Gå til innhold

Store smerter under fotbuen, særlig ved ståing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får veldig vondt under fotbuen hvis jeg står stille, tror ikke det er plantar fascitt da det ikke er stikkende smerter om morgenen, er heller ikke vondt ved trykke. Ble operert for 10 år siden for haglunds hæl, men da var smertene bak på hælen.
Noen som aner hva dette kan være. Fastlegen min er 12 mil unna så ikke så lett å oppsøke.

Anonymkode: 37c26...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å tøye ut leggmuskulaturen ? Gå på tærne opp trappetrinn, gjentas så ofte som mulig.

Anonymkode: 5e1bd...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen nye sko med feil passform kanskje, dersom det har oppstått i det siste?

Anonymkode: 5fa13...06b

AnonymBruker
Skrevet

..spør fordi jeg har opplevd det samme etter spinning i sko som ikke passet godt nok. Da måtte fotbuen anstrenge seg mer under bruk, så du kan jo forsøke å kjenne etter om du har noen sko som det kjennes tyngre å gå med

Anonymkode: 5fa13...06b

Skrevet

Jeg opplever det samme, og jeg har ikke noen medisinsk bekreftelse på dette, men jeg tror at det handler om at fotbuen min er veldig naturlig buet (motsatt av plattfot) og at jeg kan se at senene under foten ikke får nok støtte om jeg ikke har sko med buet såle på midten. Det finnes innleggssåler som hjelper. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøvd å tøye ut leggmuskulaturen ? Gå på tærne opp trappetrinn, gjentas så ofte som mulig.

Anonymkode: 5e1bd...f5d

Har prøvd å tøye, men skal prøve mer. Er mulig det kommer fra stramme leggmuskler. Skal prøve å gå på tærne også. Har prøvd å tøye ved å senke hælen og heve den, det resulterte bare i smerter bak som de jeg ble operert for

Anonymkode: 37c26...16b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...