Ulla Ullsokk Skrevet 20. april #21 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Helt enig med deg i at kosthold osv er ekstremt viktig, både som forebygging og når "ulykka" først har skjedd. Det er veldig naivt å tro at det og flere andre ting ikke spiller noen rolle. Men så er det viktig å forstå at noe alternativ behandling kan motarbeide kreftbehandling, jeg vet flere alternative utøvere som ikke behandler kreftpasienter som er i behandling nettopp pga dette. Anonymkode: 1639a...50c Selvsagt! Og alternative behandlere generelt jobber ikke med kreftbehandling, men med å styrke kroppen så den skal tåle belastningen av behandlingen. Selv Terje Toftenes, som ville klare seg uten vanlig behandling, tok litt stråling da kreften spratt opp igjen etter at han slurvet for tidlig med kostholdet. Andre behandlere hjelper kreftpasienter med kvalmen. Ingen seriøse sier at de kan helbrede kreft, men det kan være et god støtte. Men å følge kun behandlingen fra sykehuset, samtidig som man fortsetter med et dårlig kosthold og sukker, det er helt idiotisk i mitt hode. Jeg ville gjort alt jeg kunne selv, i tillegg til det legene ville gjøre. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #22 Skrevet 20. april Jeg vet om en biopat som også er utdannet sykepleier som har hjulpet flere med kreft til å bli bedre. Selvfølgelig er folk forskjellige og det er ikke alltid at behandling hjelper (hverken tradisjonell, vestlig behandling eller alternativ), men det er da helt forståelig at man vil prøve det man kan for å bli fortere frisk. TS, send meg gjerne en personlig melding for informasjon om biopaten. Anonymkode: aef6a...429 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #23 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vet om en biopat som også er utdannet sykepleier som har hjulpet flere med kreft til å bli bedre. Selvfølgelig er folk forskjellige og det er ikke alltid at behandling hjelper (hverken tradisjonell, vestlig behandling eller alternativ), men det er da helt forståelig at man vil prøve det man kan for å bli fortere frisk. TS, send meg gjerne en personlig melding for informasjon om biopaten. Anonymkode: aef6a...429 Hvordan tenker du at noen skal sende deg PM når du skriver med anonym bruker? Anonymkode: 1639a...50c 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #24 Skrevet 20. april Jeg har kreft nå og denne tråden provoserer meg. Kosthold har selvfølgelig mye å si for helse osv, men dette er jo bare tull som ikke har noen bevist virkning. At man kan spise seg frisk fra kreft tror jeg ikke noe på. Jeg tror ikke at biopater kan mer om kropp og helse enn det leger kan. Det har man null grunnlag for å påstå heller. Anonymkode: 0e769...c76 4 1 10
AnonymBruker Skrevet 20. april #25 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Biopater kan mye mer om kropp og helse enn alle leger! WOW, fantatisk Jeg tipper du tar feil. Hilsen en som har kastet bort vanvittig mye penger på nevrorefleksologer. Anonymkode: 1639a...50c Hvorfor har du kastet bort vanvittig mye penger hvis du ikke har nytte av det?? JA, leger kan lite om kosthold og kropp og forebygging, de lærer om medisiner for å ta symptomene! Men jeg har et håp om at de som er unge nå blir bedre leger, med forbilder som bl a Torkil Færø. Anonymkode: 73a2a...62a 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #26 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor har du kastet bort vanvittig mye penger hvis du ikke har nytte av det?? JA, leger kan lite om kosthold og kropp og forebygging, de lærer om medisiner for å ta symptomene! Men jeg har et håp om at de som er unge nå blir bedre leger, med forbilder som bl a Torkil Færø. Anonymkode: 73a2a...62a Fordi dere sier at man trenger et minimum antall behandlinger for effekt. Behandlingen hadde ikke effekt, det var dyrt, ergo jeg kastet bort mye penger. At leger kan lite om kosthold er noe helt annet enn å påstå at en biopat kan mer om helse og kropp enn lege. Men jeg er ikke overrasket over arrogansen, nevrorefleksologer oppfører seg jo som de vet alt og kan kurere det meste. Anonymkode: 1639a...50c
veronica<3 Skrevet 21. april #27 Skrevet 21. april Tråden er ryddet for innlegg signert som helsepersonell. veronica<3, mod.
Capazitet Skrevet 21. april #28 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 13.55): Jeg har kreft nå og denne tråden provoserer meg. Kosthold har selvfølgelig mye å si for helse osv, men dette er jo bare tull som ikke har noen bevist virkning. At man kan spise seg frisk fra kreft tror jeg ikke noe på. Jeg tror ikke at biopater kan mer om kropp og helse enn det leger kan. Det har man null grunnlag for å påstå heller. Anonymkode: 0e769...c76 Steve Jobs skulle spise seg frisk fra kreften med frukt. Du så jo hvordan det gikk. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #29 Skrevet 22. april veronica<3 skrev (11 timer siden): Tråden er ryddet for innlegg signert som helsepersonell. veronica<3, mod. Er nevrorefleksologer og alternative utøvere å regne som helsepersonell? De er jo ikke autorisert helsepersonell, og alle kan kalle seg refleksolog, homeopat, biopat, da det ikke er beskyttet tittel. Anonymkode: 1639a...50c 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #30 Skrevet 22. april Det.warburg forklarer; skulle det stå Anonymkode: db618...ad8
AnonymBruker Skrevet 22. april #31 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det.warburg forklarer; skulle det stå Anonymkode: db618...ad8 Og Ps.biopat har 8 sem deltid utdanning; fire år. De har ganske mange studiepoeng i vanlig medisin, faktisk like mange Som de har i alternativ behandling, ernæring. Til sammenlikning har jo medisinutdanning til lege nå omtrent 0 ernæring!!! Ingenting! Tenk på crohns og masse tarmlidelser, diabetes matallergier og en hel drøss andre metabolske lidelser.. her kommer fader meg legene til kort! Og det er jo alarmerende når vi ser tallene for prevalens av sykdom både psykisk og fysisk. Jeg har stor tro på biopati! Anonymkode: db618...ad8 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #32 Skrevet 23. april IKKE engasjer deg i dette, TS. Vær så snill. Anonymkode: e8937...956 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #33 Skrevet 23. april Det alternative er fint for å holde motivasjon oppe. Bare vær flink til å selektere bort kvakksalvere og de farlige. Dessverre mange som gjør business på syke folk Jeg har hørt om trykkammerbehandling og oksygen, men vet for lite om det. Anonymkode: 48f44...c80
AnonymBruker Skrevet 23. april #34 Skrevet 23. april Are Thoresen er akupunktør, folk dro langveisfra for å få hjelp med hester og andre dyr. Så gikk han over på mennesker med kreft, men… https://vof.no/hvorfor-blir-are-thoresen-oversett Anonymkode: da5d9...083
veronica<3 Skrevet 24. april #35 Skrevet 24. april Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå