AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Trenger litt innspill her ☺️ Etter å ha datet over tid, så har vi blitt kjærester og har det fint sammen! Jeg har tidligere sagt i fra at jeg ikke ønsker barn, og kjæresten min ønsker barn. Er det dumt å fortsette forholdet nå? Er det mitt ansvar å ende det, slik at kjæresten kan gå videre i livet om barneønsket er stort? Eller er det kjærestens ansvar? Tror vel at kjæresten min innerst inne har et håp om at jeg vil endre mening, Anonymkode: c02ab...b6b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Bli enige om å gjør det slutt Anonymkode: 1ecfe...2f8 10 2
Nonstop1 Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Jeg synes det er dumt å gå videre. Men det er ikke ditt ansvar å gjøre det slutt. Bare gjør det helt tydelig for henne at du nok aldri kommer til å ombestemme deg, snakk ordentlig om det sånn at hun forstår at dette er ett valg hun må ta. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Så lenge du er KRYSTALLKLAR på at du ikke kommer til å endre mening, så er det vel mest opp til kjæresten å gjøre det slutt. Men her er det viktig at dere kommuniserer mye om temaet. utrolig dårlig gjort å la den andre leve i håpet rundt et så viktig emne! Anonymkode: a0cfc...b5c 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så lenge du er KRYSTALLKLAR på at du ikke kommer til å endre mening, så er det vel mest opp til kjæresten å gjøre det slutt. Men her er det viktig at dere kommuniserer mye om temaet. utrolig dårlig gjort å la den andre leve i håpet rundt et så viktig emne! Anonymkode: a0cfc...b5c Var tydelig da vi snakket om det initielt, men frykter at kjæresten likevel har håpet. Jeg har ikke gitt falske forhåpninger. Jeg bør kanskje ta det opp tema igjen, av respekt for min kjære Anonymkode: c02ab...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Nonstop1 skrev (1 time siden): Jeg synes det er dumt å gå videre. Men det er ikke ditt ansvar å gjøre det slutt. Bare gjør det helt tydelig for henne at du nok aldri kommer til å ombestemme deg, snakk ordentlig om det sånn at hun forstår at dette er ett valg hun må ta. Jeg har vært tydelig fra start, men ikke snakket om det noe videre. Burde vel kanskje ta opp temaet igjen. Usikker på hva utfallet blir. Men unner jo kjæresten å få barn om ønsket er der, selv om det vil medføre brudd Anonymkode: c02ab...b6b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 Bedre at det blir slutt nå enn senere. Mange tror partner med tiden vil kunne overtales, men det er forskjell på «vet ikke» og «vil ALDRI ha barn» Det er så viktig at en står likt der fra starten. Jeg har et barn og vil ALDRI ha flere barn. Det var et krav at ny partner også var ferdig med barn. Ta det opp igjen og si at om hun/han ønsker barn så vil det aldri bli med deg. Og kjæreste må vurdere om det er noe h*n kan leve med. Anonymkode: b70c3...b08 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 Hvis du virkelig elsker kjæresten din og ønsker han eller henne det aller beste i livet: Så burde du snakke med hen. Har du et ansvar i å gjøre det slutt? Nei. Men den riktige tingen er å kommunisere situasjonen tydelig - slik at hen forstår. Slik at man eventuelt ikke lengre lever i et falskt håp, kan falle til ro i situasjonen, og ta det beste valget for en selv. Jeg tror det kan være lett for en partner å tenke at den andre kommer til å endre mening etterhvert. Ihvertfall hvis man er blind av forelskelse, naiv og drømmende. Da er det enda viktigere å gjøre ting tydelig. Og hva med deg da? Synes du det er ok å være i et forhold der du kanskje eventuelt blir dumpa den dagen barneønsket blir for høyt? Er du villig til å leve med den usikkerheten? Var selv sammen med en mann som det viste seg at egentlig ikke ønsket barn, men av frykt for å miste meg, så klarte han aldri å kommunisere dette godt nok. Han forble vag, dvelende, gav utydelige signaler, unngikk samtaler som jeg tok opp. Jeg synes det var ufattelig egoistisk. Det ble slutt da jeg var 34, fordi jeg innså den harde sannheten. Nå er jeg 36 og sliter med å få barn. Går igjennom IVF. Det er ikke sikkert jeg får barn. Jeg kan være litt bitter på eksen min av og til. Føler han villedet meg i 5 år, og gjorde det sinnsykt vanskelig for meg å ta det rette valget for meg. Hadde jeg vist hva han egentlig ville, så ville jeg aldri fortsatt forholdet. Det er ikke kjærlighet. Anonymkode: 2c683...af5 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Trenger litt innspill her ☺️ Etter å ha datet over tid, så har vi blitt kjærester og har det fint sammen! Jeg har tidligere sagt i fra at jeg ikke ønsker barn, og kjæresten min ønsker barn. Er det dumt å fortsette forholdet nå? Er det mitt ansvar å ende det, slik at kjæresten kan gå videre i livet om barneønsket er stort? Eller er det kjærestens ansvar? Tror vel at kjæresten min innerst inne har et håp om at jeg vil endre mening, Anonymkode: c02ab...b6b Man trenger jo ikke ende det om man ønsker å være sammen. Det må være opp til han om barneønsket blir så stort at det trumfer hele forholdet. Syns også det blir for dumt å gjøre det slutt fordi du frykter at han en dag skal gjøre det. Anonymkode: 13cac...0aa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Jeg og eksen var enige når vi ble sammen. Trodde jeg 🙄 Halvannet år senere begynte han plutselig snakke om "når vi får barn". Jeg sa tydelig til han at jeg ikke skulle ha barn, og hvis vi skulle fortsette forholdet måtte han akseptere det. Han valgte flytte ut. Anonymkode: d7174...c6d 5
Gakkepus Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 Dere kan fortsette forholdet, men ønsket om barn vil jo ikke bli borte av den grunn. Jeg hadde ikke innledet forhold med en som ikke ønsker barn, og håpet på at vedkommende kanskje en dag endrer mening. Du burde snakke med din kjæreste, og utifra samtalen bør dere ta en felles beslutning. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 Hvor gammel er du? Anonymkode: 3e98f...368 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #13 Skrevet 16. juli 2024 Det er ikke ditt ansvar å gjøre det slutt. Partneren din må avgjøre selv om barneønsket er større enn å leve livet med deg. Vet ikke om du er mann eller kvinne, men beskytt deg. Anonymkode: d99a2...75e 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #14 Skrevet 16. juli 2024 Du burde ta det opp tydelig med kjæresten at du aldri vil ha barn, og at det er best at dere gjør det slutt NÅ hvis kjæresten ønsker barn i livet sitt. Egentlig mener jeg dere aldri skulle latt det gå så langt at dere ble kjærester. Jeg tror kjæresten din er naiv og tror du kommer til å endre mening etterhvert. Jeg kjenner ikke kjæresten din, men i værste fall kan det hende hun håper du endrer mening hvis hun blir uplanlagt gravid. Dere bør ha en samtale om det også. Til sammenligning tok jeg samtalen med kjæresten min om fremtidige barn FØR vi ble kjærester. Dette var avgjørende før vi fortsatte forholdet. Uplanlagt graviditet, og at jeg sannsynligvis ville velge å beholde, ble diskutert før p-piller ble eneste prevensjonsmiddel. Anonymkode: 6dc6d...179 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #15 Skrevet 16. juli 2024 Har ts skrevet kjønnet sitt? Rart alle går ut ifra at det alltid er mannen som ikke ønsker barn helt automatisk. Ts, du bør gjøre det krystallklart at det aldri vil bli noe seinere, noe kanskje, eller noe barn på noe tidspunkt. Du har jo ikke vært utydelig men de som ønsker barn kan ofte gå rundt å tro at det forandres eller at de skal klare å overtale deg med tiden til hjelp. Når du har gjort det krystallklart får den som ønsker barn ta et valg. Jeg ønsker ikke barn og tar det opp ganske tidlig i fasen og jeg legger ingenting imellom. Så fant jeg en fantastisk mann som heller ikke ønsket barn verken da eller seinere Anonymkode: e8a7d...49e 4 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 Folk som er livredde for å få barn bør si det på andre date sånn at daten får bruke tiden sin på noen andre. Anonymkode: c524d...6ca 1 1
Gakkepus Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og eksen var enige når vi ble sammen. Trodde jeg 🙄 Halvannet år senere begynte han plutselig snakke om "når vi får barn". Jeg sa tydelig til han at jeg ikke skulle ha barn, og hvis vi skulle fortsette forholdet måtte han akseptere det. Han valgte flytte ut. Anonymkode: d7174...c6d Ønsket om barn kan komme snikende. Kjenner mange som var sikre på at de ikke ønsket barn, men så møtte de den rette personen, utviklet følelser og fantasien om et kjærlighetsbarn ble til. Endret 16. juli 2024 av Gakkepus 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som er livredde for å få barn bør si det på andre date sånn at daten får bruke tiden sin på noen andre. Anonymkode: c524d...6ca Folk som er livredde for å forbli barnefri bør si det på andre daten sånn at daten får bruke tiden sin på noen andre...? Var det det du mente skrive? TS har avklart tidlig at det ikke var noe ønske om barn.... Anonymkode: d7174...c6d 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 Gakkepus skrev (Akkurat nå): Ønsket om barn kan komme snikende. Kjenner mange som var sikre på at de ikke ønsket barn, men så møtte de den rette personen, utviklet følelser og fantasien om en kjærlighetsbarn ble til. Joda folk kan forandre mening begge veier, det er ikke ulovlig det. Men det skal en ikke gå ut ifra. Noen som ikke ønsker barn har ofte det ønsket like sterkt som de som ønsker barn og det er ikke noe en kan gå ut ifra eller forvente at noen skal forandre mening med. Det handler bare om å respektere mennesker det. Anonymkode: e8a7d...49e 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk som er livredde for å forbli barnefri bør si det på andre daten sånn at daten får bruke tiden sin på noen andre...? Var det det du mente skrive? TS har avklart tidlig at det ikke var noe ønske om barn.... Anonymkode: d7174...c6d Tidlig kan være så mangt .. etter en mnd , to mndr ? Det kan jo være at de som har et normalt barneønske ikke fokuserer på det så tidlig pga de antar at det er vanlig å ønske seg barn, mens de som ikke vil ha barn er veldig opptatt av det mye av sin tid . Barn er en trussel mot prioriteringen av seg og viljen til å dele av tiden sin Anonymkode: c524d...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå