AnonymBruker Skrevet 15. juli #21 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Uoppmerksomhet, dårlig konsentrasjon, impulsivitet eller hva... Mange av disse skylder på dysleksi, og vi andre lar oss manipulere. Et eksempel her på KG. Jeg spurte en bruker om hen i det hele tatt hadde lest HI på fem setninger siden svaret var helt bak mål. Da ble jeg truet med rapportering siden hen hadde dysleksi. Akkurat som om jeg kjenner diagnosene til brukerne her. Sånne folk driter ut andre med samme diagnose. Hva synes du? Anonymkode: e600d...6b2 Hele hensikten med en diagnose på lese skrivevansker er å få hjelpemidler tilgjengelig. At noen ikke tar seg bryet med å bruke hjelpemidler og dermed trekker frem dysleksikortet når det passer seg er like lite greit som å komme med dysleksikortet når en ikke har dysleksi men har lest på skrå og svarer enda mer på skrå. Å misbruke dysleksikortet er ikke greit. Tekst til tale finnes og andre hjelpemidler for de som har ekte dysleksi. Det er med dysleksidiagnosen som med allergidiagnosen, noen vet ikke hva allergi er og hevder andre har allergi mot alt mulig annet en det det er mulig å få allergi mot. Og verst er politikerne som bruker allergi der de burde bruke motstand mot… Anonymkode: 84e22...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #22 Del Skrevet 15. juli Det går an å svare folk skikkelig her på kg. Og det høres det ut som du ts har bommet litt på, da er ikke "problemet" om noen har diagnose, lese og skrivevansker, konsentrasjonsproblemer, dysleksi eller noe annet. Da er problemet hvordan du selv svarer andre mennesker på kg. Det har vært ganske stygge mobbesaker her på kg der mennesker med dysleksi har holdt seg vekke fra kg pga mye hets, personforfølgelse og direkte stygge innlegg mot seg. Det går an å oppføre seg. Spør om det er noe du lurer på fremfor å drive med hersketeknikker, lage spekulative innlegg og fyre oppunder slik du gjør med denne tråden. Selvsagt vil det finnes mange dyslektikere på kg, det håper jeg det aldri slutter å være. Anonymkode: bb4d3...75d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #23 Del Skrevet 15. juli TS. Jeg svarer kort. Spiser en pizza. Flere som har skjønt poenget. Stikkordet er å "skjule" seg bak en diagnose. Tråden er langt fra en mobbing av de med dysleksi. Anonymkode: e600d...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #24 Del Skrevet 15. juli mommyaka skrev (48 minutter siden): Jepp jeg har også dysleksi...jeg sliter med å skrive feil ord og feil måte. Jeg leser ting på andre måter og dermed jan det vøre ar jeg svarer feil. Måten jeg skriver på kommer ofte ut feil...har blitt kastet ut av 2 jente grupper på Facebook da de mente jeg var kvass og mente stygge ting...mrm det var ikke noe jeg var klar over om måten jeg skrev svar på kunne tolkes feil. Her bommer du jo bare på tastaturet. Det har vel ingenting med dysleksi å gjøre? Anonymkode: 6c422...586 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #25 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette skjønner jeg godt. Kan det forklare noe med at enkelte med dysleksi svarer på hundre tråder på en dag? Anonymkode: e600d...6b2 Ikke meg du spør. Men jo mer jeg skriver jo bedre fungerer det. Hvis jeg en periode skriver ingenting eller lite. Sliter jeg mye mer igjen. Så fra jeg begynte med nettskriving så er det stor forskjell. Selv med dysleksi gjelder øvelse gjør mester. Jeg må bare bruke mer tid på øvingen min enn deg Anonymkode: f0664...0fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #26 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her bommer du jo bare på tastaturet. Det har vel ingenting med dysleksi å gjøre? Anonymkode: 6c422...586 Ikke meg du spør. Jo fordi man ser ikke at man har skrevet feil. Før det evnt går litt tid og evnt leser det på nytt. Anonymkode: f0664...0fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #27 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS. Jeg svarer kort. Spiser en pizza. Flere som har skjønt poenget. Stikkordet er å "skjule" seg bak en diagnose. Tråden er langt fra en mobbing av de med dysleksi. Anonymkode: e600d...6b2 Men så er spm: hvem er du til å bestemme og dele dom over hvem som "skjuler seg bak" og hvem som har dysleksi? Hva er kriteriene? Er det først når noen har fremlagt PPT papirene med rett kopi for deg at dysleksi diagnosen er rett? Anonymkode: bb4d3...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 15. juli #28 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men så er spm: hvem er du til å bestemme og dele dom over hvem som "skjuler seg bak" og hvem som har dysleksi? Hva er kriteriene? Er det først når noen har fremlagt PPT papirene med rett kopi for deg at dysleksi diagnosen er rett? Anonymkode: bb4d3...75d Poenget er vel at det faktisk foreligger en diagnose? Man setter de med diagnosen i et svært dårlig lys dersom man bruker dysleksi som en unnskyldning for å ikke kunne skrive og lese ordentlig. Jeg hadde to kollegaer av utenlandsk opprinnelse på min jobb som ikke leser eller skriver særlig bra på norsk, og de brukte dysleksi som en unnskyldning. De har forøvrig ingen lese vansker på morsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #29 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men så er spm: hvem er du til å bestemme og dele dom over hvem som "skjuler seg bak" og hvem som har dysleksi? Hva er kriteriene? Er det først når noen har fremlagt PPT papirene med rett kopi for deg at dysleksi diagnosen er rett? Anonymkode: bb4d3...75d I klartekst. Jeg dømmer ingen med dysleksi. Jeg snakker om de som selv sier de har det, rett eller galt, og bruker dette kortet for å bortforklare helt andre forhold. Og egentlig kunne denne tråden handlet om diagnoser generelt. Noen er veldig på mote for tiden. Anonymkode: e600d...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #30 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ikke meg du spør. Jo fordi man ser ikke at man har skrevet feil. Før det evnt går litt tid og evnt leser det på nytt. Anonymkode: f0664...0fc Ja, som med alle andre. Jeg kan også bomme på tastaturet. Leser jeg det på nytt, så ser jeg det. Leser jeg ikke, så ser jeg det ikke. Har vel fremdeles ikke noe med dysleksi å gjøre. Bare en bom alle kan gjøre. Anonymkode: 6c422...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #31 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, som med alle andre. Jeg kan også bomme på tastaturet. Leser jeg det på nytt, så ser jeg det. Leser jeg ikke, så ser jeg det ikke. Har vel fremdeles ikke noe med dysleksi å gjøre. Bare en bom alle kan gjøre. Anonymkode: 6c422...586 Ser at du i flere innlegg holder en stø kurs. Hva skyldes dysleksi og hva skyldes andre forhold. Selv navigerer jeg også feil. Både når det gjelder tekst jeg leser og svar jeg gir. Kanskje du skjønner jeg får piggene ut når jeg vibber manipulasjon? Anonymkode: e600d...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. juli #32 Del Skrevet 15. juli (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uoppmerksomhet, dårlig konsentrasjon, impulsivitet eller hva... Mange av disse skylder på dysleksi, og vi andre lar oss manipulere. Et eksempel her på KG. Jeg spurte en bruker om hen i det hele tatt hadde lest HI på fem setninger siden svaret var helt bak mål. Da ble jeg truet med rapportering siden hen hadde dysleksi. Akkurat som om jeg kjenner diagnosene til brukerne her. Sånne folk driter ut andre med samme diagnose. Hva synes du? Anonymkode: e600d...6b2 Jeg synes du skal passe dine egne saker 🙄 Fyren du diskuterte har dysleksi og har nevnt det i flere andre tråder her inne. Er det hans feil at han har dysleksi? Endret 15. juli av Mardina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #33 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ser at du i flere innlegg holder en stø kurs. Hva skyldes dysleksi og hva skyldes andre forhold. Selv navigerer jeg også feil. Både når det gjelder tekst jeg leser og svar jeg gir. Kanskje du skjønner jeg får piggene ut når jeg vibber manipulasjon? Anonymkode: e600d...6b2 Aner ikke hva du babler om. Og jeg har ikke dysleksi. Du skriver tåkete. Skriv så folk kan forstå. Hvem føler du manipulerer deg? Anonymkode: 6c422...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #34 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): I klartekst. Jeg dømmer ingen med dysleksi. Jeg snakker om de som selv sier de har det, rett eller galt, og bruker dette kortet for å bortforklare helt andre forhold. Og egentlig kunne denne tråden handlet om diagnoser generelt. Noen er veldig på mote for tiden. Anonymkode: e600d...6b2 Nå har det jo kommet frem at den du så tydelig hinter til har dysleksi og er en av de som har blitt mobbet ganske mye her på kg pga det. Det å tvile på andre mennesker og henge noen ut og påstå det er manipulasjon inn i bildet er ganske utspekulert og jeg har mine meninger om de som driver på med slikt. Anonymkode: bb4d3...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #35 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Aner ikke hva du babler om. Og jeg har ikke dysleksi. Du skriver tåkete. Skriv så folk kan forstå. Hvem føler du manipulerer deg? Anonymkode: 6c422...586 Beklager bablingen! Jeg synes det å bruke en diagnose (sant eller ikke) til å bortforklare forhold som ikke har noe med diagnosen å gjøre, er manipulering. Jeg mente også å si du holdt deg til tema. Jeg mente ikke å antyde at du har dysleksi. Anonymkode: e600d...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #36 Del Skrevet 16. juli Uansett dignose, syndrom, eller personlighetstrekk så finnes det folk som vil late som de har det. Overse det. Anonymkode: 841a5...c65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #37 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja det stemmer godt med mine erfaringer med flere med selvdiagnosert dysleksi og adhd. Særlig kvinner rundt 60. Hver eneste gang noen av de har fått kritikk eller spørsmål rundt noe de sa og gjorde så kommer det bortforklaringer og unnskyldninger om at de ikke fortjener å bli stilt spørsmål til fordi "min far skrek til meg når jeg var liten", "jeg har nettopp vært i begravelse til min mor, har du ikke empati med meg??!!" Jeg tror det er flere som har selvdiagnosert seg og som bruker det som unnskyldning i enhver situasjon istedenfor å ta ansvar for egne handlinger, enn de som faktisk har en reell diagnose. For jeg kjenner flere som har fått papirer fra spesialist på å ha diagnosene og som ikke oppfører seg slik dramatisk, hverken skriftlig eller muntlig. Anonymkode: ea801...902 Det er derfor alle jager etter å ha en eller flere diagnoser i dagens samfunn. Har man det, slipper man å stå til ansvar for noe. Det er da bare å skylde på diagnosen(e). Blir sikkert veldig bra på sikt.... Anonymkode: 6c3ff...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #38 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): I klartekst. Jeg dømmer ingen med dysleksi. Jeg snakker om de som selv sier de har det, rett eller galt, og bruker dette kortet for å bortforklare helt andre forhold. Og egentlig kunne denne tråden handlet om diagnoser generelt. Noen er veldig på mote for tiden. Anonymkode: e600d...6b2 Helt riktig. Folk jager diagnoser som aldri før og påstår at det ikke finnes snyltere av uføretrygd. Og ingen ser sammenhengen.... Anonymkode: 6c3ff...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 16. juli #39 Del Skrevet 16. juli All dårlig oppførsel unnskyldt med diagnose ødelegger for andre med diagnosen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #40 Del Skrevet 16. juli BobbySocks skrev (4 minutter siden): All dårlig oppførsel unnskyldt med diagnose ødelegger for andre med diagnosen. Jeg opplever det daglig. Alltid noen som skylder på diagnosen(e) istedet for at personen tar ansvar. Spesielt mtp foreldre som har barn. For 10 år siden eksisterte omtent ikke dette. Men "vi er vel kommet lengre" i 2024... Anonymkode: 6c3ff...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå