AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Er det vanlig. Ble frastjålet sykkelen hjemme. Forsikringen krever kopi av anmeldelsen. Oslo politi sier at dette ikke er et vanlig krav. Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 5238b...27f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Helt vanlig. Hvis ikke kan jo alle bare melde inn masse ting som stjålet uten konsekvenser og få betalt for det. Selv vegvesenet krever stempel hos politiet om du bestiller nye bilskilt, om de du har har falt av og blitt borte. Anonymkode: 77f1c...a52 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oslo politi sier at dette ikke er et vanlig krav. Anonymkode: 5238b...27f Hvem sa dette til deg? For det er helt feil - de fleste, om ikke alle, forsikringsselskap ber om dette, enten allerede når du leverer kravet ditt, eller når det blir saksbehandlet. Det er uansett ikke noe problem å levere en kopi av anmeldelsen? Anonymkode: 9e267...7ec 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem sa dette til deg? For det er helt feil - de fleste, om ikke alle, forsikringsselskap ber om dette, enten allerede når du leverer kravet ditt, eller når det blir saksbehandlet. Det er uansett ikke noe problem å levere en kopi av anmeldelsen? Anonymkode: 9e267...7ec Oslo Politi sier at saksbehandlingstiden er nå fra 2 til 4 uker. De vil uansett ikke utlevere selve anmeldelsen med mindre forsikringen rekvirerer dette. Saksnummeret blir opplyst. Anonymkode: 5238b...27f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oslo Politi sier at saksbehandlingstiden er nå fra 2 til 4 uker. De vil uansett ikke utlevere selve anmeldelsen med mindre forsikringen rekvirerer dette. Saksnummeret blir opplyst. Anonymkode: 5238b...27f Du må bare sende kvittering på at anmeldelse er levert tror jeg Anonymkode: 77f1c...a52 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du må bare sende kvittering på at anmeldelse er levert tror jeg Anonymkode: 77f1c...a52 Saksnummeret, ja. Er det rimelig at saken skal stå i bero inntil saksnummeret blir bekjent meg om noen uker? Anonymkode: 5238b...27f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Her leverte vi bare anmeldelse på nett, og så fikk vi svar en halvtime etterpå om at saken var henlagt. NOEN fordeler er det jo med kjappe henleggelser. 😂 Har du sjekket om det er mulig i Oslo, å få den automatisk behandlet på nett? https://anmeldelse.pub.politiet.no/webjars/anmeldelse/index.html?type=sykkel Anonymkode: c89f0...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Det er helt vanlig så her har politiet gitt deg feil info. De er overarbeida og sikkert litt på felgen hele gjengen. Jeg fikk brev om henleggelse av en anmeldelse av blind vold datert til dagen før anmeldelsen ble levert😅 Brevet ble også sent til min tidligere adresse, ikke folkeregistrert adresse jeg hadde bodd på i 18 mnd. Ganske inponerende for jeg noterte riktig adresse i anmeldelsen. Jeg tok bilder så jeg vet alt var riktig. Anonymkode: e40b2...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her leverte vi bare anmeldelse på nett, og så fikk vi svar en halvtime etterpå om at saken var henlagt. NOEN fordeler er det jo med kjappe henleggelser. 😂 Har du sjekket om det er mulig i Oslo, å få den automatisk behandlet på nett? https://anmeldelse.pub.politiet.no/webjars/anmeldelse/index.html?type=sykkel Anonymkode: c89f0...b3f Jeg leverte anmeldelsen fysisk (skjema) hos politiet. På telefon noen dager senere får jeg opplyst saksbehandlingstiden er to til fire uker. Sånn er det i Oslo, dessverre. Anonymkode: 5238b...27f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Du får jo en bekreftelse rimelig kjapt uansett på an anmeldelsen er registrert. Vi meldte en sykkel stjålet på nett og fikk svar etter et par dager på at den var registrert. Dette er 1,5 mns siden. Har ikke fått beskjed om at saken er henlagt. I vårt tilfelle var det kameraovervåkning og de har et navn på gjerningsmann. forsikringen behandlet saken kjapt og trengte kun info om at saken var anmeldt, så fikk vi utbetaling. Anonymkode: 87b1a...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leverte anmeldelsen fysisk (skjema) hos politiet. På telefon noen dager senere får jeg opplyst saksbehandlingstiden er to til fire uker. Sånn er det i Oslo, dessverre. Anonymkode: 5238b...27f Du burde nok ha levert på nett. Anonymkode: c89f0...b3f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg leverte anmeldelsen fysisk (skjema) hos politiet. På telefon noen dager senere får jeg opplyst saksbehandlingstiden er to til fire uker. Sånn er det i Oslo, dessverre. Anonymkode: 5238b...27f Dette er mye enklere digitalt ja. Men fikk du noen kvittering/bekreftelse på at den er levert? For det er nok. Anonymkode: ddc9e...f5b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #13 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Politiet vil helst at du skal droppe å anmelde saken slik at den ikke skal bidra til å ødelegge oppklaringsprosenten deres. Kjent taktikk hos mange politidistrikt. Politietaten er virkelig vanstyrt. Politiet har en hel haug med oppgaver å ta tak i, som gjengproblem, ran, sedelighetssaker, grove voldssaker, vandalisme etc, men likevel går det mange hundre nyutdannede politi fra de siste fem års kull fra politihøyskolen arbeidsledige. Situasjonen er tragikomisk i Norge. Anonymkode: 17b7e...32d Det er motsatt. De ønsker mest mulig anmeldelser. Ingen anmeldelser, ingen ressurser eller bevilgninger Anonymkode: a0d82...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå