Kryneren Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Sjelden trenger jeg stille i full dress med skjorte og slips. Men av og til får man høre at forventet antrekk er " litt pent". Hva er egentlig det for en voksen mann som meg? Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Dressbukser, penskjorte, slips og v-genser eller cardigan. Pensko. Anonymkode: 5e412...be1 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dressbukser, penskjorte, slips og v-genser eller cardigan. Pensko. Anonymkode: 5e412...be1 Dette er jo dress, bare med en malplassert genser/cardigan i stedet for dressjakke? Aldri sett noen gå slik. Med "litt pent" tenker jeg jeans (som er hel og pen) og penskjorte. Anonymkode: 6713b...ebb 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Dressbukse og en pen skjorte Anonymkode: c8baa...e46 1
Helene1982 Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 «Litt pent» vil jeg si er skjorte, evt t-skjorte og en pen genser/jakke. Lukkede sko som ikke er joggesko, men kan være sporty om de er rene. Dressbukse eller kakis, man kan velge jeans, men da bør de være hele og ikke slitt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Med "litt pent" tenker jeg jeans (som er hel og pen) og penskjorte. Anonymkode: 6713b...ebb Nei. Olabukser er fritidstøy. Det er overhodet ikke «litt pent», «lite pent» derimot, ja. Anonymkode: 5e412...be1 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Når mannen min skal kle seg litt pent, hvis vi f.eks skal på byen eller i en bursdag så har han gjerne ei skjorte som ikke er i sånn typisk tynt dress stoff, og ei pen bukse, de har mange pene bukser med press i, jeg har kjøpt han noen på f.eks Jack and Jones. Også bruker han å ta ett belte. Om sommeren har han også brukt pene linbukser, og pene skjorter med korte armer eller t skjorter med krave. Mitt beste tips er egentlig bare, ordentlige litt finere klær enn det du bruker til vanlig, bukse med belte og noen ordentlige sko, dropp de slitte joggeskoa, de kan ødelegge hele antrekket. Anonymkode: f3516...7d7 2
Kryneren Skrevet 15. juli 2024 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Olabukser er fritidstøy. Det er overhodet ikke «litt pent», «lite pent» derimot, ja. Anonymkode: 5e412...be1 Ja olabukse er veldig hverdag for meg også. 2
Kryneren Skrevet 15. juli 2024 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2024 Ser når jeg er i sosiale sammenhenger at litt pent defineres omtrent like forskjellig som svarene her. Man må kanskje bare kjenne etter hva en selv liker? Eller?
Helene1982 Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 Kryneren skrev (1 time siden): Ser når jeg er i sosiale sammenhenger at litt pent defineres omtrent like forskjellig som svarene her. Man må kanskje bare kjenne etter hva en selv liker? Eller? Om det er en privat tilstelning, tror jeg det viktigste er at man oppfattes som at man har «pyntet seg litt». Det handler om at det gir inntrykk av at man har respekt for vertskapet og anledningen. For noen kan det være å trimme skjegget og ha en pen jakke, mens for andre kan det være strøket skjorte og dress. Jeg var på en restaurant en gang som «anbefalte høye heler, skjørt og bluse eller kjole» til maten for kvinner. De hadde en underlig anbefaling til menn også. Jeg kom fra jobb, og hadde normalt pent jobbantrekk med flate sko (rene). Det hadde også alle andre andre varianter av som betalte for å spise der. Makan til jåleri 😅
Kryneren Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2024 Helene1982 skrev (4 timer siden): Om det er en privat tilstelning, tror jeg det viktigste er at man oppfattes som at man har «pyntet seg litt». Det handler om at det gir inntrykk av at man har respekt for vertskapet og anledningen. For noen kan det være å trimme skjegget og ha en pen jakke, mens for andre kan det være strøket skjorte og dress. Jeg var på en restaurant en gang som «anbefalte høye heler, skjørt og bluse eller kjole» til maten for kvinner. De hadde en underlig anbefaling til menn også. Jeg kom fra jobb, og hadde normalt pent jobbantrekk med flate sko (rene). Det hadde også alle andre andre varianter av som betalte for å spise der. Makan til jåleri 😅 Det hørtes litt spesielt ut med den spesifikke koden🤗. Men takk for tipset. Når man skal feire noe tenker jeg også respekt for vertskapet og anledningen. Løfte det vanlige antrekket man ellers bruker. Og det kan absolutt være så ymse.
Helene1982 Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 Kryneren skrev (1 minutt siden): Det hørtes litt spesielt ut med den spesifikke koden🤗. Men takk for tipset. Når man skal feire noe tenker jeg også respekt for vertskapet og anledningen. Løfte det vanlige antrekket man ellers bruker. Og det kan absolutt være så ymse. Ja, jeg likte det ikke, men lo også mye ov «anbefalingene» Det er fair å si: «pent antrekk», men man kan ikke forvente at folk skal kjøpe nye klær for å delta, så lenge man gjør en innsats innenfor egen stil. Man kan som regel se når noen har prøvd eller gitt faen, og det bør være viktigere enn «riktig».
Kryneren Skrevet 16. juli 2024 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2024 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Ja, jeg likte det ikke, men lo også mye ov «anbefalingene» Det er fair å si: «pent antrekk», men man kan ikke forvente at folk skal kjøpe nye klær for å delta, så lenge man gjør en innsats innenfor egen stil. Man kan som regel se når noen har prøvd eller gitt faen, og det bør være viktigere enn «riktig». Enig i det. Ja kjøpe nytt blir litt voldsomt, med mindre man faktisk har slitt ut det man har. 1
Helene1982 Skrevet 16. juli 2024 #14 Skrevet 16. juli 2024 Kryneren skrev (17 minutter siden): Enig i det. Ja kjøpe nytt blir litt voldsomt, med mindre man faktisk har slitt ut det man har. Alle burde eie klær som passer til «pent» men man skal ikke undervurdere hår, skjegg, sminke, sko og tilbehør eller strykejern 😁 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #15 Skrevet 17. juli 2024 feks nå på sommeren lyse chinos pene sko Pen skjorte/pique belte som matcher sko Anonymkode: 8d57d...666 2
Kryneren Skrevet 17. juli 2024 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2024 Meowmere skrev (4 minutter siden): Jeans, skjorte og blazer er da litt fint. Ja jeg kan trives med det 🤗 eventuelt chinos
Kryneren Skrevet 19. juli 2024 Forfatter #18 Skrevet 19. juli 2024 Tusen takk for alle gode tips. De viser i alle fall at det er et visst spillerom innen kleskoden " litt fint " for en mann. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå