Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leser side opp og side ned om oss menn og overgrep. Det er vel også statistisk sett flertallet, men jeg er litt nysgjerrig på om du har vært vitne til, eller utsatt for, overgrep fra en kvinne?

Jeg kan tenke meg det er endel mørketall her og, fordi det er enda mer tabu enn den andre veien. Er det også mer psykiske overgrep?

Selv ble jeg i studietiden (20+ år siden) ute av det blå tatt på penis utenpå klærne i arbeidssituasjon av en overordnet kvinne. Virket som hun syns det var en morsom greie, men det syntes ikke jeg.

Anonymkode: 0b331...92f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi leser side opp og side ned om oss menn og overgrep. Det er vel også statistisk sett flertallet, men jeg er litt nysgjerrig på om du har vært vitne til, eller utsatt for, overgrep fra en kvinne?

Jeg kan tenke meg det er endel mørketall her og, fordi det er enda mer tabu enn den andre veien. Er det også mer psykiske overgrep?

Selv ble jeg i studietiden (20+ år siden) ute av det blå tatt på penis utenpå klærne i arbeidssituasjon av en overordnet kvinne. Virket som hun syns det var en morsom greie, men det syntes ikke jeg.

Jeg hadde en kjæreste for en tid tilbake som både lugget, klorte og kløyp meg.

Har også hatt et kortere forhold med en bipolar kvinne som prøvde å bryte meg ned psykisk. Dermed et kort forhold.

Jeg har stadig vekk blitt klapset på rumpen av kvinnelige kolleger og kvinnelige sjefer. 
Etter metoo så har det faktisk roet seg (ikke at det brydde meg noe særlig noen gang), men de gangene det har skjedd etter dette, så har de vært raske til å si unnskyld. 

Anonymkode: f4a8e...274

• Liker 1
Gjest Heftig
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde en kjæreste for en tid tilbake som både lugget, klorte og kløyp meg.

Har også hatt et kortere forhold med en bipolar kvinne som prøvde å bryte meg ned psykisk. Dermed et kort forhold.

Jeg har stadig vekk blitt klapset på rumpen av kvinnelige kolleger og kvinnelige sjefer. 
Etter metoo så har det faktisk roet seg (ikke at det brydde meg noe særlig noen gang), men de gangene det har skjedd etter dette, så har de vært raske til å si unnskyld. 

Interessant at det ser ut til at kvinner har lært av #metoo mens menn skaper et hylekor om at de ikke får pult og ikke kan si hei til en kvinne uten å bli dømt for overgrep. Det mest skuffende med #metoo var ikke alle de stygge tallene men reaksjonene til menn. Ekkelt og fælt. 

For å svare på tråden, at der er mørketall er det ingen tvil om ja, der er mørketall når det kommer til overgrep begått av menn også - spesielt mot andre menn. Er ikke alle kvinner og menn som rapporterer hva de blir utsatt for. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt ble utsatt for overgrep av en kvinne i 1,5 år før det ble oppdaget.  Nettopp fordi det var en kvinne tok det så lang tid å forstå og tro at det faktisk skjedde. Konklusjon kvinnen gikk fri pga manglende bevis da barnet var for ung.

veldig tabu og noe som ikke blir tatt alvorlig nok!

Anonymkode: cd21a...a2b

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt utsatt for en voldtekt av en kvinne en gang. Vi hadde en "flørt", men jeg avsluttet det klart å tydelig. En kveld hun var ute spurte hun om å sove over, "jaja som venner". La ut husnøkkelen å gikk å la meg. Våknet av en blowjob...

Ung kvinne i et omsorgsyrke.

Anonymkode: 839cd...cde

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En kompis var i et voldelig forhold i flere år, og vi alle så flere ganger at hun var voldelig. Uansett hva vi sa og gjorde, ble han. Slik som veldig mange andre som også blir manipulert av partneren sin. Nå er det slutt, og han har fått avstand. Han ser mer og mer hvor jævlig hun egentlig var. 

Anonymkode: faa73...7e7

AnonymBruker
Skrevet
Heftig skrev (37 minutter siden):

Interessant at det ser ut til at kvinner har lært av #metoo mens menn skaper et hylekor om at de ikke får pult og ikke kan si hei til en kvinne uten å bli dømt for overgrep. Det mest skuffende med #metoo var ikke alle de stygge tallene men reaksjonene til menn. Ekkelt og fælt. 

For å svare på tråden, at der er mørketall er det ingen tvil om ja, der er mørketall når det kommer til overgrep begått av menn også - spesielt mot andre menn. Er ikke alle kvinner og menn som rapporterer hva de blir utsatt for. 

Så det du sier er at dette er ikke noe å snakke om, for all overgrep menn begås av menn.. 

1. hvor har du det fra at menn ikke har lært av #metoo, mens kvinner gjør det? 

2. hva sier du ansikt til ansikt (personlig) til de kvinner og menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner? 

Anonymkode: e18fb...406

AnonymBruker
Skrevet

Broren min ble utsatt for overgrep av en lærerinne på barneskolen. 

Anonymkode: c9e69...fa3

Skrevet

Er kvinner så kåte at de gjør overgrep på menn altså?

Trodde det alltid var menn som var kåte. 😂

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Er kvinner så kåte at de gjør overgrep på menn altså?

Trodde det alltid var menn som var kåte. 😂

Overgrep trenger ikke nødvendigvis ha noe med seksualitet å gjøre. Det kan også være vold og maktmisbruk. 

Anonymkode: 3747e...5a5

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Heftig skrev (54 minutter siden):

Vel, det var jo også en konklusjon. Hvordan hadde kvinner reagert om jeg klapset en kvinne på rumpen og sagt unnskyld etterpå? Jeg får fortsatt klaps på rumpen selv om jeg får en uoppfordret unnskyldning etterpå. Jeg mistenker at mange ikke ville godtatt den unnskyldningen som kom etter et slikt klaps. Men feil tar jeg gjerne

• Liker 1
Gjest Heftig
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det du sier er at dette er ikke noe å snakke om, for all overgrep menn begås av menn.. 

1. hvor har du det fra at menn ikke har lært av #metoo, mens kvinner gjør det? 

2. hva sier du ansikt til ansikt (personlig) til de kvinner og menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner? 

Anonymkode: e18fb...406

Nei, sa ikke det. Som jeg skriver er det ingen tvil om at der er mørketall. 

1. Se på samfunnet og hør på menn når de snakker. Det er nok. Spør hvilken som helst mann hva de tenker om #metoo. Spør de forresten også hva de tenker om overgrep begått av kvinner. Flere enn du tror mener at gutter/menn som opplever det er "heldig" fordi de "får jo sex". Det er sinnssykt, kvalmt og ekkelt. Søk litt på Reddit etter posten om hun kvinnelige læreren som sendte nakenbilder til elevene sine. Mange kommentarer fra gutter/menn som skulle ønske de også fikk oppleve det. Hva tenker du om det? 

2. Hva tror du? 

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd overgrep 2 ganger. Her det nok store mørketall. Hadde jeg forfalt dette til venner, så hadde sikkert folk bare ledd av meg, ingen tar jo slikt seriøst når det gjelder menn, mange sier jo til og med at kvinner ikke kan voldta. Da er det best å holde kjeft 

Anonymkode: 9fa5a...382

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, det var jo også en konklusjon. Hvordan hadde kvinner reagert om jeg klapset en kvinne på rumpen og sagt unnskyld etterpå? Jeg får fortsatt klaps på rumpen selv om jeg får en uoppfordret unnskyldning etterpå. Jeg mistenker at mange ikke ville godtatt den unnskyldningen som kom etter et slikt klaps. Men feil tar jeg gjerne

Anbefaler å heller rapportere slike innlegg som det du siterer. Det svarer ikke på åpningsposten og er åpenbart kun innrettet mot å skape "kjønnskrig". 

Gjest Heftig
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rapporter til ledelse, si ifra, osv. Slik som vi kvinner også gjør. Du blir kanskje ikke tatt på alvor, men velkommen i klubben. 

Anbefaler alle uansett kjønn om å si ifra der og da. Å spytte i ansiktet, slå tilbake og lignende er effektivt. Kan også henge de ut offentlig (ikke min stil, lager bare drama). 

Og nei, hadde ikke godtatt unnskyldning. Men om personen genuint mener det og endrer seg så er det jo faktisk fint, men de fleste endrer seg ikke etter bare tilsnakk. Må litt heftigere saker til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min storesøster forgrep seg på meg når jeg var lita, men hun fikk ikke noe straff. Har ikke kontakt i dag og ønsker henne alt vondt som kommer hennes vei. 

Anonymkode: 6825e...845

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har dessverre vært veldig tett på å forgripe meg mot en mann én gang da jeg var 21 år. Han var kjæresten min, og vi var nyforelsket. Han ville være med meg hele tiden, og var pådriveren for alt. Unntatt sex. De første gangene initierte han, men så mistet han helt interessen. Hver gang jeg forøkte å gi tegn til at det kunne vært fint med litt kos, eller sa det rett ut at jeg hadde lyst på han og var tent, så vrei han seg vekk, skiftet tema eller begynte å gjøre et eller anna (ta oppvask, sette seg ved PC for å jobbe e.l.). Det respekterte jeg, men etter hvert følte jeg meg veldig uattakraktiv, og etter litt drøftelse med venninner fikk vi den "strålende" ideen om at han kanskje tenkte på å bli dominert.

Så en kveld han jobbet på PC-en overraskent jeg ham med sexy undertøy og satte meg skrevs over han. Han reiste seg opp og løftet meg, og jeg tenkte at han var all on board. Han plasserte meg i sengen på hjemmekontoret, og jeg begynte å kle av ham og ta på ham og dominere litt. Han sa etter litt at han ikke ville og var veldig avvisende, men uten noen forklaring. Jeg stoppet, og kledde flaut på meg igjen. Det ble ikke sex, men jeg var jo veldig "på". Tror jeg dro hjem til en venninne, og noen dager senere gjorde jeg det slutt med ham fordi jeg ikke forstod hvorfor han ville være med meg om han ikke orket å være intim med meg. Forsøkte å snakke med ham om det hele, men han ville ikke åpne seg. 

I ettertid har jeg vært bekymret for at jeg kjørte for hardt på. Jeg snakket med hans bestevenn litt senere, som så forklarte at han som var min kjæreste er aseksuell. At han kun hadde initiert sex i starten noen få ganger fordi han likte meg, og tenkte det var forventet. I dag er han visst lykkelig gift med en aseksuell kvinne. 

Uansett om det som skjedde var innafor, i gråsonen eller over grensen, så synes jeg det er leit at jeg gikk over hans grenser. Klatt det kunne vært unngått om han hadde kommunisert med meg, men likevel skammer jeg meg. Jeg hadde jo ingen indikasjoner på at han ville ha det røft. De få gangene vi hadde vært intime hadde det jo vært veldig vanilla. 

Jeg har selv blitt voldtatt, både av bekjent og ved overfall, og vet smertelig godt hva det vil si å få sine grenser overskredet. 

Anonymkode: e21d7...12f

AnonymBruker
Skrevet

En ting som er ennå mer tabu å diskutere er at noen menn syns overgrep er helt flott. For dem er det en mulighet.

Anonymkode: 14399...c5f

Gjest Heftig
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En ting som er ennå mer tabu å diskutere er at noen menn syns overgrep er helt flott. For dem er det en mulighet.

Dette gir ikke mening. Om mannen syns det er flott og at det er en mulighet så er det da ikke et overgrep? Men går ut ifra at du mener at noen menn sin holdning til det er at det er flott at noen i det minste får seg noe - ergo er det ikke overgrep. Igjen er dette en veldig stygg holdning som eksisterer, som er VELDIG vanlig, og ikke ok. Det er på lik linje med det der "det er kvinnen sin feil som blir voldtatt fordi hun har på seg skjørt og går ut etter klokka 20 om kvelden"-mentaliteten. Disse negative holdningene spores dog hos begge kjønn og er ikke greit.

Et overgrepsoffer er et overgrepsoffer. En som fikk sex fordi han ville ha det er ikke et offer. 

AnonymBruker
Skrevet
Heftig skrev (2 minutter siden):

Dette gir ikke mening. Om mannen syns det er flott og at det er en mulighet så er det da ikke et overgrep? Men går ut ifra at du mener at noen menn sin holdning til det er at det er flott at noen i det minste får seg noe - ergo er det ikke overgrep. Igjen er dette en veldig stygg holdning som eksisterer, som er VELDIG vanlig, og ikke ok. Det er på lik linje med det der "det er kvinnen sin feil som blir voldtatt fordi hun har på seg skjørt og går ut etter klokka 20 om kvelden"-mentaliteten. Disse negative holdningene spores dog hos begge kjønn og er ikke greit.

Et overgrepsoffer er et overgrepsoffer. En som fikk sex fordi han ville ha det er ikke et offer. 

På pub:

En kvinne blir klapset på ræven og kløpet på brystene uten å forvente det

En mann blir kløpet i ræven og tatt på pikken uten å forvente det.

Er dette overgrep eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...