Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 vi skal dra på hyttetur hele familien, så av den grunn er den ingen hjemme til å passe han. så han må bare bli med! vi lar hanikke være hjemme ute alene.. han er ute et par ganger om dagen men ikke lenge av gangen, tilbringer myyye av tiden inne...hvertfall nå om vintern da.. så drar vi på hytta, han var der engang da han var baby, da lot vi han gå ute i bånd. så var vi der i fjor med han, da forsvant han og vi hadde leteaksjon i flere timer... og nå skal vi tilbake... jeg vil ikke lsippe han ut denne gangen. men er fryktkelig redd for at han blir spinn vill hvis vi holder han inne i 4 dager! han kommer til å rive ned hele huset! på en annen måte kan man jo bare sperre han inne på et tomt rom, men det gir litt dårlig samvittighet.. og legge han i buret er ikke snilt det heller... men vil ikke slippe han ut, tenk om han blir borte, han er jo ikke kjent.. eller om han rett og slett begynner ågå hjem! har jo lest skumle hisotrier om det..hmmm
Gjest camillo Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Jeg hadde sannsynligvis bare sluppet ham ut, etter å ha vist ham at det er mat tilgjengelig på hytta. Men hvis du ikke vil det, ville jeg bare skaffet meg et veldig langt tau han kunne gå i, som i en slags "løpestreng".
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Vår katt får gå ut som hjemme når vi er på hytta. Han er der ganske ofte så han kjenner området godt. Så vi slipper han bare ut av blien på parkeringen og så går han i lag med oss opp på hytta og rett in og kikker i matskåla som selvdsagt er tom... Han er et matvrak! Vår katt er litt snål, han er ofte med oss på tur også og der vi er er hjemme for han virker det som. Siden din katt ikke er vant med å være på hytta ville jeg holdt han inne et døgn, og så sluppet han ut, han drar neppe langt, og siden dere skal være der i ca 4 dager kommer han helt sikkert tilbake før dere reiser. Katter er ikke så dumme som enkelt katteforståsegpåere her inne sier. Alle jeg kjenner som har katt har sluppet de ut på nytt sted etter ett til to døgn og de har alltid kommet tilbake.
Replica Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Hva gjør du om han tar seg en laang tur og ikke er kommet tilbake til dere skal reise hjem igjen ?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Nei, selvsagt kan du ikke slippe han ut, hvis han ikke allerede er kjent med stedet. Altfor ofte skjer nettopp det som ble skissert av en annen her: katten er borte når eieren skal dra hjem igjen. Dere har allerede opplevd at han har forsvunnet tidligere.. Når man flytter anbefales det jo å holde katte inne i minst en måned Dere får bare ta med mange katteleker til hytta, så får dere springe rundt sammen med katten med en hyssing etter dere. Da blir katten sliten og kan kose seg inne foran peisen sammen med dere i de dagene det er snakk om. Det er jo uansett veldig kaldt ute, så katten kommer sikkert til å trives inne sammen med dere
-Fisken- Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Kattene vi har hatt har vi alltid sluppet ut når vi er på hytta. Det har aldri vært noe problem.
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2006 #8 Skrevet 25. februar 2006 Vi har tatt pus med på hytten også - og det har alltid gått fint. Men første gang pus har vært med for sesongen så har vi holdt den inne i ca et døgn.
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2006 #9 Skrevet 25. februar 2006 Vi har hatt med katter på hyttetur i alle de år. Både på vår egen hytte hvor de har vært kjent og på "nye" hytter. Har aldri hatt noe problem med at kattene har blitt borte, så lenge de vet hvor maten er (gjerne noe ekstra godt for helgen...) har de kommet som et skudd når jeg har ropt. Men det kommer kanskje litt ann å hvor vant den er til å komme på innkalling?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 En katt skal holdes inne i 10 døgn når den er på et ukjent sted. Kattene har rett og slett et innebygd "kompass" i hodet, og dette "kompasset" trenger ca 10 dager på å omstille seg. Ser her at flere skriver at det har gått fint å slippe de ut - min erfaring er stikk motsatt når vi mottar bortkomne katter og savnet-meldinger hele året, som et resultat på at de er blitt sluppet ut når de har vært på tur. Vær så snill og tenk dere om før dere slipper katten løs på ukjent sted - det forsvinner katter hver eneste dag på grunn av dette!
Gjest *Gjest Skrevet 26. februar 2006 #11 Skrevet 26. februar 2006 Hvorfor ikke gjøre slik som da han var liten da? Og ta med bånd. Ja han liker det kanskje ikke, men det var det vi gjorde når vi flyttet og det var eneste måten for katten å komme ut, så det ble godtatt.... Tror ikke jeg hadde tort å slippe han løs etter det som skjedde sist... Kanskje neste gang dere er der når han har blitt kjent..
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #12 Skrevet 26. februar 2006 Fiks et kattetoalett inne som han kan bruke. Også kan du ta på ham seler og ta ham med ut på luftetur med jevne mellomrom.
FrøkenHobart Skrevet 27. februar 2006 #13 Skrevet 27. februar 2006 Min katt er en hunnkatt og er med på hytta i påsken og et par uker på sommeren. Der lever den sitt eget ute/inneliv akkurat som hjemme. Hun får reisesyketablett før vi drar så hun er inne til "bakrusen" har lagt seg. Deretter er hun mye ute, og hun har aldri kommet på avveie. Når vi går tur fra hytta hender det ofte at hun går i hælene på oss. Er det ikke helst hannkattene som stikker av?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #14 Skrevet 27. februar 2006 Det er desverre både hunnkatter og hannkatter som stikker av/blir borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå