Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker seriøse meninger rundt et ømtålig tema for meg; jeg er forlovet med en mann på 49 år. Vi har vært sammen i 3 år. Vi planlegger å gifte oss og flytte sammen. Jeg har problemer med en ting.. mobilen hans er full av chatter og meldinger med tidligere damer/dater/flørter osv. Her et kjærlighetserklæringer, flørting, meldinger myntet på sex, bilder osv. Mye av dette er flere år siden. Jeg skjønner ikke hvorfor han sparer på alt dette. Kjenner en ubehagelig følelse rundt dette og vet jo at han har flere av disse som venner på sosiale medier og Snap osv. i tillegg. Nylig så jeg han hadde lagret en eks med 100 vis av meldinger under: «min vakre fantastiske Hilde»… Er det innafor å be han slette dette? Jeg ser jo ingen annen grunn til å spare på dette enn at han skal mimre og ikke slippe de helt … Hva tenker dere? 

Anonymkode: c6b91...7f1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må han slette det? Han har valgt deg, skal etablere seg med deg. Er du redd han fortsatt holder disse varme? Er du redd for utroskap? Da burde du vel heller tenke over om du er for sjalu eller om forholdet er verdt å satse på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mist mobilen i do. Uhell. Kjøp ny, bedre til ham.

Anonymkode: 1c1fa...301

AnonymBruker
Skrevet

Han skal slette de. Be han slette de. 

Anonymkode: b900f...f0e

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker mere hvor lenge har du visst det?

For hvis du har visst det fra starten av forholdet, så vet du jo hva du er gått inn til. At han er slik.

Så kan man ikke komme 3 år etter og si, nej det går ikke.

Eller jo det kan du, men så er der jo sjanse for at han velge deg fra istedet.

Skrevet

Har du sagt ifra tidligere også? Jeg hadde syntes det hadde vært unødvendig av ham å fortsatt ha dette, særlig siden jeg selv aldri sparer på sånn fra tidligere ekser eller flørter. Er jeg ferdig, er jeg ferdig liksom. Hva har han selv sagt om dette? Kan jo hende det er helt uskyldig at han beholder det, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal beholdes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å han der vil du dele resten av livet med...? 

Anonymkode: c4f73...255

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Snoker du på mobilen no nettopp? Eller har du vist det hele tiden? Jeg aner ikke hva min mann har på mobilen jeg. Aldri vært inn på den. Har ikke interesse av det heller. 

Anonymkode: 1644e...e4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke veldig sjalu av meg, men det der hadde jeg faktisk ikke orket. Be han slette. Disrespect å ta vare på slike ting….

Anonymkode: 508f8...887

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du det? Har du snoket/viser han deg? 

Det er vel på nett, ikke på mobilen? Ingen har mobilen i flere år lenger

Anonymkode: 15212...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (37 minutter siden):

Hvorfor må han slette det? Han har valgt deg, skal etablere seg med deg. Er du redd han fortsatt holder disse varme? Er du redd for utroskap? Da burde du vel heller tenke over om du er for sjalu eller om forholdet er verdt å satse på.

Hvorfor beholde når han har valgt denne personen?

hvorfor backup?

Anonymkode: 73a27...71c

AnonymBruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (21 minutter siden):

Har du sagt ifra tidligere også? Jeg hadde syntes det hadde vært unødvendig av ham å fortsatt ha dette, særlig siden jeg selv aldri sparer på sånn fra tidligere ekser eller flørter. Er jeg ferdig, er jeg ferdig liksom. Hva har han selv sagt om dette? Kan jo hende det er helt uskyldig at han beholder det, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal beholdes. 

Han skjønner ikke problemet .. sier han er ferdig med de og meg han elsker .. men er ikke så mange måneder siden en dame begynte å kommentere bilder av oss på face. Ble til en krangel mellom de to fordi hun mente han holdt meg for narr og sendte dump av alle kommentarene hans på hennes stories .. de fikk jeg se. De ble et oppgjør uten like mellom oss og han har beklaget seg herfra til evigheten .. sier det ikke finnes flere slike der ute og at han innser han gjorde noe dumt … 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor beholde når han har valgt denne personen?

hvorfor backup?

Det trenger ikke å være backup? Bare minner fra en svunnen tid. Det er større problemer i forholdet hvis dette skaper sjalusi, tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han skjønner ikke problemet .. sier han er ferdig med de og meg han elsker .. men er ikke så mange måneder siden en dame begynte å kommentere bilder av oss på face. Ble til en krangel mellom de to fordi hun mente han holdt meg for narr og sendte dump av alle kommentarene hans på hennes stories .. de fikk jeg se. De ble et oppgjør uten like mellom oss og han har beklaget seg herfra til evigheten .. sier det ikke finnes flere slike der ute og at han innser han gjorde noe dumt … 

Da er det jo enda mer rart at han tviholder på det gamle. Du må jo kunne stole på han, og hvis de gamle meldingene får deg til å føle ubehag, bør han jo slette dem som et ledd i at du nettopp skal kunne stole på han. Han har jo allerede driti på leggen én gang (som du vet om). Bra gjort av hun andre dama å expose han, da!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være lov å ta vare på minner uansett i hvilken form de kommer i!

Anonymkode: efbe0...e22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mist mobilen i do. Uhell. Kjøp ny, bedre til ham.

Anonymkode: 1c1fa...301

Det hjelper da ikke? Daglig opplasting i sky gjør at du kan få et helt identisk oppsett med full historikk på den nye telefonen.

Anonymkode: e7844...73e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det må være lov å ta vare på minner uansett i hvilken form de kommer i!

Anonymkode: efbe0...e22

Nuvel.. minner om gamle ekser på bilder, sms'er og sånn er vel ikke noe å ta vare på når du har valgt å fri til en annen dame - altså dele resten av ditt liv med henne. Da burde sånne ting være en sagablott. Man kan gjemme mye i hodet sitt, trenger ikke ha det på telefonen. 

JEG ville sett på dette som et stort rødt flagg, og spesielt siden de kranglet om det for ikke så lenge siden.. Mannen driver tydeligvis å kommenterer på ting hos sine ekser enda, det hadde virkelig ikke jeg likt! 

TS, er du sikker på denne mannen? 

Anonymkode: 6800e...e41

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville IKKE giftet meg med denne mannen. Han har jo tydelig vist hva som er viktig for han. Det er viktigere å ta vare på minner av gamle relasjoner enn å ta hensyn til dine følelser. Dessuten virker han oppmerksomhetssyk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Det trenger ikke å være backup? Bare minner fra en svunnen tid. Det er større problemer i forholdet hvis dette skaper sjalusi, tenker jeg. 

Så utrolig tragisk, så ynkelig, syns synd på sånne

AnonymBruker
Skrevet

Dette er langt under minn standard på menn. Hadde aldri så mye som blitt sammen med en sånn type mann, og ihvertfall ikke forlovet meg med noe sånt.

Velkommen til dine neste 30 år på kvinneguiden med ukentlige tråder om den elendige mannen og faren du velger å dele livet med.

Han skal ikke forandres. Når du velger en mann som du attpåtil har tenkt å gifte deg med, så skal du elske han for den han er, sånn han er.

Du skal ikke forandre, korrigere,  hakke, kritisere han. 

Vil du ha en mann som ikke sparer på bilder og chat fra ekser som han mest sannsynlig fortsatt ser på, så må du velge en annen mann. Rett og slett.

Ingem krav om sletting eller ultimatum om det ene og andre.

"Hei, Kåre. Vi må ta en prat. Jeg forstår timingen for dette er elendig, du har tross alt fridd og jeg presterte å si ja. Men jeg har tenkt litt, og jeg har kommet til at jeg ikke vil dele livet mitt med en mann som er så fast i fortiden med andre kvinner at han lagrer chat og bilder av de. Jeg kan heller ikke være i et forhold med en sånn mann. Jeg gjør det derfor slutt og gir oss begge en sjanse til å finne en partner som er mer lik oss på dette viktige punktet. Jeg/du flytter ut innen 1.august."

Ferdig.

Ikke noe krav om sletting, sporadisk gråting, tigging, klaging, loving av gull og grønne skoger som aldri blir noe av.

Si hva du ser etter. Ferdig. Slutt. Gå videre til en mann som vil ha kun deg.

Anonymkode: 549c0...3e0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...