. Å bli sliten innimellom er helt vanlig.

Og her kommer en boomer inn i tråden for å gjøre narr av dagens foreldre. Vi kan jo gjøre som dere? Sende barna ut,.uten tilsyn fra de er 2 år. Slippe dem inn igjen når det er mat? 

Husk at det er dere som har oppdratt dagens foreldre.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge til en ting. 

Dere som har små barn blir slitne av å være sammen med barna deres, å dere er unge. Hva tror dere besteforeldre som er endel eldre enn dere blir når de passer barnebarn?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge til en ting. 

Dere som har små barn blir slitne av å være sammen med barna deres, å dere er unge. Hva tror dere besteforeldre som er endel eldre enn dere blir når de passer barnebarn?

Boomer besteforeldre er alt for opptatt med å realisere seg selv. De har da ikke tid til barnebarn. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Og her kommer en boomer inn i tråden for å gjøre narr av dagens foreldre. Vi kan jo gjøre som dere? Sende barna ut,.uten tilsyn fra de er 2 år. Slippe dem inn igjen når det er mat? 

Husk at det er dere som har oppdratt dagens foreldre.

Vi slapp ikke barna ut uten tilsyn. Men min generasjon ble sluppet ut uten tilsyn. Det var ikke så mange biler da, mødrene gikk hjemme, så vi ble sett til, å alle barna var ute så det var alltid noen å leke med. Vi var også i nabolaget.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort sagt: ja. Men nå er jeg snart førti, så kan skylde på det😅

Anonymkode: 199da...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...