AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Jeg er 60% ufør og har vært det siden 2021. Det har gått greit å jobbe 40% fram til siste halvåret da jeg har blitt sykere og har hatt flere perioder med sykmelding. Legen mener det kan være nødvendig å søke om 100% uføretrygd. Jeg har virkelig ikke lyst til det, men ser at helsa bare blir verre og at arbeidsplassen ikke er villig til å tilrettelegge, og har heller ikke gode muligheter for å skaffe meg en annen jobb. Har også skjønt at det er vanskeligere å få innvilget høyere uføregrad så er usikker på om nav i det hele tatt vil godkjenne det. Men VISS det blir så jeg må søke 100% uføre, hvordan vil de da regne ut dette? Vil eventuelt uførepensjon for de siste 40 prosentene bli regnet ut fra det lille jeg har jobbet de siste årene, eller vil det bli regnet ut fra samme inntekt som da jeg søkte 60% ufør? Anonymkode: 6e008...349
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Hva jobber du med? Ville for alt i verden prøvd å ha en fot i arbeidslivet. Anonymkode: 98d65...e2c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Jeg har skjønt det sånn at hvis utvidet uføregrad søkes på bakgrunn av samme sykdom, så vil satsen regnes på bakgrunn av hva du tjente før du ble syk i utgangspunktet. Så det blir samme grunnlag som uføretrygden du får fra før. Ny sykdom = ny utregning. Anonymkode: 6285d...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå