Gå til innhold

Mannen min vil at eksen hans skal bo hos oss – trenger råd!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon og trenger litt råd. Jeg er en kvinne på 28 år og har vært gift med min mann på 45 i tre år. Forrige uke kom han hjem med en uventet nyhet: hans ekskjæreste på 26 år trenger et sted å bo, og han foreslo at hun kan bo hos oss i seks måneder.

Bakgrunnen er at ekskjæresten har solgt boligen sin, og den nye boligen hennes blir ikke klar før i januar neste år. Min mann mener det er en god idé å tilby henne vårt gjesterom slik at hun slipper å stresse med å finne midlertidig bolig.

Jeg må innrømme at jeg ikke er komfortabel med dette forslaget i det hele tatt. For det første føler jeg at det er veldig uvanlig og potensielt belastende for ekteskapet vårt å ha en ekskjæreste boende hos oss. Det er også bekymringsfullt fordi de har en felles historie som jeg ikke er en del av, og jeg er usikker på hvilke følelser som kan komme opp igjen. I tillegg har jeg aldri møtt henne før, og jeg synes det er en veldig stor tillitsøvelse å slippe en ukjent person inn i vårt hjem på denne måten.

Jeg har allerede snakket med min mann om mine bekymringer, men han mener at jeg overreagerer og at det ikke er noe å bekymre seg for. Han ser på det som en vennlig gest for å hjelpe en person i nød, men for meg føles det som et stort potensielt problem.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Hvordan håndterte dere det? Er det urimelig av meg å si nei til denne situasjonen? Jeg vil gjerne høre deres tanker og råd før jeg tar en endelig avgjørelse.

Anonymkode: 3f7d1...03a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha For en gammel luring. Har dere i det hele tatt et gjesterom eller må det bli alle tre i samme seng? 

Anonymkode: a38fa...25d

• Liker 31
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han hadde jo sikkert syntes det bare ville vært en "vennlig gest" om en eks av deg skulle flyttet inn hos dere og bodd der i et halvt år.. 😅

Det er jo selvfølgelig ikke greit i det hele tatt. Og hvem i alle dager vil flytte inn hos en eks og hans kone..? Høres litt for merkelig ut hele greia..

Anonymkode: e2f99...8b9

• Liker 42
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon og trenger litt råd. Jeg er en kvinne på 28 år og har vært gift med min mann på 45 i tre år. Forrige uke kom han hjem med en uventet nyhet: hans ekskjæreste på 26 år trenger et sted å bo, og han foreslo at hun kan bo hos oss i seks måneder.

Bakgrunnen er at ekskjæresten har solgt boligen sin, og den nye boligen hennes blir ikke klar før i januar neste år. Min mann mener det er en god idé å tilby henne vårt gjesterom slik at hun slipper å stresse med å finne midlertidig bolig.

Jeg må innrømme at jeg ikke er komfortabel med dette forslaget i det hele tatt. For det første føler jeg at det er veldig uvanlig og potensielt belastende for ekteskapet vårt å ha en ekskjæreste boende hos oss. Det er også bekymringsfullt fordi de har en felles historie som jeg ikke er en del av, og jeg er usikker på hvilke følelser som kan komme opp igjen. I tillegg har jeg aldri møtt henne før, og jeg synes det er en veldig stor tillitsøvelse å slippe en ukjent person inn i vårt hjem på denne måten.

Jeg har allerede snakket med min mann om mine bekymringer, men han mener at jeg overreagerer og at det ikke er noe å bekymre seg for. Han ser på det som en vennlig gest for å hjelpe en person i nød, men for meg føles det som et stort potensielt problem.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Hvordan håndterte dere det? Er det urimelig av meg å si nei til denne situasjonen? Jeg vil gjerne høre deres tanker og råd før jeg tar en endelig avgjørelse.

Så denne eksen har ikke NOEN ANDRE å bo hos de 6 månedene? Ingen? Og din mann fant ut av det og ville be henne flytte inn så fort, uten å tenke eller snakke gjennom det med deg, han bare mener det er en god ide så da skjer det? Hehehehe

Aldri i livet.

Og jeg fatter ikke henne heller, aldri hadde jeg flytta på eksen og kona hans. 

Anonymkode: 6b42c...274

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At eksen bor hos dere høres så sprøtt ut at det kan neppe være noen andre som har opplevd det. Det sier litt om omfanget av forslaget hans. 

Du skal håndtere det med å sette ned foten og rope NEI! Det er ikke urimelig i det hele tatt. 

Dette er ikke en avgjørelse du skal dvele med. For du skal ikke finne deg i det.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

😂

Anonymkode: 1b714...e4c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Bruker han ellers i ha respekt for dine ønsker og følelser, eller er det vanlig for han å bagatellisere de og overkjøre deg?

Han skal selvfølgelig ikke ha en eks boende i 6 måneder. Uansett hvem det var, om det så var min egen familie han tilbød et rom, er det ikke sikkert jeg hadde gått med på det. 

Anonymkode: 85965...987

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Trolleri trollera

Anonymkode: 6c160...517

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en god ide.

Hva med å etablere en familie barnehage i samme slengen? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er mannen din David Eriksen? 😂

Anonymkode: 4db70...9e4

• Liker 14
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Du får si at du har invitert din ex til å bo hos dere i 6 mnd, for skal han inviterer exen sin så kan du det å😉 Tipper pipen få en annen lyd da 🫣 

Anonymkode: 3b236...afc

• Nyttig 6
Skrevet

Dette synes jeg hørte ut som en god idé.

En ypperlig mulighet til å bli med din kjæres ex.

Mvh 💦

AnonymBruker
Skrevet

Han liker de unge da, det skal han ha. Kan ikke skjønne dette kan stemme, du er 28 og dere har vært gift i 3 år. regner med dere var litt sammen før den tid også. Så har han en eks som er 26, gud bedre når var han sammen med henne?

Dette tror jeg neppe er sant

Anonymkode: 0b670...cd9

• Liker 20
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Denne biter jeg ikke på

Anonymkode: 3b4fd...225

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

0/10

Anonymkode: 2e08f...17f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på dette er sant, men skulle det være det er det egentlig så enkelt som at det kommer an på hvem som eier boligen. Eier han den alene velger han selv hvem han låner ut gjesterommet til.

Anonymkode: 0eca7...206

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja og så skifter du fil og blir sammen med exen hans. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han liker de unge da, det skal han ha. Kan ikke skjønne dette kan stemme, du er 28 og dere har vært gift i 3 år. regner med dere var litt sammen før den tid også. Så har han en eks som er 26, gud bedre når var han sammen med henne?

Dette tror jeg neppe er sant

Anonymkode: 0b670...cd9

Akkurat det samme tenkte jeg. 
han her går virkelig på barnerov 🙈

Faren ved å gifte seg med en så mye eldre mann er at du nesten automatisk har mindre autoritet og han overkjører deg lett med sånne håpløse ting som dette. 

SETT FOTEN NED OG SI NEI!!!

Anonymkode: 6f440...3fc

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trolleri trollera

Anonymkode: 6c160...517

Blir ikke du rapportert for å påstå trolling?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...