AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Hei. Min samboer tisser mye om natten. Samboer drikker svært lite på kvelden og om natten, så vi er litt bekymret for dette. Vi vet jo at det er normalt å tisse 7-8 ganger om dagen gjennomsnittsmessig. I løpet av dagen drikker samboer det han skal, så ikke noe mer eller mindre enn vanlig. Har vurdert å ringe lege, men hva er vanlig mengde for dere? Er det noen grunn til å ringe lege for dette? Anonymkode: ab74f...3fc
AlternativX Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Hva er mye? 10 ganger på natta? Virker han frisk ellers?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Jeg tror det viktigste er om nattissingen har blitt hyppigere, samt hvor ofte det faktisk er snakk om. Samboeren (mann) min tisser ikke om natten. Jeg (dame) tisser 0-3 ganger om natten. Som regel 1 gang, sjelden 3. For meg er det litt vane inne i det, og ikke nødvendigvis at jeg fysisk sett er nødt til å tisse. Når jeg våkner om natten, kan det hjelpe meg å få sove igjen å gå og tisse, selv om jeg ikke nødvendigvis har så veldig mye tiss som skal ut. Jeg er periodisk kaffedrikker, og nå nylig har jeg gått fra å ikke drikke kaffe fordi jeg bleket tennene, til å drikke i overkant mye kaffe fordi det er ferie og jeg har savnet det. I forbindelse med det, merker jeg at jeg i betydelig større grad faktisk må på do om natten. Jeg går ofte 2 ganger nå, og tisser en god del. Faren min tisser mange ganger på natten (vet ikke hvor ofte, men sikkert 3-4 ganger, tipper jeg, og han har problemer med prostata. Jeg har noen ganger tisset mange på natten fordi jeg har hatt begynnende UVI. Disse og andre fysiske tilstander kan jo også ligge til grunn, så er det en endring, tenker jeg absolutt en skal ta det opp med legen. Det samme gjelder hvis det er plagsomt og går utover søvnen. Anonymkode: 22366...c93
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 Ikke uvanlig å måtte tisse på natta når en kommer litt opp i alderen, da vi begynner å produsere mindre av hormonet som gjør oss mindre tisstrengt om natta. Jeg vet ikke hvor gammel din samboer er, men er han mye under 50 så kan det være lurt å ta en sjekk. Se også over hvilke medisiner han eventuelt tar, og se om det kan være en bivirkning på noen av de. Ellers så er nattetissing ikke uvanlig hvis en har søvnproblemer fra før, drikker alkohol/kaffe på kvelden, har urinveisinfeksjon eller overaktiv blære. "Skumlere" årsaker er ubehandlet sukkersyke, prostataproblemer eller dårlige nyrer. Min samboer er 52 og tisser på natta av og til. I løpet av dagen så tisser han sikkert 7-8 ganger, alt etter hvor mye kaffe han har fått i seg og hvor mye aktivitet han er i. Anonymkode: 7a032...325
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 Jeg kan tisse 10-20 ganger i løpet av natten (kvinne, 40). Har hatt det slik i mange år, er pga stress som igjen gir overaktiv blære, og ikke fysisk sykdom. For meg har det ingenting med væskeinntak å gjøre, og jeg drikker heller ikke kaffe. Anonymkode: c3859...406
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 Tisser på morgenen, et par-tre ganger Ila dagen og på kvelden før natta. Kanskje en gang Ila natten hvis jeg drakk mye væske før leggetid:) Så må sjelden tisse. Tror det meste er vanlig Anonymkode: 814da...358
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå