AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Er en fyr jeg er eksklusiv med. Vi går nok sakte mot et forhold... Jeg har de siste ukene begynt på antidepressiva. Mot angst. Han vet jeg har denne angsten men jeg har ikke klart fortelle han at jeg har begynt på tabletter. Ene og alene fordi jeg vet han er imot medisinering. Men... Saken er den at under oppstart så blir jeg ekstremt forverret og dette merker han. Angsten er hundre ganger verre og det er visst vanlig før det blir bedre. Så blir det et slags etisk dilemma fra min side:bør han få vite dette? Vi er jo ikke kjærester men har tett kontakt.... Og jeg tenker jo at åpenhet og ærlighet er bra... Men det føles litt nederlag å si dette.. Tror likevel han vil ta det godt mot, han er jo en veldig omsorgsfull mann. Ja eller nei til å si det til han? Anonymkode: f960d...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Ja, de fleste utviser forståelse når man vet, hvis du endrer deg helt uten at han vet hvorfor så er det stor sjanse for at han går videre. Anonymkode: 0bd00...13f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Jeg hadde fortalt han, SPESIELT når han er negativ til medisinering av sykdom. Får han jo se at det hjelper (hvis det gjør det da). For øvrig så går typ «alle» på antidepressive nå for tiden så du skal ikke må dårlig over det. Er ikke noe nederlag. Anonymkode: d348b...5d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 Er han mot medisinering generelt, eller er det bare for psykisk sykdom? Hva om du hadde fått diabetes eller prolaps i ryggen? Hvis det er kun mot medisinering av psykisk sykdom, så ville jeg ha hatt en lang samtale om hans holdninger til slike lidelser. Anonymkode: 9c6e1...4e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå