Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en alenemor til 3, har de 100%, og har de siste 5 årene datet en fyr av og på, når vi ikke dater så er vi venner, og barna mine finner stor glede i han. Problemet oppstår alltid når han har barnet sitt, og jeg vet ikke om det er sjalusien min over «friheten» hans, eller om det faktisk ligger noe i det, men i hvertfall er casen:

1. Når han skal ha barnet sitt i helgene så «nekter» mor han plutselig samvær, men veldig typisk at det akkurat er de helgene han skal ut eller har andre planer..

2. Når han har barnet sitt så slapper han fortsatt av og gjør som han vanligvis gjør fordi barnet sitter for seg selv å gamer eller ser på telefonen. Syns det er skikkelig utiltrekkende at han kanskje tar med seg ungen ut 1 time i løpet av en helg om i det hele tatt det. Har ingenting med meg å gjøre (vet det😅), men kjenner jeg blir veldig lite tiltrukket i han i den perioden. Det samme gjelder mat også, han sier moren bare spiser pizza og pølser og siden han har ungen så lite så får han ikke snudd på det, så det blir det hos han også..

han har ikke ungen ofte så det er ikke et kjempe stort problem, men nå når han har barnet over flere dager pga sommer så kjenner jeg det tærer på både vennskapet vårt og «greia» våres. Det kommer aldri til å bli noe mellom oss, og det har jeg også sagt til han, men han er en veldig god venn når ting er bra, og vi har sex i perioder. Så blir det problemer når han har barnet sitt, jeg mister helt lysten på hele han i en periode også føler han seg avvist fordi jeg ikke tør å si hvorfor også har vi det gående. .

Råd, tips? Virker det som det bare er sjalusien min? Nå er jo dette bare min side av saken, men jeg kan jo nevne positive egenskaper ved han også så det ikke blir en ren henge ut greie 🙈 Han er verdens beste venn, virkelig, han vil virkelig gjøre alt for vennene sine selvom han sliter med å gjennomføre ting. Har han noen som drar han i gang så får han ekstremt mye gjort! Han er en veldig god samtalepartner, vi ler, lytter til hverandre og han stiller opp når noen trenger han. 

Vet innerst inne at det beste bare er å gå uansett om det er sjalusi eller ikke, men vi har omtrent bare felles venner, barna er glad i han osv.  Skal sies at barna mine kun vet om at vi er venner og ikke det andre.

Anonymkode: a2da9...652

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp for en suppe!!! Hva er det du holder på med? Voks opp og bestem dere hva dere vil med hverandre!! Hvorfor bryr du deg om at han er «usexy» når du likevel bare vil ha han som en «venn»? 

Anonymkode: 23822...8f3

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at du prosjiserer følelser du har for "din" barnefar over på han, at det han gjør minner deg om det neket dine barn har som far. Nå vet jo ikke jeg om dine barns far er et nek, bare la merke til at du var 100% alene med de, og det er ofte en grunn. Far som ikke stiller opp osv

Anonymkode: a5aa2...b35

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For et rot.

Kanskje på tide å rydde litt i rekkene?

Anonymkode: 368a1...660

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Immari kjipt med foreldre som ikke ivaretar kosthold og aktivitetsbehov for barna, helt enig med TS. Det er jo ikke sjalusi, men skuffelse over at han legger listen for foreldrerollen så lavt.

Finn deg en annen mann for dette er kjipt for dere begge.

Anonymkode: 87d5c...3ae

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere er i ett FF forhold og du skal diktere hvordan han er rundt sønnen? Ja greit at du får avsmak og holder deg unna, som de andre skriver for ei suppe. 

Anonymkode: 2d763...2f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For alles skyld, gi opp det der.

Det vil aldri bli bedre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sjalusI? Han er en lat og dårlig far og det er ekstremt usexy. En sånn mann hadde jeg ikke en gang vært venn med. 

Anonymkode: db869...a18

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som du er misunnelig, ja, og som du tar konfliktene mellom ham og barnemor personlig enda han ikke er kjæresten din. 

Anonymkode: a69cf...5c7

• Liker 1
Skrevet

Han er tafatt. Forstår ikke hva ts skal være misunnelig over? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Han er tafatt. Forstår ikke hva ts skal være misunnelig over? 

Friheten i å stort sett ikke ha ansvar for barn. 

Anonymkode: a69cf...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du finner en eneste ressurssterk kvinne som finner han attraktiv. Mangelen på omsorgsegenskaper har han jo hele tiden, virker bare som om du blir oppmerksomme på dem når han har barnet sitt.

Anonymkode: b6c55...d29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke, mor nekter ham samvær de helgene han har tenkt seg ut eller bort.. Mener du at han planlegger å dra ut i helger som han skal ha samvær med barnet sitt? Som han tydeligvis allerede ser ganske lite? Det er jo ikke ok, han kan vel gå ut de helgene han IKKE har barnet og prioritere tid med barnet når han har det på samvær? 

Skjønner ikke hvorfor du drar inn sjalusi? Jeg ville også syntes det var "usexy" (ikke ordet jeg ville tenkt på først men ja lite tiltalende iallfall) med en fyr som er åpenbart dårlig far for ungen sin. 

Anonymkode: 84aac...ed8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et litt rotete forhold ja, men skjønner godt hva du mener - det er skikkelig usexy med en far som bryr seg minimalt om ungen sin!

Det høres ut som om han dropper samvær når det passer seg for ham (og lyver til deg om at mor "nekter samvær"). Og at han tar lite ansvar de gangene han faktisk er sammen med ungen. En god og ansvarsfull far hadde vært aktiv med eget barn når de ikke sees så ofte, og han hadde i alle fall sørget for et sunt og godt kosthold om han mistenkte at moren stort sett serverte drittmat!

Jeg hadde mistet følelser for denne mannen innmari fort... 

Anonymkode: 7f5e0...fcc

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For et rot.

Kanskje på tide å rydde litt i rekkene?

Anonymkode: 368a1...660

Og folk lurer fortsatt på hvorfor vi menn har problemer med å forstå kvinner ....     🙄

Anonymkode: 14747...749

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du synes han er usexy når han har barnet sitt fordi han fremstår som en tafatt og dårlig far. Stakkars barn.

Jeg snakker forresten av erfaring. Var sammen med en fyr en gang som hadde et barn fra før og som viste seg å være en egoistisk og dårlig far. Jeg dumpa han, blant annet pga hans dårlige farsegenskaper. Skikkelig usexy.

Anonymkode: f32db...98f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være en god forelder er det aller viktigste i mitt liv. Så ja, jeg hadde aldri villet hatt en partner som gjorde absolutt minimum av det han trenger som far.

I min erfaring er det også en grunn til at noen har "gale ekser" som stikker kjepper i hjulene. 

Anonymkode: 969fe...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har sjalusi med dette å gjøre? Han er ikke en god far. Regner med at du gikk fra faren til dine egne barn fordi han også var en ubrukelig far? Selvfølgelig er det utrolig turn off for deg at neste mann du har en relasjon til også er en dårlig far. Det er en klart deal breaker. 

Om du skal fortsette å være venn og FWB med han blir jo opp til deg da, men hvis du syns han er usexy i lange perioder, så blir det jo vanskelig. 

Anonymkode: 2b0fa...07a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg er en alenemor til 3, har de 100%, og har de siste 5 årene datet en fyr av og på, når vi ikke dater så er vi venner, og barna mine finner stor glede i han. Problemet oppstår alltid når han har barnet sitt, og jeg vet ikke om det er sjalusien min over «friheten» hans, eller om det faktisk ligger noe i det, men i hvertfall er casen:

1. Når han skal ha barnet sitt i helgene så «nekter» mor han plutselig samvær, men veldig typisk at det akkurat er de helgene han skal ut eller har andre planer..

2. Når han har barnet sitt så slapper han fortsatt av og gjør som han vanligvis gjør fordi barnet sitter for seg selv å gamer eller ser på telefonen. Syns det er skikkelig utiltrekkende at han kanskje tar med seg ungen ut 1 time i løpet av en helg om i det hele tatt det. Har ingenting med meg å gjøre (vet det😅), men kjenner jeg blir veldig lite tiltrukket i han i den perioden. Det samme gjelder mat også, han sier moren bare spiser pizza og pølser og siden han har ungen så lite så får han ikke snudd på det, så det blir det hos han også..

han har ikke ungen ofte så det er ikke et kjempe stort problem, men nå når han har barnet over flere dager pga sommer så kjenner jeg det tærer på både vennskapet vårt og «greia» våres. Det kommer aldri til å bli noe mellom oss, og det har jeg også sagt til han, men han er en veldig god venn når ting er bra, og vi har sex i perioder. Så blir det problemer når han har barnet sitt, jeg mister helt lysten på hele han i en periode også føler han seg avvist fordi jeg ikke tør å si hvorfor også har vi det gående. .

Råd, tips? Virker det som det bare er sjalusien min? Nå er jo dette bare min side av saken, men jeg kan jo nevne positive egenskaper ved han også så det ikke blir en ren henge ut greie 🙈 Han er verdens beste venn, virkelig, han vil virkelig gjøre alt for vennene sine selvom han sliter med å gjennomføre ting. Har han noen som drar han i gang så får han ekstremt mye gjort! Han er en veldig god samtalepartner, vi ler, lytter til hverandre og han stiller opp når noen trenger han. 

Vet innerst inne at det beste bare er å gå uansett om det er sjalusi eller ikke, men vi har omtrent bare felles venner, barna er glad i han osv.  Skal sies at barna mine kun vet om at vi er venner og ikke det andre.

Anonymkode: a2da9...652

Du har 3(!)barn 100% uten far til de?

Tror ikke han orker et liv med dine 3barn 100%. Han har 1barn. Holder for han det visst. Og jeg skjønner ikke greien din?  Hvor gammel er du?

Du blir utiltrukket når han har sitt barn?😂. Du bør ikke bli stemor. 

Anonymkode: 545bd...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har 3(!)barn 100% uten far til de?

Tror ikke han orker et liv med dine 3barn 100%. Han har 1barn. Holder for han det visst. Og jeg skjønner ikke greien din?  Hvor gammel er du?

Du blir utiltrukket når han har sitt barn?😂. Du bør ikke bli stemor. 

Anonymkode: 545bd...16e

Hun har barna 100% ja, og det er mye arbeid. Og så har han barnet sitt Kansje 30% eller noe sånt? Og blir tafatt og gjør ingen ting, og de spiser pølser og pizza og usunn mat. Han har ingen motivasjon for å gjøre en god jobb som far. 

Mens ts sikkert lager sunn mat, finner på ting med barna og står på..og har dem 100% og mestrer det. Han mestrer ikke rollen som far den lille tiden han har barnet. Klart det ikke ser så attraktivt ut for en som har barna mye. Jeg tror det er naturlig jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...