Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har fått hard avføring som ammende? Går på toalettet én gang daglig (som er standard for meg), men avføringen er mye mindre myk enn vanlig. 

Trodde først det var pga jerntilskudd, men det hadde ingen effekt å slutte på tilskuddet. Ellers spiser jeg som normalt, spiser mye fiber og drikker mye vann. Er det pga hormonnivået?

Anonymkode: 9f99d...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være hormonelt betinget, ja. Jeg har tatt movicol så og si daglig siden jeg var 3-4 mnd gravid. Baby er nå snart 5 mnd gammel og det er først nå jeg kan glemme å ta movicol uten at konsekvensen er veldig stor. Jeg fullammer og har gjort det hele tiden.

Skrevet

Jeg også! Jeg tror nok jeg drikker nok vann, men man skal drikke myyye for å klare å erstatte væsketapet pga amming!

AnonymBruker
Skrevet

Man må drikke 2-3 liter hver dag og det er ganske mye!

Anonymkode: 3a1d3...436

AnonymBruker
Skrevet

Melk er flytende væske, det sier seg selv at du må drikke mye. Mange kjenner på tørste når de ammer nettopp pga dette.

Anonymkode: c09c3...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du må drikke mer. Amming krever myyye væske fra kroppen. 

Anonymkode: 244ff...f1b

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme. Lurer på om det kan ha sammenheng med at man blir «tvunget» til å være en del i ro når man ammer? Man skal jo sitte minst mulig for å få fart på sakene. I det siste har vi fått til flere turer, og vært mer aktive, og jeg syns det har hjulpet litt. Av og til er løsningen mindre komplisert enn man skulle tro… 

Anonymkode: 6cd02...d6d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...